Gå til innhold

Anbefal meg et lydkort


Anbefalte innlegg

Det er ganske enkelt sånn at du ikke FÅR helt fantastiske kort til med de spesifikasjonene til under 2 lapper.

 

Hvis jeg var deg ville jeg ha kjøpt Ego Sys MAYA 44 (evt. Terratec 24/96,) spart litt penger de neste par månedene og kjøpt Midiman 1x1 USB senere. Du får kjøpt dem hos procom.(Da må du riktignok leve uten midi tilkobling en liten stund, men man må lide for kunsten vet du.)

Se på det som en gylden anledning til å bli flinkere til å spille keyboard/synth/pads. He-hey...! :wink:

 

Hvis du er desperat etter å få midi med en gang, kan du jo kjøpe SBLive! Player 5.1 (evt. Terratec 128i.)

Jeg vet at SB kortet blir hardt dissa, (bl.a av undertegnede,) men det er fakta at den har blitt brukt på kommersielle innspillinger. Det låter helt greit hvis du tweeker det riktig og ikke kjører (dårlig) crack.

 

Ellers har jeg hørt av en fyr som driver proft studio at lydkortene hos Clas Ohlson låter helt fint og funker som ei kule. De koster mellom 200,- og 500,-

 

Det er du selv som må velge hvor hardt du vil satse. Du vil uansett oppgradere lydkortet senere hvis du er seriøs med å lage musikk. Ingen av de kortene som har blitt anbefalt her er mer enn semi-proffe uansett.

 

Lykke til! :smile:

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Winnie Da Puhman på 2002-07-01 17:38 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-07-01 17:37, Winnie Da Puhman skrev:

Det er ganske enkelt sånn at du ikke FÅR helt fantastiske kort til med de spesifikasjonene til under 2 lapper.



Sagt det før og jeg sier det igjen, M Audio Audiophile 2496 til 1837,- + frakt fra muscians-gear Tyskland.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-02 08:50, Hidden skrev:

Og det har du tenkt å kjøpe uten å betale toll, moms eller noe slikt?



Jeg har ikke tenkt til å kjøpe det nei, allerede spart masse på å kjøpe et RME kort derfra. Den prisen jeg oppga var med norsk moms, men jeg glemte faktisk toll (6%). Billig er det uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...