Gå til innhold

Beyerdynamic DT231 eller Koss har Pro 3AA ?

Anbefalte innlegg

Overskriften sier det meste. Hadde egentlig bestemt meg for Koss men etter å ha lest negative ting om kvaliteten heller jeg mer mot Beyerdynamic. Disse er ikke like kule designmessig men det er jo lyden som teller! Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker KOSS PRO 3AA daglig og det er egentlig ikke kvaliteten som er problemet, problemet ligger i konstruksjonen. Øreklokkene er festet til rammen med en liten og tynn plastbit. De fleste som jeg har snakket med (og jeg) har oppleved at den plastbiten har knekt. Selv har jeg levert dem tilbake 2 ganger, og da er det greit å ha livstids garanti. Likevell så har jeg en del av skylden for at de knakk pga. dårlig behandling. Når du skal ha dem på så må du ikke spre øreklokkene langt fra hverandre da blir de "tynne plastibitene" overbelastet og resultatet blir at du hører en "knekke" lyd.

Nå til det positive:

Lyden er veldig bra til både spilling og musikk og det er det som er viktig for meg.

Designmessig så ser de ikke verst ut, eller? :)

Lenke til kommentar

Jeg har de også de samme øretelefonene, og hvis du pleier å slenge dem i bakken, rive /slite i dem, slå lillebrødre med dem, og kanskje rive et hus med dem, så bør du kanskje satse på noen andre. Hvis ikke, så er kvaliteten på disse mer enn bra nok. (Lyden er bra også)

Endret av DaWeed
Lenke til kommentar

Har inntrykk av at Beyerne har mer "riktig" lyd enn Koss'ene. Koss har generelt for mye trykk i bassen i forhold til resten av lydbildet. Når det er sagt, så elsker jeg mine PortaPros til sitt bruk, men bruker DT231 når jeg øver gitar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...