normal Skrevet 30. juni 2002 Del Skrevet 30. juni 2002 *PISKE* *PISKE* denne tråden må ikke dø så fort... veldig viktig tema som egentlig aldri kan diskuteres nok Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 30. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2002 jeg skal iallefall si ifra om skjermen jeg får imorgen :smile: Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 1. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2002 Skjermen er kommet... NEC Multisync FE950+ Førsteinntrykk: For det første var den ikke særlig større enn min 17'' (ok, denne hadde en ganske stor ramme da, men 19''en var ikke større, snarere mindre. Mål er ca 450mm*450mm*450mm (ca en kube :smile:)). Skjermen oser kvalitet, den ville ikke vunnet noen design pris, men designet fungerer fint for meg(den kunne fint ha kommet i svart farge(jeg er ikke sikker på at den ikke gjør det), for å matche kabinett, men det er en mindre detalje. Installasjon: Jeg avinstalllerte driveren for min gamle pnp skjerm, slo av maskinen, og koblet om, så startet jeg opp.. Windows2000 fant skjermen, og driver ble innstallert. Etter en omstart ville likevel ikke skjermen fungere i høyere oppløsning enn 60hz. Dette løste seg (tilfeldigvis)ved at jeg installerte sjkermkort drivere (detonator 29.42) omigjen, og etter den andre omstarten (1 for skjermen, 1 for skjermkort drivere) fungerte alt utmerket. Instillinger: Skjermen var særdeles lett å stille inn, jeg trengte nesten ikke røre settingene den stod på fra fabrikken. Den har dessuten flere instillinger enn jeg noengang har sett på en skjerm. Her er det alt fra "tilt adjustment" til moire... I bruk(etter 5-6 timer) : Trinitron strekene ser jeg ikke lengre (30min etter start, var de "borte" for mine øyne). I 1280*1024 er oppløsningen knivskarp, og den er ganske akseptabel på 1600*1200, dog "bare" i 75hz...Dette har kanskje ikke så mye å si, ettersom skjermen er av så god kvalitet...jeg merket ikke noe flimring, men det kommer mye ann på øyet som ser regner jeg med. Beste av alt: Den hadde power knapp fremme :smile: (den forrige skjermen min hadde knapp bak, så jeg måtte fingre bak skjermen hver gang jeg skulle skru den av og på <-> kjedelig). Ekstra Utstyr: Det er ikke USB hub på den, noe jeg ikke kunne gitt mer fankern i, så det er greit. Ellers er det en 1.8m skjermkabel fastmontert, en strøm kabel, en manual, og en CD med drivere og online manual i esken. Det er bare en D-Sub utgang på skjermen, noe jeg synes er litt negativt, det burde være en BNC inngang på en så god skjerm, men i praksis tror jeg ikke noen andre enn de mest kritiske vil merke noen forskjell. Jeg bryr meg ikke så mye iallefall Alt i alt må jeg si at jeg er utrolig førnøyd med kjøpet. p.s. kompisen min kjøpte samme skjerm samme dag :smile: Lenke til kommentar
normal Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 NEC'en høres interessang ut. Noen andre erfaringer med denne skjermen eller andre? Spør alle, men spesielt folk som har litt grunnlag for å sammenligne f.eks denne NEC'skjermen mot andre som kanskje er bedre. Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Hei normal! Sjekk det første inlegget mitt om LG 915FT+, jeg har hatt denne skjermen ca 2 uker nå og er super fornøyd. Den har en punkt avstand, slik at punktene er helt intil hverandre så bildet er helt flat og fint, ingen streker eller noe, perfekt bilderør og 1280*1024@100Hz er jo behagelig for øynene. Denne skjermen er absolut å anbefale, har du noen spm om den er det bare å spørre! :smile:. Lenke til kommentar
ritz00 Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Hva Med Sony E430 denne koster ca.4000,- på itbutikken. er denne noe bra???? Lenke til kommentar
muv Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 NEC Multisync FE950+ regjerer! jeg fikk min for 2000,- gjennom jobben til broren min :smile: de hadde bare testet den litt, og vips så hadde den "gått ned" 2400,- i verdi hehehe Lenke til kommentar
normal Skrevet 4. juli 2002 Del Skrevet 4. juli 2002 Det har kommet en ny som overtar for NEC! NEC 19" CRT Multisync FP955 TCO-99 den gamle het: NEC 19" CRT Multisync FE950+ TCO-99 http://www.flexi-data.no/visdb.exe?action=...up=110933&name= forvirringen total! Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 4. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2002 den er oxo flere tusen kroner dyrere enn FE950+ :smile: Lenke til kommentar
normal Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 men spørsmålet er da: er den verdt det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå