Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Finner ikke siden

Anbefalte innlegg

Hei.

Eg har eit problem med maskina.

Når eg prøver å komme meg inn på internett, får eg berre opp feilmeldingen: "Finner ikke siden" Dette uansett kva adresse eg skriv inn.

Dette problemet oppsto etter at eg hadde installert eit program. Det sletta eg med eingang fordi det kom med mykje dritt.

Etter at eg hadde sletta programmet, fekk eg opp feilmeldingen:

"Feil under innlasting, <filnavn> Denne modulen vart ikke funnen" når eg starta maskina.. Dette var noko med RunDll, var ei dll fil hverfall..

HJELP!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som det enten er routingen eller dns som ikke funker. Prøv å skrive inn 194.24.252.206 som addresse og se hva som skjer. Hvis det ikke skjer noe, åpne et kommandovindu (Start -> Run-> command.com ) og skriv ping 194.24.252.206 og fortell oss hva som skjer da.

Edit: Forresten, se i eventviewer (Start -> Program -> Adm. Tools) om du kan få noe mer greie på hva du ikke fikk lastet under boot.

M.

Endret av mysjkin
Lenke til kommentar
Høres ut som det enten er routingen eller dns som ikke funker. Prøv å skrive inn 194.24.252.206 som addresse og se hva som skjer. Hvis det ikke skjer noe, åpne et kommandovindu (Start -> Run-> command.com ) og skriv ping 194.24.252.206 og fortell oss hva som skjer da.

Edit: Forresten, se i eventviewer (Start -> Program -> Adm. Tools) om du kan få noe mer greie på hva du ikke fikk lastet under boot.

M.

Når eg skriver inn 194.24.252.206 så får eg opp feilmelding: internett explorer kan ikke opne søkesiden.

Når eg skriv ting 194.24.252.206, i command.com, så får eg opp at eg har motatt fire pakker.

Har ikkje programmet eventviewer.

Feilmeldingen eg får opp når eg startar maskina: feil ved innlasting av <filnavn>.DLL Den angitte modulen ble ikke funnet. korleis skal eg fikse dette?

Lenke til kommentar

(Regner med at du skrev ping og ikke ting)

At du får pinget, viser at det grunnleggende nettverksoppsettet er OK, prøv også å pinge fx forum.hardware.no. Kan se ut som om det du installerte bare fikk ie til å gå til helveste, kan du prøve å installere en annen browser på maskinen?

Hvilken windowsversjon har du forresten?

M.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...