Gå til innhold

Bildekvalitet på ps2

EVH

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har ps2, og syns spill ser veldig bra ut på bilder, men alt dukker opp mye kjipere på tven.

jeg bruker det som fulgte med i pakka. Sikkert ganske dårlig kvalitet scart kabel. Er det helt pøkk å bruke detta? burde jeg bytte?

Eller er det bare tven som er litt utdatert?

Forskjellen på bilder på nettet fra ps2 og bilde jeg får på tv-skjermen er utrolig stor.

Tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den TV-en du har hvor gammel er den? Og hvlike spill gjelder det, og gjelder det filmer også?

Husker når jeg så på bildene av GTA SA på nettet så det veldig klart og med bra grafikk også. Men når jeg prøvde spillet selv så var det ikke så verst grafikk men ikke av det peneste sorten jeg hadde sett på PS2. Men så så jeg bilder av MGS3 på nettet og disse var utrolig klare og pene og se på. Var veldig redd for at det var ren løgn,(men hadde spilt gjennom MGS2 og der var grafikken klar som en drømm så var egentlig ikke så redd :p ) men da jeg fikk spillet var det veldig klar bilde og god grafikk (beste på PS2). Jeg bruker den SCART kabelen som fulgte PS2 maskinen og den funker utmerket. Du må huske at det er en TV og ikke en dataskjerm. Hvis du spiller på en 32" Widescreen TV så selvfølgelig vil du merke at bilde blir litt kornete. ;)

For ca 1 år siden kjøpte jeg meg en uoffisiell PS2 fjernkontroll (med uoffisiell så mener jeg, ikke laget av SONY) og da fikk jeg med meg en RGB kabel. Merka ikke en drit når det gjaldt bildekvaliteten på spill da heller(selv om pakken kostet godt over 600Kr) Fargene var kanskje litt mer klarere i spill men når jeg skulle se på DVD filmer så var de alle i svarthvitt :thumbdown: derfor byttet jeg tilbake til den orginale medfølgende scart kontakten til PS2. :)

EDIT: du kan jo sikkert finne frem til et komromiss og gjøre noen innstillinger på TV`en når det gjelder Farge, Kontrast osv så kan det godt ordne seg for deg. ;)

Endret av Wooho
Lenke til kommentar

Jeg har en liten dritt-tv :thumbdown:

ganske gammal og, men allikevel funker den ok når det gjelder tv og filmer. Men spesiellt gta3 var grafisk sett en skikkelig nedtur. Har prøvd alt mulig innstillinger på tven, men får ikke bildet bra nok.

Lenke til kommentar

jeg oppdaget at det ble en hel del skarpere bilde da jeg byttet til RGB kabel (original til PSX, 100kr). Jeg byttet samtidig scart kontakt på tven til en osm støttet RGB, og bildet ble som sagt et helt annet.. er mye klarere nå.

Jeg har en 2 år gammel Sony Wega 32" WS, og er veldig fornøyd :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...