Gå til innhold

Bærbar: Kan vifta bli tett?

Anbefalte innlegg

Håper dette er korrekt forum, hvis ikke plukker vi frem dådyrøynene og håper på en kjekk og hjelpsom moderator...

Kan viften på en bærbar bli så full av støv og møkk at den fungerer dårligere? Min går nesten konstant nå, i motsetning til før. Lurer på om jeg skal skru opp og tørke av litt - eller er det en dårlig idé? Den står gjerne på hele natten (joda, mp3-samlinga rulerer natten igjennom), så den har vært i bruk 3000 timer totalt tenker jeg. Er så redd for at den skal bli for varm (ja det var denne verdifulle mp3-samlinga ja), og det er jo merkelig at den er så mye mer aktiv nå enn før.

Endret av fjartan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Luft på sprayboks er fine saker for å få rent slike ting. Skru evt. av deksel over slik at du ser så godt som mulig, og blås i vei. Det hjelper.

Du skal ikke se bort fra at vifta har blitt mindre effektiv i løpet av tiden den har gått, og at det kan være noe av grunnen til at den går mer.

Lenke til kommentar

Kjør luft på box både i innsug og utblåsning. Skru gjerne opp om mulig, men dette er ikke mulig på alle laptoper. Blås litt frem og tilbake, så skal du se fine hybel-kaniner komme flygende ut! Hjalp veldig på damas laptop! Ble veldig mye roligere.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...