Jan Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 (endret) Aah, jamen da er vi på bølgelengde Endret 7. mars 2005 av Jan-Erik Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 (endret) TLZ å du lar være å svare på det jeg spurte om på forige side? why? det var vel bare en idiotisk påstand du ikke har noe grunnlag for! Tolket innlegget ditt som du ikke ville videre føre den diskusjonen da du mente at den ville få tråden stengt, men ok. Iron Maiden har nok en liten innflytelse på hvordan du oppfatter musikk.... men hallo... ser du ærlig talt ikke at eg at KUN egler deg? Trodde det var ganske obvous. Eg har jo vane for det. (PS: Skaff deg selvironi ) "dere må skille på hva jeg mener og hva dere trur jeg mener!" Gullkorn. Det eneste vi vet om deg er det du gir intrykk til og kommuniserer til oss, vi kan ikke lese tankene dine...... uansett... tviler på at du mente den slik og at den setningen var et resultat av trøtthet. De har laget noen helt fantastisk gode skiver, dette har da ført til en "gudestatus" som igjen fører til at folk har tilbedt alt med "Pink Floyd" klistret på. Uansett, skal selv inrømme at eg har skrytt dem opp i skyene.. kan vel kalles fan. Egentlig så har eg ikke hørt nok av dem til å utale meg skiggelig om saken. Meddle er et mesterverk utenom det vanlige. Uansett, av alle de oppskrytte bandene så er det Pink Floyd som fortjener det mest . IMO ...men det var en bra post av deg. du fikk virklig begrunnet hvorfor du liker PF så godt. What he said. ^^ EDIT: Hvorfor i h**** skriver eg ting eg egentlig ikke mener ubevist? Huff... eg er blitt for vant til å kverrulere... Endret 7. mars 2005 av TLZ Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 7. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2005 (endret) Nå er det jo sånn at ikke alt trykket "Pink Floyd" er oppskrytt. Det kom vel tydelig nok frem i innlegget "Hva jeg mener om skivene"..? Endret 7. mars 2005 av anth Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Æsj... tror eg hastet litt mye når eg skrev den posten... Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 7. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2005 (endret) yhehe, du må huske at hva du mener egentlig har nada påvirkning på hva andre mener da. men det var en bra post av deg. du fikk virklig begrunnet hvorfor du liker PF så godt. Litt påvirkning bør det ha. Ihvertfall burde du snart ha innsett at du tar litt feil av bandet. Var det ikke du som kom med de fire gale punktene? Endret 7. mars 2005 av anth Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Noen flinkis musikere var vel ikke PF, men man kan ikke kalle de oppskrytt pga det. Variasjon er et godt stikkord, jeg synes de har laget musikk for enhver smak. Har har ikke sett/hørt mange konserter, men sceneshow eller kullisser og ting rundt musikken er både sentral og spektakulær. Noen som kan anbefale en (intens!) bootleg fra før DSOTM? Har et par fra The Wall, men de har ikke vært så interessant. Kjøpte spesialutgaven av Mojo som kun omhandler PF for noen måneder siden, 150 sider med info om det aller meste.. anbefales! Får nok ikke tak i det nå, menmen... Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 7. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2005 (endret) Ja, se om du finner videoen "Live in Kralingen" på DC++. Den er i to deler... Edit: Jeg kjøpte nettopp bootlegen "Atom Heart Mother on the Road". Det er en dobbeldisk av relativt god kvalitet. Den inneholder en hel del fantastisk gode låter og er kun gitt ut i 72 eksemplarer på CD. Om noen er interessert i skiven, så vet jeg om en fyr som sitter med et knippe eksemplarer, og som selger dem for 200 kroner stykke. Endret 7. mars 2005 av anth Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Iron Maiden har nok en liten innflytelse på hvordan du oppfatter musikk.... nope, beklager! for meg har maiden null med andre band å gjøre! hva jeg mener om de kommer kunn ann på hvordan jeg liker det bandet eller ikke. å du må for all del ikke forstå meg feil! jeg like mye annen musikk i tillegg til iron maiden, så det er ikke sånn at musikken må være identisk maiden for at jeg skal like den. jeg liker mye mellom Old Mans Child og Neil Young... trenger jeg si mer? Litt påvirkning bør det ha. det har ikke det skjønner du jeg liker så mye annet rart i tillegg! Ihvertfall burde du snart ha innsett at du tar litt feil av bandet. Var det ikke du som kom med de fire gale punktene? jo det var meg, men jeg holder fast ved de punktene. selv om dere understreker hva dere mener betyr ikke det at jeg blir påvirka nok til å endre mine meninger veit du men jeg får vel bare si det igjen! jeg syntes ikke PF er dårlig, syntes bare de er oppskrytt! enkelt å greit! Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 7. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2005 Jeg liker også mye annet rart. Hører på nevnte Neil Young ja... Ser at du har platene "more", "Ummagumma" og "The Wall". Anbefaler deg å få tak i "A saucerful of Secrets" og "Meddle". Hvis du ikke kjenner skivene godt da... Lenke til kommentar
Jan Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 (endret) De i Pink Floyd har ikke: 1. En vokalist man kan skille ut fra mengden 2. Gode musikere 3. Gode sangskrivere 4. Variasjon på musikken ehm..headcleaver? Hvordan presterte du å skrive dette, samt posten ovenfor at de kun er oppskrytt? Endret 7. mars 2005 av Jan-Erik Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 7. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2005 @headcleaver: De fire punktene har ingenting med meninger å gjøre. Du la det frem som fakta, og forsøkte å endre det til subjektive påstander i ettertid. Jeg sier det igjen: 1: Rick Wright er en stor vokalist 2: Gilmour er en annerkent gitarist 3: Waters er en lovpriset låtskriver 4: Pink Floyds album er som dag og natt iforhold til hverandre. Jeg kan garantert snekre en plate med 15 vidt forksjellige låter hvor det er umulig for en totalt utenforstående å høre at de kommer fra samme band! Lenke til kommentar
Jan Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Anbefaler alle å få tak i: Vakre plater: Wish You Were Here Animals Meddle Dark side of the Moon Eksperimentelle plater Saucerful of Secrets Ummagumma (live) Piper at the gates of dawn, uslipt diamant. Men the wall har jeg ikke sansen for... Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 (endret) neida, det var helt og holdent min mening. ikke ment som om det skal være fasit svar, bare min mening. som jeg har skrivd: der har du fått litt av hva jeg menerLES DET OVER NØYE!!!! Hvordan presterte du å skrive dette, samt posten ovenfor at de kun er oppskrytt? når jeg sier oppskrytt, mener jeg at de har fått for mye gude status. jeg forventer ikke at dere skal forstå hva jeg mener, men jeg skal prøve å forklare. hvis man spør en persjon på gata: er pink floyd bra? så er sjansen stor for at man får svaret: JA FYFAEN DE ER KONGE, HELT KLART BEST,ALLE ANDRE SUGER osv når folk sier noe sånt igjen og igjen og igjen så blir de oppskrytt, for det er ikke helt sant! Det er den persjonens personlige å private mening, men som sakt når mange sier dette blir jeg litt lei, og får dessverre en litt fientlig holding mot sånne mennesker, samt at jeg syntes bandet blir skrytt mer av enn jeg syntes de fortjener! Anbefaler deg å få tak i "A saucerful of Secrets" og "Meddle". jeg skal se om jeg kan få lånt de av en kamerat(som sier mye av det derre:JA FYFAEN DE ER KONGE, HELT KLART BEST,ALLE ANDRE SUGER osv tullet). er ikke sikker på om jeg har hørt cd'ene, i så fall mest sansynlig bare enkelt sanger! edit: endr alitt på posten samt noen leifer Endret 7. mars 2005 av headcleaver Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 7. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2005 hmmm. at mennesker sier slikt, er i og for seg idiotisk uansett hvilket band det dreier seg om. Klart at alle band i verden alltid vil bli skrytt opp i skyene av enkelte mennesker. Men det gjør ikke Pink Floyd til et oppskrytt band. Det som ligger i å hevde noe slikt, er at Pink Floyd aldri har fortjent den suksessen de oppnådde, at kritikerne har rost verk som de står bak uten at det var nødvendig osv. Det er jo ikke sant hva angår PF! Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Så hvem slår Pink Floyd da? jeg syntes det er mange som lager bedre musikk enn det de gjør, men det er nå ikke det denne posten handler om, er det vel Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 7. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2005 (endret) The Beatles, Rolling Stones, Led Zeppelin, Black Sabbath, Queen, Deep Purple og David Bowie er noen eksempler på hva som er allment kjent som bedre enn Pink FLoyd. Pink Floyd blir ikke offisielt skrytt opp høyere enn nevnte band. Endret 7. mars 2005 av anth Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Men det gjør ikke Pink Floyd til et oppskrytt band. da deffinerer ikke vi oppskrytt likt! Det som ligger i å hevde noe slikt, er at Pink Floyd aldri har fortjent den suksessen de oppnådde, at kritikerne har rost verk som de står bak uten at det var nødvendig osv. Det er jo ikke sant hva angår PF! nja, jeg syntes noen av cd'ene deres har fått mer ros enn de fortjener, men det er max 5% av alle de har. Lenke til kommentar
Oleway Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 (endret) da deffinerer ikke vi oppskrytt likt! Da definerer du det FEIL. Pink Floyd er absolutt ikke et oppskrytt band. Jepp, et nei fra meg. Endret 7. mars 2005 av Oleway Lenke til kommentar
Jan Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 The Beatles, Rolling Stones, Led Zeppelin, Black Sabbath, Queen, Deep Purple og David Bowie er noen eksempler på hva som er allment kjent som bedre enn Pink FLoyd. Pink Floyd blir ikke offisielt skrytt opp høyere enn nevnte band. Allmen kjent ja.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå