834HF42F242 Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 Hvis jeg skal være objektiv igjen: Pink Floyd stiller på pallen sammen med King Crimson, Led Zeppelin og David Bowie fra samme periode. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Kanskje det ikkje ligner nok på maiden? *ligger å spreller av latter på gulvet(ser at jeg bør støvsuge litt)* Jeg vil gjerne høre en begrunnelse! De i Pink Floyd har ikke: 1. En vokalist man kan skille ut fra mengden 2. Gode musikere 3. Gode sangskrivere 4. Variasjon på musikken der har du fått litt av hva jeg mener, skal skrive mer i morra, men nå må jeg legge meg, ellers dør jeg på jobb i morra! Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 nri, Alice Cooper tar nok klart en plass påpallen i DEN perioden ..omtrent 10ganger bedre enn Pink floyd Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 (endret) Det Pink Floyd faktisk har i motsetning til Iron Maiden:1. En vokalist man kan skille ut fra mengden 2. Gode musikere 3. Gode sangskrivere 4. Variasjon på musikken FIXED Endret 6. mars 2005 av TLZ Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 1: Rick Wright har en stemme utenom det vanlige. Dessverre sang han ikke på mange låter. Men jeg viser til hans siste soloalbum hvor stemmen virkelig kommer frem. 2: David Gilmour er en eminent gitarist blant verdens beste. Det er offisielt bekreftet. Nick Mason har en utrolig god kontroll på trommestikkene. 3: Roger Waters er et musikkgeni av det sjeldne. Hans tekster er meget dype, og han viser på sitt soloalbum "Amused to Death" at han kanskje er verdens beste sangtekstforfatter. 4: Variasjonen er stor. De har spilt Psychedelisk rock/pop, progressive rock, space rock, blues, hardrock, soft rock og mange andre sjangrer. I tillegg har de laget egne sjangrer som ingen andre band har klart å gjøre verken før eller etter dem. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 (endret) FIXED skjønner ikke hvorfor dere må blande inn Iron maiden hele tida. hvordan mitt syn er på annen musikk, har jo ikke noe med maiden å gjøre edit: skal dere komentere gjør det på samme måte anth har gjort det. tar den mye mer seriøs, pluss det faktisk har noe med saken å gjøre. denne posten har IKKE noe med iron maiden å gjøre i det hele tatt, noe dere virklig burde fårstå Endret 6. mars 2005 av headcleaver Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 nri, Alice Cooper tar nok klart en plass påpallen i DEN perioden ..omtrent 10ganger bedre enn Pink floyd Jeg har alt Alice Cooper har gitt ut på CD! Han er den artisten jeg har hørt mest på av alt som finnes!!! Allikevel: Pink floyd er hakket bedre enn Alice Cooper. Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 3. Gode sangskrivere De har i hvert fall 1000x bedre tekster enn Maiden Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 De har i hvert fall 1000x bedre tekster enn Maiden hva har det egentlig med posten å gjøre, om jeg tør spørre? NADA! NIX! NOTHING! Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 (endret) FIXED skjønner ikke hvorfor dere må blande inn Iron maiden hele tida. hvordan mitt syn er på annen musikk, har jo ikke noe med maiden å gjøre HAHAHA! *kremt* Jo. Siden det tydeligvis er favorittbandet ditt så er det en veldig god refferans faktisk. De i Pink Floyd har ikke:1. En vokalist man kan skille ut fra mengden 2. Gode musikere 3. Gode sangskrivere 4. Variasjon på musikken Eg gidder ikke å gå igjennom denne listen, men punkt 4 viser at du omtrent ikke har hørt Pink Floyd. Enhver, samme hvor mye han hater Pink Floyd som har hørt mye av de vil vil si at det har masser av variasjon. Endret 6. mars 2005 av TLZ Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 Tingen er den at hans subjektive forhold til Iron Maiden ikke har noe med et objektivt syn på Pink Floyd å gjøre... Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 1: Rick Wright har en stemme utenom det vanlige. Dessverre sang han ikke på mange låter. Men jeg viser til hans siste soloalbum hvor stemmen virkelig kommer frem. 2: David Gilmour er en eminent gitarist blant verdens beste. Det er offisielt bekreftet. Nick Mason har en utrolig god kontroll på trommestikkene. 3: Roger Waters er et musikkgeni av det sjeldne. Hans tekster er meget dype, og han viser på sitt soloalbum "Amused to Death" at han kanskje er verdens beste sangtekstforfatter. 4: Variasjonen er stor. De har spilt Psychedelisk rock/pop, progressive rock, space rock, blues, hardrock, soft rock og mange andre sjangrer. I tillegg har de laget egne sjangrer som ingen andre band har klart å gjøre verken før eller etter dem. @headcleaver: Har du noe å tilføye? Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Tingen er den at hans subjektive forhold til Iron Maiden ikke har noe med et objektivt syn på Pink Floyd å gjøre... Han er ekstrem fanboy av et band og har dermed ingen selvkritisk oppfatning what-so-ever. Da blir det vanskelig å være objektiv. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 Gerit det. hehe! Men la oss holde oss til Pink FLoyd da Iron Maiden er bra nok de, men ikke sammenlignbare med verdens største band nei... Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 (endret) Jo. Siden det tydeligvis er favorittbandet ditt så er det en veldig god refferans faktisk. ...nei det har ikke noe med saken å gjøre i det hele tatt. om jeg liker iron maiden eller ikke, har ikke noe påvirkning på hvordan jeg ser på annen musikk. men hvis ikke dere/jeg slutter å bable om feil band i denne tråden blir den garantert stengt! men punkt 4 viser at du omtrent ikke har hørt Pink Floyd. Enhver, samme hvor mye han hater Pink Floyd som har hørt mye av de vil vil si at det har masser av variasjon. først og fremst! jeg hater ikke pink ployd! jeg syntes faktisk at det er ganske bra! har 3 av cd'ene deres(More, Ummagumma og The Wall) altså har jeg også hørt en god del av det. dere må skille på hva jeg mener og hva dere trur jeg mener! at jeg syntes at pink floyd er oppskrytt betyr ikke det samme som at jeg syntes det er dårlig musikk! edit: Han er ekstrem fanboy av et band og har dermed ingen selvkritisk oppfatning what-so-ever hvor har du dette fra? ikke vri deg unna, svar heller på det! Rick Wright har en stemme utenom det vanlige er enig i det, men som du sa sang han alltfor få sanger. David Gilmour er en eminent gitarist blant verdens beste. her derimot er jeg ikke helt enig. syntes de fleste pink floyd sangene er for "lett" bygd opp, og har hvertfall ikke gjennom musikken deres kunne høre at han hever seg som en ypperlig gitarist Roger Waters er et musikkgeni av det sjeldne. som sakt er dette min egen mening, og jeg syntes tekstene kan være litt for kjedlig, men så liker jeg litt "fortellene" tekster også. den siste sier jeg meg enkelt å greit bare "uenig" i. de har noe varisajon men kommer alltid tilbake til den vanlige stilen sin. jeg sier ikke at det er noe feil med det, den svarer bare ikke til hva jeg "ser etter" i musikk Endret 7. mars 2005 av headcleaver Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 7. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2005 Livedelen på Umma Gumma kunne gjerne fått mer oppmerksomhet. Det er kun en ting med Pink Floyd som er oppskrytt, og det er albumet "The Wall". Lenke til kommentar
duottar Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Da jeg hørte pink floyd første gang, var vel rundt 17-18 år da, syntes jeg veldig lite om de. Likte de ikke faktisk. Tror det var The Wall plata jeg hørte på. Men da jeg ble introdusert Dark Side ble jeg frelst. Må ærlig innrømme at den dag i dag har jeg ikke hørt et band som kan måle seg med de. De lekre gitarsoloene(spiller gitar selv) Og den feelinga i låtene.. WOW! Alt virker så utrolig bra! Shine on you crazy diamond synes jeg er den beste plata av PF. Forøvrig så jeg filmen om Syd Barret nylig, og den syntes jeg var utrolig kjedelig å få med seg. Liksom det styret(pratet) om han når han ble hekta på lsd. Veldig lite om hva han egentlig var. Savna mer kunsterisk innhold.. Mannen var jo utrolig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå