Gå til innhold

Kvinnepolitikere på bærtur?

Anbefalte innlegg

Nei, det er ikke snakk om Devold ;)

Men om Erna Solberg(H) og Kristin Havlosen (SV)

Solberg gjør det at Devold er kvinne som grunn til at andre kvinner på Stortinget bør støtte henne. Hun uttaler følgende: "kvinner på venstresiden, som normalt stiller opp for søstersolidariteten, i denne saken har gjort det motsatte av hva de vanligvis gjør"

Hva i all verden har dette med saken å gjøre? Man skal vel ikke støtte andre på Stortinget pga deres kjønn?

Og så er det Halvorsen:

"I lengre tid trakk jeg fra litt fordi jeg regnet med at mye av kritikken mot Kristin Krohn Devold fra Forsvaret bunnet i at de høye herrer der ikke likte å bli styrt av en kvinne.Men dette handler ikke om det. "

? Har SV lederen gått rundt med diskriminerende holdninger? Bare fordi man er eldre mann og ansatt i forsvaret, så antar hun at de diskriminerer kvinner?

Heldigvis tyder det på at hun kanskje tok til fornuft etterhvert, men det er skremmende at en partileder kan gå rundt med slike fordomsfulle og diskriminerende meninger som hun uttaler til pressen.

Personlig er jeg skremt av at våre ledende politikere kan gå rundt med slike holdninger. Og jeg trodde aldri at en som Erna Solberg kunne synke så lavt at hun appelerer til "søstersolidaritet".

Hadde lignende uttalelser kommet fra menn, ville det nok blitt store oppslag, men kvinner kan vist åpenlyst komme med slike påstander uten at man reagerer.

Hele artikkelen kan for ordens skyld leses her

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv himler jeg med øya hver gang noen krever at man skal være feminist.

Feministene arbeider for kvinners rettigheter. Men hvorfor skal man jobbe spesielt for det ene kjønnets rettigheter, hvorfor ikke jobbe for alle menneskers rettigheter? Så kan man ta tak i enkeltproblemer som rammer det ene eller andre kjønnet (eller andre grupper) ulikt.

Fokus på feminisme tror jeg medfører at man setter kvinner i en særstilling, og det får slike utslag som man kan se hos Solberg og Halvorsen her.

Men det er politiske korrekt å være feminist, og da skal man henge ut de som ikke er det.

Lenke til kommentar

Det er ikke nytt for meg at Halvorsen har feministiske tendenser. Dog, en teit uttalelse fra Solberg.

Selv gleder jeg meg til rentefesten brått sier stopp til høsten. Morsomt i grunn at det er dem som sitter med gjeld over pipen som stor sett stemmer rødt.

Lenke til kommentar

Synes jeg ser det for meg: om 50 år kommer det en ny likestilling, likestilling for menn med tilhørende menns sexfrigjøring.

Blir mildt sagt irritert over feminist-tullet. Hva er problemet med å faktisk møtes på midten og faktisk _likestille_ kjønnene. At Solberg trekker kjønn inn i argumentasjonen er egentlig rimlig lavmål. Kjønn har ingenting med slike saker å gjøre.

Edit: den ble litt feil ja. Nå er den vel litt bedre :)

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...