b-real Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 (endret) Hei. Er ute etter en ganske standard pc, AMD basert med S-ATA, Nforce3 og PCI-e så man er sikkret en pc som kanskje holder litt i framtiden og kan ta HL2, DoomIII og alt det der. Er ikke mye gamer av meg, men nyter et spill av og til. Skjerm, tastatur, mus og musmatte trenger jeg ikke for jeg er fornøyd med det jeg har fra før. Er i militæret for tiden (dog hjemme på perm nå ei stund) og venter på dimmepengene mine skal komme så jeg snoker litt rundt på hva jeg burde satse på. Har kommet opp med dette oppsettet så langt: EPoX EP-9NPA+ Ultra Hovedkort for S939 nForce4 Ultra,4xSATA2,GbLAN,PCI-E,ATX AMD Athlon 64 3200+ 2.0 GHz Socket 939, 512KB cache, BOXED 2x Corsair XMS3200C2 DDR-DIMM 256MB PC3200 32Meg x 8, CAS 2-3-3-6-T1, 400MHz, 6ns Seagate Barracuda 7200.7 200GB S-ATA 8MB cache 7200RPM Gainward GeForce 6600GT 128MB GDDR3 2ns PCI Express,"Ultra/1960PCX Tv-out, DVI Chieftec Mesh Medium Tower Sølv w/USB/Firewire 410W PSU ATX 2.0,24/20pin Hovedkortet er jeg usikker på. Har stor tillitt til EPoX, har hatt et hovedkort fra de tidligere og er storfornøyd med de. CPU er greit nok. Å gå for 3500+ blir å kaste penger ut av vinduet siden ytelsen ikke blir så spess mye større fra en 3200+ (hvis jeg har rett da ) RAM, Corsair leverer gode rambrikker. Har hatt et par før og de var ganske OC-villige. HDD, Lagringsplass har jeg fra før. Vil få en pc til overs som jeg kan bruke som filserver så antall GB er ikke _så_ viktig. Skjermkort, Er jeg i tvil på egentlig. Tittet på anbefalingene fra hardware.no og valgte det utifra det.. Kabinettet...hey, storage is storage Pc'en skal ikke være noe OC-pc, men bare være en helt grei pc som kan ta det meste av dagens ting. Så..noen som har noen fy-fy ting de vil rette på min uvitenhet med? Edit: Når det gjelder lydkort så klarer jeg meg i evigheter med den innebyggede lyden i mobo'et. Endret 7. mars 2005 av B|Real Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Den maskina der ser jo knallbra ut den. Bare sørg for at du får en Winchester CPU, ADA3500BIBOX <- det er 3500+-versjonen. Hvis du skal ha DVD-brenner anbefaler jeg BenQ Dw1620 på det aller sterkeste. Lenke til kommentar
Potetfar Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 256 MB RAM? Du bør gå for 512 eller mer. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 7. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2005 256 MB RAM? Du bør gå for 512 eller mer. Beklager, min feil, men jeg skal selvsagt ha 2x av RAM'en. Lenke til kommentar
phax Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 (endret) heihå, så du bestemmte deg for å sikle litt like vel? jeg ville absolutt gått for 1gb ram visst du har råd. får 1gb god ram for 1100,- i disse dager. siden du ikke tenker på noe overklokking og slikt så duger det i massevis. edit: visst du ikke har råd ville jeg personlig valgt å gå ned til en 160gb disk, (du har jo nok av gb å rutte med ellers. ) og kanskje en 3000+ cpu istedet, for å få råd til 1gb ram. det vil nok absolutt lønne seg med tanke på ytelse. Endret 7. mars 2005 av phax Lenke til kommentar
b-real Skrevet 7. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2005 (endret) Det blir for dyrt med 1GB ram. Selv om jeg nedgradere CPU,HDD så blir det forsatt for dyrt. Første oppsettet som dere ser ovenfor vil koste 7415.00kr noe som jeg syns er ganske så akseptabelt. Men skal jeg gå for 1GB RAM oppsettet blir det straks 8000kr noe som er for dyrt i forhold til budsjettet. mer ram kan jeg kjøpe senere hvis jeg ser at jeg får behov for det. Endret 7. mars 2005 av B|Real Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Så veldig bra ut det der. Har ingenting å utsette på det. Har et Epox nForce3 kort, og det er et knallkort! Har samme RAM som du har valgt, dog 1GB. Den duger absolutt! Lenke til kommentar
phax Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Det blir for dyrt med 1GB ram. Selv om jeg nedgradere CPU,HDD så blir det forsatt for dyrt. Første oppsettet som dere ser ovenfor vil koste 7415.00kr noe som jeg syns er ganske så akseptabelt. Men skal jeg gå for 1GB RAM oppsettet blir det straks 8000kr noe som er for dyrt i forhold til budsjettet. mer ram kan jeg kjøpe senere hvis jeg ser at jeg får behov for det. et lite forslag; link Lenke til kommentar
b-real Skrevet 7. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2005 et lite forslag; link Jeg tror ikke jeg kommer til å ta sjangsen på Twinmos. Etter det folk sier så er det mange som har hatt problemer med Twinmos og nforce 3/4. Og samsung harddisk? No way hose..Seagate Lenke til kommentar
phax Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 hehe, åkei da. det med twinmos henger nok igjen etter diverse barnesykdommer i begynnelsen. når det gjelder samsung så er det stødige disker. faktisk mer stillegående en seagate også, men det var når bare en 50,- i forskjell da. når det gjelder minne så stoler du kanskje mer på geil kanskje? personlig ser jeg ikke vitsen med å betale så mye ekstra for litt bedre minne med mindre man er en overklokkingsentusiast. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 7. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2005 Njta..Geil har jeg aldri hatt no forhold til. Tror jeg holder meg til corsair jeg Samsung...again, fordommer gjør at jeg ikke liker de. Lager sikkert bra produkter, men jeg kommer ikke til å kjøpe de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå