Gå til innhold

maskinen slår seg av ved 60C!

Anbefalte innlegg

Den 2002-07-03 12:56, Bøgge Bakken skrev:

Helt uenig med deg der. AMD sine boxedkjølere har en temp på 70 grader. Det er AM sine egene og de levere ikke noe som holder. Lavere temperatur vil gi lengre levetid men du bruker sansynligvis ikke den samme prosessoren om 10 år.

Ja det er jo greit nok det da men AMD er og kommer alltid til å være en forbaska varm prosessor uansett :smile:

De som har god greie på dette sier at 60-70C. på en slik prosessor ikke er å anbefale , og jeg tror nok at den prosseroen der varer kortere enn 10 år ja hehe

men men, det er i vertfall det jeg har lest og hørt da , men det kan jo hende du har rett :smile: jeg vil i vertfall ikke kjøre prossesoren så varm da, liker kalde prosserorer jeg :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Boxed vifter er laget for at de skal kjøre prosessoren stabilt JA, men dette betyr ikke at tempen er god nokk, tvert i mot jeg ligger på 25c

og har en overclocka xp 1900 (neida ingen Vapochill)

dette er fordi jeg har konstruert mitt kabinett selv.

Det er tre ting man skal huske på når man skal kjøre ned en AMD prosessor.

1. Godt med tilførsel av kald luft inn i kabinettet (delvis rett på cpu og north bridge)dette gjøres med et par kabinett vifter.

2. Unngå varmespredning fra cpu overflata som ikke kjøleribba plukker opp, dette gjøres med litt goop (hørte jeg noen si arctic silver....)

3. Få vekk varmespredningen fra kabinettet. Det er på dette punktet de fleste feiler når det gjelder ekstremkjøling ved hjelp av luft, det er ikke nokk å ha den feiteste vifta som finnes. Så fort som varmluften blir ført vekk fra cpu kjernen sirkulerer den i kabinettet og sprer seg rund som en pest du ikke vil ha der!

For å få vekk varmespredning i kabinettet foreslår jeg ay du lager en "duct" dette er et rør som går inn til viften på cpu'en, ha ca. 20mm klaring fra cpu og rør. Røret burde ha større dimensjon enn vifta derfor brukte jeg en 1.5 liters colaflaske som jeg saga til. Deretter kobla jeg et rør på tuten og tetta med silikon, saget et hull at med de 2 80mmm viftene jeg har til å føre inn kaldluft. Og satte røret igjennom, tetta med silikon igjen og satte på en 60mm vifte på utsiden av kabinettet for å suge varmluften av cpu kjøleren direkte ut av "ducten" min. Dette funka som bare det og jeg gikk ned hele 10 grader, altså fra 35 til 25 :smile:

Dette høres vanskeligere ut en det er, når jeg finner en ny host til hjemmesiden min skal du/dere få linken og se bildene, skritt for skritt hvordan man oppnår EXTREM kjøling uten bruk av vannbaserte kjølere.

Lenke til kommentar

Den 2002-07-03 20:03, ~Dj.Diablo~ skrev:

Boxed vifter er laget for at de skal kjøre prosessoren stabilt JA, men dette betyr ikke at tempen er god nokk, tvert i mot jeg ligger på 25c

og har en overclocka xp 1900 (neida ingen Vapochill)

dette er fordi jeg har konstruert mitt kabinett selv.

Det er tre ting man skal huske på når man skal kjøre ned en AMD prosessor.

1. Godt med tilførsel av kald luft inn i kabinettet (delvis rett på cpu og north bridge)dette gjøres med et par kabinett vifter.

2. Unngå varmespredning fra cpu overflata som ikke kjøleribba plukker opp, dette gjøres med litt goop (hørte jeg noen si arctic silver....)

3. Få vekk varmespredningen fra kabinettet. Det er på dette punktet de fleste feiler når det gjelder ekstremkjøling ved hjelp av luft, det er ikke nokk å ha den feiteste vifta som finnes. Så fort som varmluften blir ført vekk fra cpu kjernen sirkulerer den i kabinettet og sprer seg rund som en pest du ikke vil ha der!

For å få vekk varmespredning i kabinettet foreslår jeg ay du lager en "duct" dette er et rør som går inn til viften på cpu'en, ha ca. 20mm klaring fra cpu og rør. Røret burde ha større dimensjon enn vifta derfor brukte jeg en 1.5 liters colaflaske som jeg saga til. Deretter kobla jeg et rør på tuten og tetta med silikon, saget et hull at med de 2 80mmm viftene jeg har til å føre inn kaldluft. Og satte røret igjennom, tetta med silikon igjen og satte på en 60mm vifte på utsiden av kabinettet for å suge varmluften av cpu kjøleren direkte ut av "ducten" min. Dette funka som bare det og jeg gikk ned hele 10 grader, altså fra 35 til 25 :smile:

Dette høres vanskeligere ut en det er, når jeg finner en ny host til hjemmesiden min skal du/dere få linken og se bildene, skritt for skritt hvordan man oppnår EXTREM kjøling uten bruk av vannbaserte kjølere.

hmm! hørtes ut som litt av et prosjekt ja :smile: men seriøst , vil ikke dette ta mye plass ? og siden jeg nettopp har begynt med casemod så vil jeg ha det pent , hvordan er det med dette ?

men det med at du senket gradene med 10 er jo helt utroligt bare ved å gjøre det der :smile:

ps. håper du får opp siden din snart så jeg kan få sett bildene :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...