Gå til innhold

maskinen slår seg av ved 60C!

Anbefalte innlegg

Har nettopp fått maskinen min tilbake fra komplett men jeg har fortsatt et problem.

Maskinen slår seg automatisk av når cpu tempen kommer opp i 60 grader!

har en amd xp1800+.

har noen noe tips om hva jeg kan gjøre for å hindre at maskinen slår seg av når den kommer opp i 60 grader??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

60 grader er litt mye, så du burde egentlig ha en bedre vifte, men det kan være beskyttelse i BIOS'en som slår den av når den kommer over en viss temperatur.. du kan jo se om det går å slå den av..

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-25 20:39, endersen skrev:

hmm, syntes 60 grader var litt mye. Du burde kjøpe deg bedere vifte. Det er som regel innstilinger i biosen du kan endre på for at den ikke skal slå seg av.

Hvorfor er det mye? vis prosessoren går stabilt og han ikke skal overklokke så har det ingen ting og si.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-25 21:24, Bøgge Bakken skrev:

Quote:

Den 2002-06-25 20:39, endersen skrev:

hmm, syntes 60 grader var litt mye. Du burde kjøpe deg bedere vifte. Det er som regel innstilinger i biosen du kan endre på for at den ikke skal slå seg av.

Hvorfor er det mye? vis prosessoren går stabilt og han ikke skal overklokke så har det ingen ting og si.

Har du tenkt på skogbrann? Tenk hvis hele driten tar fyr og han sover på i sengen sin og omkommer av dødelig AMD-gass?

Tror det er at det ikke er noe pasta mellom kjølern og CPU. Prøv å kjøpe noe å legge i mellom, høres ut som en "komplett-jobb".

Lenke til kommentar

Den 2002-06-25 21:24, Bøgge Bakken skrev:

Selv om du kjører stabilt på høy temperatur, så har du ikke akkutatt noe å tape på å få ned tempen. CPU yter mer pr mhz desto lavere temp.

Lenke til kommentar

sikker på att det ikke står på att den skal skrue seg av ved 60c.

en kamerat av meg sin cpu blir veldig ustabil ved 60-65c

min er oppe i 63c helt stabil.

han har samme cpu og samme kjøleribbe jeg har papst 20db han har turbovifte 46db.

men min er kaldere.snedikt.

Lenke til kommentar

Hei . det er greit at amd tåler 70c. men det er ikke å anbefale å kjøre en amd på 60-65c. uansett stabil eller ikke stabil,En amd sin negative side er varme noe alle vet,dvs hvor kaldere en amd er jo bedre er det,en må her tenke på oprativ systemer og tunge programmerspill osv. for å ikke snakke om leve tid.det er 3 ting en bør og må huske på i dette tilfellet og det er 1:kjølepasta Må du huske på. 2:cpu kjøling og 3: kabinett temp.for å få rikeligt med kjøling til cpu så må også kabinettet kjøles ned ( det er ikke anbefalt å kjøre med åpent kabinett pga støv og slikt)en amd`s levetid blir veldigt kort om du hele tiden skal presse cpu opp i temp , så jo nermere 0c. du kommer jo bedre er det.Det finnes mange vifterribber å velge i mellom , selv så kjører jeg på ei Titan vifte og har en stabil temp på 38C. men ettersom jeg ettervert kommer til å clocke opp cpu så har jeg gått i gang med å lage meg vann kjøling som får cpu yttligere ned i grader.

Det er som andre har sagt i forumet at det går and å stille opp cpu temp i bios slik at du har yttligere noe grader til å gå på før pc slår seg av men det har liten hensikt etterom det er cpu som får lide for dette, det er ikke å anbefale , jobb heller med å få temp ned isteden for å skru opp i bios , det er ivertfall mitt råd til deg da :smile: Sammenlign aldrig amd og intel når det gjelder varme og levetid.

her er det noen adresser som du kan ta en titt på når det gjelder vifter og anbefalinger.

http://3dfxcool.no/

http://www.microplex.no/rubweb/handel.asp

http://www.viking-computer.no/k/k.asp?ck=1&r=1

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-03 13:15, Ma'anagal skrev:

Maskina mi slår seg av ved 45'C, men det er ikke noe problem da maskina ligger på 7'C ved heftig spilling.

Uansett ville jeg anbefale bedre kjøling. F.eks. en bedre kjøleribbe og en mer stillegående vifte.

Det har jeg snart og. Vapoen står på rommet og venter :grin:

Tilbake til spørsmålet, en bedre ribbe vil helt klart hjelpe på temperaturen.

Lenke til kommentar

jeg har min intel p4 nw 2.0GHz inne hos komplett til testing fordi den er for varm!

den kom opp i 58C etter mye spilling med boxed kjøleren... jeg kjøpte meg ny kjøler; titan for 2.4GHz, men tempen kom ikke lenger ned enn 46C(på lan).jeg godtar ikke så høy temp :grin: .

me det hadde vel kansje vert en annen sak med AMD? hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...