Gå til innhold

Totalt 754 oppsett til ca 10.000kr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje fordi man får en 2.4ghz A64 cpu uten å overklokke til kun kr.1700,-

og kan dermed greie seg med value ram til 1500,- for 1GB .

Samt at 754 hovedkortene sparer man en del på kontra 939 .

Syns det ser bra ut jeg , men jeg er litt skeptisk til MSI Neo3

da det ikke finns en eneste test/review av det enda å oppdrive .

Anbefaler å se på ASUS's nye nforce4 kort for 754 da dette har bedre/flere features og pci-e slots og 8 sata porter hvor 4*SIL sata ports som tom. støtter raid-5.

(dog ingen review funnet på det enda heller).

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307713&cks=PRL

http://www.asus.com.tw/products4.aspx?l1=3...454&modelmenu=1

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Det første oppsettet var basert på noen forskjellige ønsker. Har nå også satt opp et 939 oppsett, som forhåpentligvis kan utnytte fordelene ved 939.

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=13860

Begrunnelsen for å sette opp 754 er ganske enkel mener jeg. Om du ikke er villig til å betale det en cpu som støtter dobbel minnekanal koster, er det bortkastet å bygge 939, all den tid det finnes 754 hovedkort basert på pciE. Om du da ett år senere får råd til en cpu som støtter dobbel minnekanal, er det bare å bytte hovedkortet. Et 939 hovedkort, som tilsvarer de du får kjøpt idag vil ikke koste mye da.

Er du derimot villig til å legge på ca 1000 kroner mer, får du et 939 oppsett som faktisk er merkbart bedre.

Endret av gunnberg
Lenke til kommentar

Så bra ut det oppsettet ditt. Eneste jeg ville forandret på er cpu. Hadde heller valgt en 3200 og dermed spart nesten 1000 kr.

Edit:Kjøleren du har valgt er en Freezer 4,tror det er en Freezer 64 du skal ha.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
anyway, du skal vel ikke handle fra 7 forskjellige websjapper. rundt regnet blir det vel 1000 kr med postoppkra ekstra.

Takk for tips. Lå et forslag til handlemønster som bunntekst, der det går fram at det handles fra 3 webshops. Prisene varierer såpass at det fortsatt vil lønne seg.

Får ellers ikke oppdateringene jeg gjør til å fungere, men viften er byttet ut med en Thermaltake Silent Boost K8, som fåes kjøpt hos mpx.

Lenke til kommentar
anyway, du skal vel ikke handle fra 7 forskjellige websjapper. rundt regnet blir det vel 1000 kr med postoppkra ekstra.

Takk for tips. Lå et forslag til handlemønster som bunntekst, der det går fram at det handles fra 3 webshops. Prisene varierer såpass at det fortsatt vil lønne seg.

Får ellers ikke oppdateringene jeg gjør til å fungere, men viften er byttet ut med en Thermaltake Silent Boost K8, som fåes kjøpt hos mpx.

Thermaltake Silent Boost K8 er ikke akkurat stillegående (28db). Sjekk denne glimrende testen av Freezer 64.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Turion? Den er jo ment for bærbare pc'er.

ja, derfor har den lavt effektforbruk og kan overklokkes noe grasalt ;)

og hvordan skal du få den cpu'en på et 939 kort i en stasjonær pc? er det fysisk mulig?

Jeg vet ikke.

den er socket 754 ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...