gunnberg Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Satt opp en handleliste for et 754 oppsett for en venn. https://prisguiden.no/vis_handlevog...?waggon_id=8007 Noe jeg overser? Alle deler er kompatible? Og kanskje aller viktigst, ser oppsettet greit ut eller ville du byttet ut noe med f.eks annen produsent? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Hvorfor har du valgt 754 i stedet for 939? Lenke til kommentar
godal Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Hvorfor har du valgt 754 i stedet for 939? kanskje fordi han skal oppgradere til turion senere Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 (endret) Kanskje fordi man får en 2.4ghz A64 cpu uten å overklokke til kun kr.1700,- og kan dermed greie seg med value ram til 1500,- for 1GB . Samt at 754 hovedkortene sparer man en del på kontra 939 . Syns det ser bra ut jeg , men jeg er litt skeptisk til MSI Neo3 da det ikke finns en eneste test/review av det enda å oppdrive . Anbefaler å se på ASUS's nye nforce4 kort for 754 da dette har bedre/flere features og pci-e slots og 8 sata porter hvor 4*SIL sata ports som tom. støtter raid-5. (dog ingen review funnet på det enda heller). http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307713&cks=PRL http://www.asus.com.tw/products4.aspx?l1=3...454&modelmenu=1 Endret 7. mars 2005 av syar2003 Lenke til kommentar
gunnberg Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) Det første oppsettet var basert på noen forskjellige ønsker. Har nå også satt opp et 939 oppsett, som forhåpentligvis kan utnytte fordelene ved 939. https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=13860 Begrunnelsen for å sette opp 754 er ganske enkel mener jeg. Om du ikke er villig til å betale det en cpu som støtter dobbel minnekanal koster, er det bortkastet å bygge 939, all den tid det finnes 754 hovedkort basert på pciE. Om du da ett år senere får råd til en cpu som støtter dobbel minnekanal, er det bare å bytte hovedkortet. Et 939 hovedkort, som tilsvarer de du får kjøpt idag vil ikke koste mye da. Er du derimot villig til å legge på ca 1000 kroner mer, får du et 939 oppsett som faktisk er merkbart bedre. Endret 8. mars 2005 av gunnberg Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) Så bra ut det oppsettet ditt. Eneste jeg ville forandret på er cpu. Hadde heller valgt en 3200 og dermed spart nesten 1000 kr. Edit:Kjøleren du har valgt er en Freezer 4,tror det er en Freezer 64 du skal ha. Endret 8. mars 2005 av Morten K Lenke til kommentar
gunnberg Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 Ja, 3200 ville vært et bra alternativ om man vil senke prisen. Ikke min maskin så det blir opp til han selv, men takk for tipset. Ser det greit ut ellers? En ide å senke til 3200 og kjøpe bedre RAM istedet? Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) Hvorfor har du valgt 754 i stedet for 939? kanskje fordi han skal oppgradere til turion senere Turion? Den er jo ment for bærbare pc'er. anyway, du skal vel ikke handle fra 7 forskjellige websjapper. rundt regnet blir det vel 1000 kr med postoppkra ekstra. Endret 8. mars 2005 av audi_a8 Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Hvis du heller tar et Raidmax Scorpio og et POW 6600GT,så har Netshop alle delene du skal ha. Er jo en fordel å kjøpe alt hos en butikk,hvertfall når butikken heter Netshop! Netshop er bare best! Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Er du derimot villig til å legge på ca 1000 kroner mer, får du et 939 oppsett som faktisk er merkbart bedre. Vil bare minne om at 3400+ er ca. 500,- billigare og yter mer @stock enn 3500+ Lenke til kommentar
gunnberg Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 Oi, bra andre er oppmerksom. Jeg brukte bare erstatt funksjonen. Var opprinnelig for å kutte ned på antall leverandører, men har gått tilbake til en thermaltake som kan kjøpes hos mpx. Lenke til kommentar
gunnberg Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 anyway, du skal vel ikke handle fra 7 forskjellige websjapper. rundt regnet blir det vel 1000 kr med postoppkra ekstra. Takk for tips. Lå et forslag til handlemønster som bunntekst, der det går fram at det handles fra 3 webshops. Prisene varierer såpass at det fortsatt vil lønne seg. Får ellers ikke oppdateringene jeg gjør til å fungere, men viften er byttet ut med en Thermaltake Silent Boost K8, som fåes kjøpt hos mpx. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) anyway, du skal vel ikke handle fra 7 forskjellige websjapper. rundt regnet blir det vel 1000 kr med postoppkra ekstra. Takk for tips. Lå et forslag til handlemønster som bunntekst, der det går fram at det handles fra 3 webshops. Prisene varierer såpass at det fortsatt vil lønne seg. Får ellers ikke oppdateringene jeg gjør til å fungere, men viften er byttet ut med en Thermaltake Silent Boost K8, som fåes kjøpt hos mpx. Thermaltake Silent Boost K8 er ikke akkurat stillegående (28db). Sjekk denne glimrende testen av Freezer 64. Endret 8. mars 2005 av Morten K Lenke til kommentar
gunnberg Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 Skal huske det med viften, men det blir opp til kompisen min til slutt. Snakk om veldig små summer i forskjell, så arctic vifta ser bra ut den. Lenke til kommentar
godal Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Turion? Den er jo ment for bærbare pc'er. ja, derfor har den lavt effektforbruk og kan overklokkes noe grasalt Lenke til kommentar
Loke-- Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Skjermkortet bråker en del du bør ta Gainward Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Turion? Den er jo ment for bærbare pc'er. ja, derfor har den lavt effektforbruk og kan overklokkes noe grasalt og hvordan skal du få den cpu'en på et 939 kort i en stasjonær pc? er det fysisk mulig? Jeg vet ikke. Lenke til kommentar
godal Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Turion? Den er jo ment for bærbare pc'er. ja, derfor har den lavt effektforbruk og kan overklokkes noe grasalt og hvordan skal du få den cpu'en på et 939 kort i en stasjonær pc? er det fysisk mulig? Jeg vet ikke. den er socket 754 ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå