d0ppler Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 i min omgangskrets (25-35) så har de fleste en Pink Floyd skive eller fem, og dem er relativt godt respektert hos de fleste (inkludert undertegnede). Men har aldri vært noen spesiell fan, og jeg er vel av den typen som kun liker et fåtall av låtene veldig godt. Jeg har kun Wish You Where Here, og Dark Side of the moon platene, og drar dem opp i ny og ne. Dem er ihvertfal ikke oppskrytt! Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 Gir ikke de to platene deg mersmak? Du bør ha Animals og Meddle i hylla hvis du liker DSOTM og WYWH godt. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 Det som står her er det jeg mener med PF fans. Det virker som det ikke går ann å ikke like musikken dems. PF fans er som prester som skal prøve og konvertere deg. Hvis jeg forteller deg at jeg er fan av kanskje et 100-talls grupper og lytter til et meget vidt spekter av musikk, vil du da kalle meg Pink FLoyd-prest, fordi jeg forsøker å få folk til å forstå at de ikke kan uttale seg om ting de ikke har peiling på? Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 For min del er PF noe som jeg likte en stund, men gikk etterhvert lei. Vet ikke helt hva det rette ordet er, men for min del oppfatter jeg mye av det som polert. I mine ører så fenger det ikke, og da tenker jeg særlig på DSOTM. I tillegg kommer faktoren av at man har blitt overeksponert for "Money", "Time" etc. og blir med det lei alt maset om ett av verdens beste album, og kan da utbryte: "PF er oppskrytt". Selv om jeg vet at de har influert mange band, og har en viktig plass i musikkhistorien. Overeksponering er ikke bra, f.eks så gjør det vondt i sjela mi når jeg i offentlig sammenheng blir utsatt for "We Will Rock You" og "We Are The Champions" av Queen. Deres tidligere materiale er også bra, men som PF er deres senere utgivelser heller tamme. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) vil du da kalle meg Pink FLoyd-prest, fordi jeg forsøker å få folk til å forstå at de ikke kan uttale seg om ting de ikke har peiling på? at du ikke er enig med de som mener noe annet enn deg om PF betyr ikke det samme som at de ikke har peiling! det betyr at du er ignorant og trur selv at du alltid har rett(anngående PF) for å si det på den måten du gjorde her, genspeiler ikke annet enn deg jeg skreiv ovenfor! edit: leif Endret 8. mars 2005 av headcleaver Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Anth har igjennom mange inlegg utenom denne tråden visst at han faktisk _har_ peiling. (men det betyr ikke at hans ord er lov, men han har jo kommet med gode argumenter. da må du komme med gode motargumenter da ) Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Anth har igjennom mange inlegg utenom denne tråden visst at han faktisk _har_ peiling. (men det betyr ikke at hans ord er lov, men han har jo kommet med gode argumenter. da må du komme med gode motargumenter da ) Er forsåvidt enig i det, men noen av svarene og utsagnene hans i denne tråden vitner om arroganse og selv-elevering. Men for all del, det er jo ikke forbudt. Kan være temmelig arrogant selv jeg...... T'Weed Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 Arrogansen er ikke til å unngå nei... Jeg får jo ikke til å se på Pink Floyd med nøytrale øyner. Bandet har alltid vært der for meg, og jeg husker ikke første gang jeg hørte skivene en gang. Skulle gitt mye for å være i en av deres (dere som ikke har hørt noe annet enn det mest kjente) sko og satt på foreksempel Meddle for første gang. For en opplevelse det må være... headcleaver: Viser nok en gang til de fire punktene du kom med. Der viste du at du ikke visste hva du pratet om. Man kan ikke bare slenge slike ville påstander ut i luften uten å kunne motta pepper for det etterpå. Tror du jeg kan respektere deg i en debatt når du hevder at Pink Floyd ikke hadde variasjon i type musikk de spilte? Kan du komme med motargumenter til min påstand om at det er mulig å sette sammen en skive av Pink Floyd med 15 låter, hvor det er umulig for en utenforstående å høre at alle låtene kommer fra samme band? Skal personlig sende deg en slik skive jeg... PM meg! Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) Jeg synes ikke Pink Floyd er oppskrytt... Edit: Dark Side of The Moon synes jeg faktisk er litt oppskrytt, men ikke resten. Endret 8. mars 2005 av H4ngm4N Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 Ikke enig "Er Munch oppskrytt? Nei!" står til "Er Nerdrum oppskrytt? Ja!" som "Er Dark Side oppskrytt? Nei!" står til "Er The Wall oppskrytt? Ja!" Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 (endret) For å vise hvor varierte Pink Floyd faktisk var, poster jeg her et lydklipp fra den lite kommerse hardrocken deres. Lydklippet består av et par høydepunkt jeg har klippet sammen. Det ene høydepunktet fra slutten på A Saucerful Of Secrets er også i videoklippet. Lydspor - Videoklipp Edit: Filendelse fikset Endret 9. mars 2005 av anth Lenke til kommentar
Aurgjelme Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 (endret) headcleaver: Viser nok en gang til de fire punktene du kom med. Der viste du at du ikke visste hva du pratet om. beklager for å bryte inn i krangelen deres, men hvis han mener noe annet enn det du gjør betyr ikke det at han har feil. det betyr enkelt å greit at dere er uenige. det virker som om hvertfall noen av dere(anth og TLZ) har store vanskligheter med å forstå dette. edit: hvis han mener at vokalisten ikke skjiller seg noe serlig ut, har han fult lov til å mene det. dere burde virklig begynne å tenke over alt det idiotiske dere har sakt til og om han i denne diskusjonen. dere har gjort det "ulovlig" å ha egen mening. men nå har jeg sakt mitt, så nå kan dere krangle videre! Endret 9. mars 2005 av Aurgjelme Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 Viser til lydspor Som motbeviser det ene utsagnet hans. Nemlig at de ikke spiller variert... Er det noe i det sporet som minner om kommers Pink Floyd? Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 jeg har dratt fram noen av de gamle pf cd'ene mine(ja alle 3 ) og hørt gjennom de, og ja jeg tok feil på da jeg sa de ikke spiller variert. men resten av punktene står jeg fortsatt ved Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Typo på videolinken, skal være .wmv http://home.no.net/morsone/pinkfloyd.wmv Lenke til kommentar
Aurgjelme Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 jeg er ikke enig i alt Headcleaver si er i denne posten, men jeg syntes fortstt det virker som dere nekter folk å ha egene meninger om Pink Floyd. Personlig syntes jeg de har mye bra musikk, men jeg er også enig i noen av punktene Headcleaver skrev opp. Men jeg er enda mer enig i mye av det du har sakt da Anth Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 Musikk er noe folk aldri kan eller vil komme til enighet om... og godt er det. Angående debatten her, så foregår den mellom de som har alt av Pink Floyd, de som kjenner den kommerse og kjente delen av Pink Floyd, og de som vet lite om Pink Floyd. Diskusjonen er så og si håpløs, og et standpunkt kan nok ikke tas på om nevnte band er oppskrytt eller ikke. Eneste jeg kan si er at den gode kritikken stemmer overens med hva bandet har oppnådd. Verken mer eller mindre. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Eneste jeg kan si er at den gode kritikken stemmer overens med hva bandet har oppnådd. her må du huske at det er ene og alene din mening. det kan hende noen er enig med deg, og det kan hende noen er uenig med deg. hvilke det er så har ikke de feil, fordi det er deres egen mening. jeg syntes de har fortjent mye av rosen de har fått, men jeg syntes de har fått mye de ikke har gjort seg fortjent også. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 jeg har dratt fram noen av de gamle pf cd'ene mine(ja alle 3 ) og hørt gjennom de, og ja jeg tok feil på da jeg sa de ikke spiller variert.men resten av punktene står jeg fortsatt ved Ok, hør Animals - Dogs Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 På Dogs kan man høre at Gilmour er en dyktig gitarist blant annet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå