Gå til innhold

Rogue Build, Combat/Ass - Bra?


Anbefalte innlegg

Min lvl 50 rogue:

Sublety:

Camouflage 5 points.

 

Combat:

Lighning reflexes: 5 points (must!)

Precision: 5 points

Deflection: 5 points

Dual Wield Spec: 5 points (must for combat rogues)

 

Assassination:

Improved eviscerate: 3 points

Malice: 5 points

Ruthlessnes: 3 points

Lethality: 4 points

 

Dette funker supert for meg..criter jamt med over 500-1200 dmg. har ingen problem med mobs 4 lvl over meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Combat 20 Pts

Improved Sinister Strike 2/2

Lightning Reflexes 5/5

Deflection 3/5

Precision 5/5

Dual Wield Specialization 5/5

 

Assassination 31 Pts

Improved Eviscerate 3/3

Remorseless Attacks 1/5

Malice 5/5

Ruthlessness 3/3

Relentless Strikes 1/1

Lethality 5/5

Vile Poisons 5/5

Cold Blood 1/1

Improved Deadly Poison 1/5

Seal Fate 5/5

Vigor 1/1

 

 

Ser ut til at det blir slik jeg skal ha min rouge.. men det er bare et foreløpig forslag.

Lenke til kommentar

Jeg trur jeg er Combat rogue (SS og Eviscerate som regel, starter med Gouge. Bare lvl20 :blush: )

 

Hva er et must have av talents jeg må ha? Og noen skill jeg må bruke mye seinere?

(redd for å sette talents pga. at jeg vet at det kommer heilt ann på builden til en rogue...)

 

Ja og en ting til, Backstab.... Det må jo være det mest worthlesse skille av dei alle... Koster supermye energi, 50 eller noe. Skader ingenting (i forhold til hva jeg kan gjøre meg den energien)

Hadde jeg fått 2 combo av det så hadde jeg vurdert det, men nei...

 

Tar heller en Gouge, lader opp energien, ss'e villt og slår til med en 4*Eviscerate :w00t:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Jeg trur jeg er Combat rogue (SS og Eviscerate som regel, starter med Gouge. Bare lvl20 :blush: )

 

Hva er et must have av talents jeg må ha? Og noen skill jeg må bruke mye seinere?

(redd for å sette talents pga. at jeg vet at det kommer heilt ann på builden til en rogue...)

 

Ja og en ting til, Backstab.... Det må jo være det mest worthlesse skille av dei alle... Koster supermye energi, 50 eller noe. Skader ingenting (i forhold til hva jeg kan gjøre meg den energien)

Hadde jeg fått 2 combo av det så hadde jeg vurdert det, men nei...

 

Tar heller en Gouge, lader opp energien, ss'e villt og slår til med en 4*Eviscerate :w00t:

Hadde vært kjekt å fått noen tips til de skillene som er lurt å velge først i begynnelsen ja (Opp til lvl 30 ca.). Men man kan jo også bare unlearne alle talentene også. :)

 

 

btw: backstab er ikke en dårlig skill! :nei:

Lenke til kommentar

Denne builden er genial for pvp og generelt stealthing :>

 

Phobos har laget builden så all kredit er til han

 

 

Assassination Talents (21 points)

 

 

Malice - 5/5 points

Increases your critical strike chance by 5%.

 

Improved Eviscerate - 3/3 points

Increases the damage done by your Eviscerate ability by 15%.

 

Ruthlessness - 3/3 points

Gives your finishing moves a 60% chance to add a combo point to your target.

 

Murder - 2/2 points

Increases your chance to hit while using your Sap, Ambush, Garrote, or Cheap Shot abilities by 5%.

 

Relentless Strikes - 1/1 points

Your finishing moves have a 20% chance per combo point to restore 25 energy.

 

Lethality - 5/5 points

Increases the critical strike damage bonus of your Sinister Strike, Gouge, Backstab, Ambush, Ghostly Strike, or Hemorrhage ability by 30%.

 

Improved Instant Poison - 1/5 points

Increases the chance to apply Instant Poison to your target by 2%.

 

Cold Blood - 1/1 points

When activated, increases the critical strike chance of your next Sinister Strike, Backstab, Ambush, or Eviscerate by 100%.

 

 

 

Combat Talents (2 points)

 

 

Improved Sinister Strike - 2/2 points

Reduces the Energy cost of your Sinister Strike ability by 5 Energy.

 

 

 

Subtlety Talents (28 points)

 

 

Camouflage - 5/5 points

Increases your speed while stealthed by 15%.

 

Opportunity - 5/5 points

Increases the damage dealt when striking from behind with your Backstab, Garrote, or Ambush abilities by 20%.

 

Improved Ambush - 3/3 points

Increases the critical strike chance of your Ambush ability by 40%.

 

Initiative - 5/5 points

Gives you a 75% chance to add an additional combo point to your target when using your Ambush, Garrote, or Cheap Shot ability.

 

Improved Sap - 3/3 points

Adds a 90% chance to return to stealth mode after using your Sap ability.

 

Improved Cheap Shot - 2/2 points

Reduces the Energy cost of your Cheap Shot ability by 20.

 

Preparation - 1/1 points

When activated, this ability immediately finishes the cooldown on your other Rogue abilities.

 

Ghostly Strike - 1/1 points

A strike that deals 125% weapon damage and increases your chance to dodge by 15% for 7 seconds. Awards 1 combo point.

 

Setup - 3/3 points

Gives you a 45% chance to add a combo point to your target after dodging their attack.

 

 

Description:

 

 

Opening with cheapshot - Always available high dmg.

---

Opener - Cheap Shot (75% for 3 cmb pts) 75/100

Sinister Strike (35/100) Have 4 combo points

Energy Tick (+20 eng, 55/100)

Sinister Strike (5 combo points! 5/100) - Target breaks stun

Drink Thistle Tea (+40eng, 45/100)

Cold Blood + Evis = The Win.

 

 

Opening with cold blood - Once per 10 minute destroyer.

-----

Cold Blood -> Ambush (75% for 2 combo points) 40/100

Vanish -> Cheap Shot (15/100, 75% for 5 combo points)

Energy Regeneration (+20eng, 35/100)

Preperation -> Cold Blood -> Eviscerate

 

 

Builden fant jeg her:

ROGUE PVP FINAL BUILD

Endret av Darx*
Lenke til kommentar
Min lvl 50 rogue:

Sublety:

Camouflage 5 points.

 

Combat:

Lighning reflexes: 5 points (must!)

Precision: 5 points

Deflection: 5 points

Dual Wield Spec: 5 points (must for combat rogues)

 

Assassination:

Improved eviscerate: 3 points

Malice: 5 points

Ruthlessnes: 3 points

Lethality: 4 points

 

Dette funker supert for meg..criter jamt med over 500-1200 dmg. har ingen problem med mobs 4 lvl over meg.

Èn ting, hva er vitsen med høyere fart i Stealth når du ikke går Subtlety? Skjønner meg ikke helt på folk som gjør dette, sløsing av talenter sier jeg.

Lenke til kommentar
Gjest member-60584

gidder ikke quote hele Darx sin post. men det er noe sånt jeg planlegger med min alt char som er rogue. er ikke så bra å basere seg på ting med lang cooldown egentlig. for når du har brukt opp alt så må du stikke igjen ellers er du screwed. men er jævlig kos mens du bruker opp alt :)

 

 

bommer du på evis eller ambush så er du screwed :!:

Endret av member-60584
Lenke til kommentar
gidder ikke quote hele Darx sin post. men det er noe sånt jeg planlegger med min alt char som er rogue. er ikke så bra å basere seg på ting med lang cooldown egentlig. for når du har brukt opp alt så må du stikke igjen ellers er du screwed. men er jævlig kos mens du bruker opp alt :)

 

 

bommer du på evis eller ambush så er du screwed :!:

Det er derfor du bruker Preperation! 10 min cooldown på den men fjerner alle andre cooldowns!

 

Et must for rogues! Slik for du 2x av det meste =)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Virker som de fleste her er for maks skade.

Når jeg tenker rouge og rouge som jeg har liker jeg stealth.. Viktig med kidney shot osv.. Skal man ta folk som har bedre gear og er høyere lvl enn deg så vil du ikke bli slått av dem da er det beste å holde dem stunna..

 

Slik fungerer bra for meg mot rouges hvertfall.

 

Sap (improved sap gir deg 90% sjangse til å gå tilbake i stealth)

 

Kjører en Premeditation ( gir meg 2 combo points på target'en)

 

Kjører så cheapshot ( med initiative får du 75% sjangs til å få en ekstra combo points altså 3)

 

Da har du vanligvis 5 combo points.

 

Tar et sinister strike mens de 2 sekundene går. (har du nesten garantert 5)

 

Slår på en kidney shot som da varer i 6sekunder.

 

6 sekunder til å slå løs på karen ;P rekker vel å få en combo point på den tiden.

 

Etter 6 sekunder kjører man en gouge for å få kjakan "stunna" i 4sek til hvor du ikke angriper(delvis for også å få energyen litt opp) her får du også 1 combo point.

 

Avslutter gougen seint med en sinister strike der har du 1 combo point.

 

Da er karen fri.. Da har du valget mellom å gjøre et par ting.. Hvis det er en rouge f.eks så kjører jeg på evasion + sprint. Da Holder man dodgen på rundt 75% og med 45% sjangse til å få et combo point hver gang du dodger med "Setup" så klarer du vanligvis å få 1-2 combo points ut av det.

 

Da står du med 4 combo points og kjører en eviscerate..

 

Så er det å gå i vanish og cheapshote(2sek stun) får 2-3 combo points og +1 for sinister strike for igjen og kidney shotte personen..

 

Og etter du da har brukt opp alt av dette så kjører du Premedation og prøver så godt det er mulig å dra alt over en gang til.. Etter alt dette vil sannsynligvis motstanderen stå igjen med utrolig lite liv..

 

Ser det er nevnt 2x cold blood det.. Det kan såklart funke meget bra det! Men jeg personlig liker å holde motstanderen så stunna som mulig. Dette fungerer ikke så bra mot mage vel og merke ;P Men det finnes ikke bedre følelse enn når du slår høyere lvl rouges som har bedre gear med måten over.

Lenke til kommentar

Combat rogues er en mer defensive rogue enn alle andre builds og jeg har sett at de her eier warriors, paladins, shamans (selv om de har spells) og andre rogues. Alt melee generelt sett via 10% parry chance og riposte. Du får parry temmelig ofte og en unarmed warrior, eller stønna warrior er ganske lett bytte for disse roguene, selv om de er dødsseige; du vil femdeles ha wicked rogue dmg.

 

Men en ting skal være sagt og det er at det er combo points som er dmg. Det er

ikke så mye som å slå hardt i WoW, her er det skills på gang.

 

Subtlety kan gi deg en ownage runde pr. 10ende min via Preparation, hvor du kan bruke 2 av skills som evasion, sprint og vanish. Virkelig ikke verd det....

En duel teller lite, når battlegrounds kommer vil nok folk strømme vekk fra denne builden.

 

Assassination er hva de fleste går, blandet med subtley, ganske enkelt pga denne gir combo points i massevis = mye dmg. Hva enn combo anngår så vær forsiktig med det du har av hva som kalles energi. Med ubalansert energi re-gen så er faktisk 10 ekstra energi verd mye. Så spar på den stakkars lille energien du har.

 

Èn ting, hva er vitsen med høyere fart i Stealth når du ikke går Subtlety? Skjønner meg ikke helt på folk som gjør dette, sløsing av talenter sier jeg.

 

Game physics - spillet oppdaterer stealth detection hvert 5te sek. Speed er viktigere enn MoD. Hvis du har 1 dot kan du til og med vanish'e fort og klare å få inn en ambush om du er rask nok. Speed er viktig.

 

Den setupen der er utrolig sær, kjører Critical Build uten å ha Seal Fate.

Da går du glipp av 2 ekstra combo points hver gang du får crit med en hvilken som helst skill. Sært ?

 

Ganske selvforklarende som nevnt tidligere i tråden:

Åpner med ambush = 4 points via crit

Sinister strike

Cold Blood

= 2k - 3k dmg på 2-3 sec (hvis alt da klaffer, men du har oddsene med deg.)

 

Folk blir ganske skremt av dmg'en som blir gjort, og cloth users detter som regel ned etter dette.

 

min lv 60 rogue:

Assassination Talents (31 points)

 

Improved Eviscerate - 3/3 points

Increases the damage done by your Eviscerate ability by 15%.

Malice - 5/5 points

Increases your critical strike chance by 5%.

Murder - 2/2 points

Increases your chance to hit while using your Sap, Ambush, Garrote, or Cheap Shot abilities by 5%.

Ruthlessness - 3/3 points

Gives your finishing moves a 60% chance to add a combo point to your target.

Lethality - 5/5 points

Increases the critical strike damage bonus of your Sinister Strike, Gouge, Backstab, Ambush, Ghostly Strike, or Hemorrhage ability by 30%.

Relentless Strikes - 1/1 point

Your finishing moves have a 20% chance per combo point to restore 25 energy.

Vile Poisons - 3/5 points

Increases the damage dealt by your poisons by 9%.

Cold Blood - 1/1 point

When activated, increases the critical strike chance of your next Sinister Strike, Backstab, Ambush, or Eviscerate by 100%.

Improved Kidney Shot - 2/3 points

Reduces the cooldown of your Kidney Shot ability by 4 seconds.

Seal Fate - 5/5 points

Your critical strikes from abilities that add combo points have a 100% chance to add an additional combo point.

Vigor - 1/1 point

Increases your maximum Energy by 10.

 

Combat Talents (2 points)

 

Improved Sinister Strike - 2/2 points

Reduces the Energy cost of your Sinister Strike ability by 5 Energy.

 

Subtlety Talents (18 points)

 

Camouflage - 5/5 points

Increases your speed while stealthed by 15%.

Opportunity - 5/5 points

Increases the damage dealt when striking from behind with your Backstab, Garrote, or Ambush abilities by 20%.

Improved Ambush - 3/3 points

Increases the critical strike chance of your Ambush ability by 40%.

Initiative - 4/5 points

Gives you a 60% chance to add an additional combo point to your target when using your Ambush, Garrote, or Cheap Shot ability.

Ghostly Strike - 1/1 point

A strike that deals 125% weapon damage and increases your chance to dodge by 15% for 7 seconds. Awards 1 combo point.

Endret av Fnix
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...