Gå til innhold

Er Pink Floyd oppskrytt?

Anbefalte innlegg

På Dogs kan man høre at Gilmour er en dyktig gitarist blant annet...

ja, det er riktig at han er dyktig, men han er langt fra verdens beste. jeg har lest i plenty av anmeldelser at han "er" verdens beste gitarist. men uansett om du/dere liker det eller ikke så er han ikke det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
headcleaver: Viser nok en gang til de fire punktene du kom med. Der viste du at du ikke visste hva du pratet om.

beklager for å bryte inn i krangelen deres, men hvis han mener noe annet enn det du gjør betyr ikke det at han har feil. det betyr enkelt å greit at dere er uenige.

Hvis jeg mener at månen er en gul ost, så er faktisk min mening ikke så mye verdt. Om noen mener at Pink Floyd har lite variasjon, så er dem også ganske langt ute å padler på jordet. Og vi vet alle at det å padle på et jorde ikke er særlig kontruktivt, uavhengig om noen skulle mene noe annet.

Lenke til kommentar
ja, det er riktig at han er dyktig, men han er langt fra verdens beste. jeg har lest i plenty av anmeldelser at han "er" verdens beste gitarist. men uansett om du/dere liker det eller ikke så er han ikke det.

Eg synes alle de som sier at "han" og "han" er den beste gitaristen blir litt søkt.... for det kommer ann på hvilke kritierier man setter. På noen så er sikkert han best, på andre så er fks Joe Satriani best... :shrug

Eg vil dog si at han(Gilmour) ligger blant de beste. :)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Hvis jeg mener at månen er en gul ost, så er faktisk min mening ikke så mye verdt. Om noen mener at Pink Floyd har lite variasjon, så er dem også ganske langt ute å padler på jordet. Og vi vet alle at det å padle på et jorde ikke er særlig kontruktivt, uavhengig om noen skulle mene noe annet.

har du persjonlig vært på månen, og kan si med sikkerhet at det ikke er en ost :tease:

men jeg skjønner hva du mener. men så har han tilstått at han tok feil der også da, har han ikke?

Lenke til kommentar

har du persjonlig vært på månen, og kan si med sikkerhet at det ikke er en ost :tease:

men jeg skjønner hva du mener. men så har han tilstått at han tok feil der også da, har han ikke?

Har ikke sett det, selv om jeg har lest alt. Men jeg har kanskje ikke lest nøye nok. :shrug:

Uansett, vurdering av musikk er ikke bare subjektivt slik enkelte synes å tro. Det finnes objektive kriterier for god musikk. For eksempel kan man påpeke godt gitarspill, gode tekster, god oppbygning av musikk og en mengde andre ting.

Det som er værre er å objektivt si at noe er dårlig. For da skal man bevise at det ikke finnes gode elementer i musikken. Og det å bevise et slikt fravær av gode elementer er umulig. Det er som å bevise at det ikke finnes usynlige lyserøde elefanter.

Man kan hevde at man kan påpeke ting i musikken som gjør den dårlig. Disharmonier, manglende rytme osv. Men slike elementer kan også brukes bevisst for å skape en inntrykk utover det rent musikalsk tekniske.

Så man kan med en viss grad av objektivitet påstå at Pink Floyd faktisk er bra ved å påpeke hvilke gode elementer Pink Floyd har. Og man kan si at dersom noen mener det er dårlig, da tar de feil.

Men det er selvsagt fullt lov å ikke like Pink Floyd. Det er noe annet.

Lenke til kommentar
Noen her som har sagt at han er verdens beste gitarist?

du har ikke sakt 100% de ordene men de fleste skjønte nok hva du mente.

David Gilmour er en eminent gitarist blant verdens beste

personlig syntes jeg han er en god gitarist, men han må bli teknisk bedre for å kunne bli betegnet som en av verdens beste.

Lenke til kommentar
David Gilmour er en eminent gitarist blant verdens beste

personlig syntes jeg han er en god gitarist, men han må bli teknisk bedre for å kunne bli betegnet som en av verdens beste.

Teknikk har da virkelig ikke sååå mye å si.

Lenke til kommentar
Hvis du ikke liker "sound'en" til et band, hvorfor skal man sette seg sikkelig inn i bandet da?

Fordi at dersom man bruker litt tid på det, så kan det hende at man oppdager noe nytt.

Det er ikke alt man liker umiddelbart. Mye av det beste her i livet krever litt tilvenning, eller at man bruker litt tid på det.

Lenke til kommentar
Nei, han er blant de 100 beste. Og hverken jeg eller noen andre her vil klare å komme inn på den listen. (Sansynligvis)

Rolling Stones liste som jeg mener er ganske riktig (Gulmour nr 82):

Edit: Bedre med link enn hele listen!

Ikke uventet er både Radim Hladik og Max Suné utelatt på lista, men de

er jo ikke anglo-amrikanske da må vite :roll:

Larry Coryell, Al di Meola, definitivt James Vincent og kanskje Jan akkerman og April lawton burde vært der

Trodde Bert Jansch var keyboardist, eller roter jeg nå :hm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...