-Logos- Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Hei. Installerte Slackware med medfølgende: Apace PHP MySQL Men under inlogging som root får jeg under hver oppstart feilmelding om at mySQL avsluttes. PHP Fungerer også ikke på apache serveren. Når jeg installerer med disse pakkene... må jeg da også konfigurere Config fila slik at den inkluderer php? Er helt ny når det gjelder linux så kunne trenge litt råd, for eksempel en ftp server jeg kan bruke for å laste opp filer til serveren. MvH Meg! Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 det er slackware, og tror ikke den gjør noe som helst for deg. Så du må nok konfigurere alt selv. Om du ikke har lyst til det, så tror jeg du har valgt feil distro. Lenke til kommentar
Teh Hoboman Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Jeg synes det står endel bra her Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Sjølvsagt må du sette opp PHP. Sjekk /etc/apache/httpd.conf Søk etter php og utkommenter ei linje (du vil skjønne det). Meinar eg hadde problem med MySQL på min server også, men hugsar det kom ein feilmelding som gjorde at eg enkelt kunne ordne det. Fint om du får tak i den. Lenke til kommentar
olear Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 (endret) MySQL bruker# su root# su mysql mysql# mysql_install_db Apache/PHP (/etc/apache/httpd.conf) fra: # ==> mod_php configuration settings <== # # PACKAGES REQUIRED: openssl-solibs (A series) and/or openssl (N series), # mysql (AP series), gmp (L series), mhash (L series), # and apache (N series) # #Include /etc/apache/mod_php.conf Til: # ==> mod_php configuration settings <== # # PACKAGES REQUIRED: openssl-solibs (A series) and/or openssl (N series), # mysql (AP series), gmp (L series), mhash (L series), # and apache (N series) # Include /etc/apache/mod_php.conf Endret 7. mars 2005 av olear Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 MySQL bruker# su root# su mysql mysql# mysql_install_db Thank you olear! Jeg hadde samme problemet med mySql, men nå virker det. Hvor i MySQL dokumentasjonen står det at det er mysql brukeren som må kjøre mysql_install_db? Lenke til kommentar
olear Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Hvor i MySQL dokumentasjonen står det at det er mysql brukeren som må kjøre mysql_install_db? Står ikke i manualen. Siden MySQL ikke kjører som root, men som brukeren mysql så må jo den brukeren har lese og skrive tilgang til databasene. Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Står ikke i manualen. Siden MySQL ikke kjører som root, men som brukeren mysql så må jo den brukeren har lese og skrive tilgang til databasene. Logisk nok når du sier det, men det burde stått en liten "NB" om det i manualen. Det hadde spart en nybegynner som meg for masse frustrasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå