Gå til innhold

Våkn opp folkens! 6600GT i SLi suger...

Anbefalte innlegg

X800XL = 2700kr.

2x6600GT = 3200kr.

Hvis du leser litt finner du ut at jeg allerede har et 6600GT. Våkn opp!

Syntes disse argumentene og komentarene dine er litt usaklige...

Ganske heldig du.. for hvis SLi løsningen din koster deg 1500kr. totalt så må du jo ha fått det første kortet ditt gratis

0 + 1500 = 1500kr.

1500 + 1500 = 3000kr. (sist jeg sjekket)

Men da må jeg først selge det gamle... hvis du forstår og da vil jeg sansynlig vis ikke få 1600 ved mindre du vil gi meg det for det? Desuten orker jeg ikke alt sresset ved å selge det...

Du trenger ikke å få 1600kr for det..

får du 1100kr går du ut i null.

1100 for det du har + 1600 for nytt 6600GT =2700kr

Frakt blir det samme uansett hva du gjør..

Så 2x6600GT blir helt feil ja..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SLI er vel strengt tatt for entusiaster, og det er for dumt når man ser på enkelte poster her. Dette passer best for spesiellt interesserte og ikke noen andre (ser anbefalinger om at dette er det beste for "uerfarne" brukere her på forumet). Dette er uansett en kjempe-jippo fra Nvidia til å selge mer skjermkort og øke profitten. Det er selvsagt en ganske genial løsning, men jeg for min del vil ikke sponse Nvidia eller ATi mer enn jeg må. Men for all del, hver sin smak.

Lenke til kommentar
X800XL = 2700kr.

2x6600GT = 3200kr.

Hvis du leser litt finner du ut at jeg allerede har et 6600GT. Våkn opp!

Syntes disse argumentene og komentarene dine er litt usaklige...

Ganske heldig du.. for hvis SLi løsningen din koster deg 1500kr. totalt så må du jo ha fått det første kortet ditt gratis

0 + 1500 = 1500kr.

1500 + 1500 = 3000kr. (sist jeg sjekket)

Men da må jeg først selge det gamle... hvis du forstår og da vil jeg sansynlig vis ikke få 1600 ved mindre du vil gi meg det for det? Desuten orker jeg ikke alt sresset ved å selge det...

Du trenger ikke å få 1600kr for det..

får du 1100kr går du ut i null.

1100 for det du har + 1600 for nytt 6600GT =2700kr

Frakt blir det samme uansett hva du gjør..

Så 2x6600GT blir helt feil ja..

Disse to løsningene yter jo ca det samme, så hvorfor blir det helt feil og hvorfor skal jeg da velge X800XL?? som sagt to ganger før så plager ingen av ulempene med SLI meg. Desuten har jeg sagt to ganger at jeg ikke gider alt stresset med å selge det gamle..

Endret av fujifrik
Lenke til kommentar
Greit nok at trådstarter advarer mot det; men når det skjer på cirka samme måte som når nykristne desperat skal fortelle verden om frelsen i Jesus og blablabla, så får jeg i allefall betenkeligheter og alarmklokkene ringer.

Tror trådstarter provoserer litt bevisst for å få en opphetet diskusjon, kanskje jeg tar feil :ermm:

Edit: leif.

Endret av stigen1
Lenke til kommentar
Greit nok at trådstarter advarer mot det; men når det skjer på cirka samme måte som når nykristne desperat skal fortelle verden om frelsen i Jesus og blablabla, så får jeg i allefall betenkeligheter og alarmklokkene ringer.

Tror nok ikke bare det var meg som kunne bli oppfattet som fanatiker ;) Så en god del innlegg jeg fikk regelrett bakoversveis av her..

Saken er den at jeg har sett ganske mange brukere som har anbefalt andre mindre erfarene bruker om å gå for SLi oppsett.. de uerfarene brukerne er ofte ikke klar over de negative konsekvensene, og derfor tror jeg kanskje mange av disse kommer til å få seg endel overraskelser i tiden fremover.. noe jeg personlig ønsker å spare disse for!

Jeg holder kanskje også en litt skarp tone og fyrer litt oppunder.. men jeg er også lei SLi diskusjoner og ønsker med dette å skape en stor avsluttende en om mulig! så derfor..

Lenke til kommentar
1. jeg har en kraftig psu, så jeg trenger ikke bekymre meg for det

2. pc'en bråker mye fra før så jeg tviler på at jeg vil merke noe forsjell

3. har bra gjennomlufting, og alle komponentene holder gjennomsnitlig under 30grader

4. de gamle spillene krever uansett ikke så mye som et eneste et 6600gt har å levere

5. jeg hadde ikke hatt noe annet enn disse 2 kortene oppi der uansett

6. jeg har 8 pci slotter(bruker 1 til nettverkskort)så om jeg mister 1 eller 2 er ikke noe problem

7. som sakt, så har jeg en kraftig psu, så det er ikke noe problem! 

altså hadde ingen av dine ulemper biti på systemet mitt, å der er jeg nok ikke aleine!

Glad jeg ikke har pc`en din iallefall, er det noe jeg blir sprø av så er det viftestøy!

Og dessuten så er det ikke ditt system eller vaner vi diskuterer.

Endret av ArticOC
Lenke til kommentar

Ganske uenig med trådstarter på flere punkter og synes vedkommende har ekstremt mange subjektive punkter, derfor gidder jeg ikke å argumentere til tross for uenighet.

2X6600GT i SLI kan være en fin løsning for yngre mennesker som ikke har allverdens penger å fore med, men ønsker å ha et skjermkort som fungerer rimelig bra i de nyeste spill og muligheten til å fordoble ytelsen uten å firedoble prisen, dersom de kjøper ett kort til.

Personlig synes jeg hele SLI systemet per dags dato er prematurt, men det kommer seg selvsagt med tiden, og personlig kjøper jeg ikke SLI før det er blitt satt som en standard implementering i alle spill, slikt som ShaderModel3 blir... Eller blir det noe bedre ? ;)

Lenke til kommentar

Kjører du to 6600GT i SLi oppnår du kun følgende:

- et system som bruker vanvittig med strøm

- to skjermkortvifter som står å bråker isteden for kun EN

- temperaturen i kabinettet ditt øker

- dårligere ytelse i mange eldre titler p.g.a manglende driverstøtte

- du taper opptil 2 PCIe slotter

- og også 1 PCI slot hvis kortene har stor kjøler

- dårligere overklokk av CPU hvis strømforsyningen allerede er svak

Kjekt sagt .. men tankeløst i og med at

trådstarter anerkjenner 6800GT/Ultra i SLI

Ved 6800 i SLI

1. Man trenger enda kraftigere PSU

2.Kan være 2*Ultra bråker enda mer.

3. 2*6800 er kalde de eller ... skulle tro det ble enda varmere.

4. Ser spillene noe forkjell på 6800 i SLI eller 6600 i SLI , ikke det jeg vet.

5. Slotter er til for å brukes , og opptil eieren hvilke type PCI-e kort .

6. 6800 kortene har enda større kjøler og da mister man sikkert sloten da også.

7. Strømforsyningen får nok samme belasning ved 2*6600GT som med ett 6800 ultra og enda værre med 2*6800 .

Et godt argument for 2 * 6600GT i SLI :

Man får lekt seg , fiklet med og får første hånds erfaringer med en ny teknologi

uten at det skal koste 10 000,- kroner i hovedkort og 2*gfx kort .

Da kan man poste i forum med første hånds erfaringer og tips/råd om SLI

og således ha veloverveide meninger og begrunnelser for teknologien uten å ha gjort seg til fant.

Og kanskje ikke komme med en masse synsing som det er mye av om i dette forumet fra før av.

Tross alt det finnes folk som er opptatt av teknologi og fikling og testing , og ikke

bare rå ytelse så lenge 2*6600GT yter "godt nok" .

Lenke til kommentar
bug=  at del har problem med det  del ting som ikke virker osv

driver = har du sett  den siste driver til nvida komme ut ?  4 nov 04  liksom veldig ny

Ja, for du vet tydeligvis hvor du skal lete etter drivere til nvidia! Hørt om Guru3D.com :tease:

Edit: Med de nyeste driverne 71.84 er det også mulig å selv sette opp egne profiler slik at SLI funker på alle spill du vil...... :thumbup:

Endret av LoveAmiga
Lenke til kommentar
Kjekt sagt .. men tankeløst i og med at

trådstarter anerkjenner 6800GT/Ultra i SLI

Ved 6800 i SLI

1. Man trenger enda kraftigere PSU

2.Kan være 2*Ultra bråker enda mer.

3. 2*6800 er kalde de eller ... skulle tro det ble enda varmere.

4. Ser spillene noe forkjell på 6800 i SLI eller 6600 i SLI , ikke det jeg vet.

5. Slotter er til for å brukes , og opptil eieren hvilke type PCI-e kort .

6. 6800 kortene har enda større kjøler og da mister man sikkert sloten da også.

7. Strømforsyningen får nok samme belasning ved 2*6600GT som med ett 6800 ultra og enda værre med 2*6800 .

Et godt argument for 2 * 6600GT i SLI :

Man får lekt seg , fiklet med og får første hånds erfaringer med en ny teknologi

uten at det skal koste 10 000,- kroner i hovedkort og 2*gfx kort .

Da kan man poste i forum med første hånds erfaringer og tips/råd om SLI

og således ha veloverveide meninger og begrunnelser for teknologien uten å ha gjort seg til fant.

Og kanskje ikke komme med en masse synsing som det er mye av om i dette forumet fra før av.

Tross alt det finnes folk som er opptatt av teknologi og fikling og testing , og ikke

bare rå ytelse så lenge 2*6600GT yter "godt nok" .

Det er greit å kjøpe to 6800 i SLi, for da har det plutselig noe for seg å kjøre SLi, man får du råeste som er å oppdrive for penger.. Du har med andre ord ikke noe annet alternativ for å overgå ytelsen i et slikt system. Men hvor smart det er å bruke opptil 10000kr på skjermkort er en annen sak.

Men med 6600GT i SLi får du ikke et spesielt rått system, og i senere tid er det blitt enda mindre attraktivt å bruke dette da man i nær framtid kan få kjøpt et X800XL til rundt 2500kr. og kanskje også enda lavere enn dette (ATI`s anbefalte pris for kortet 299$).

Du nevner at man får lekt seg med SLi for en billig penge med 6600GT, men veier noen timer med spenning/lek opp for ulempene du får med denne løsningen? Ulempene er store og også mange når alt kommer til alt og tror det kan være minst like spennende å putte inn ett nytt PCIe lydkort inn i den andre porten din når den tid kommer..

Endret av ArticOC
Lenke til kommentar

Det er vel heller enkelte moderatorer her på forumet som er innehaver av den typen fanatisme :p

Lenke til kommentar

Litt off topic:

Et problem i mange diskusjoner, mine venner, er at for noen handler PC litt om å få mest for pengene mens for andre så er ikke det viktig. Dette gir litt rare diskusjoner.

Personlig ser jeg det som en utfordring hver gang jeg skal kjøpe en ny del til PC-en min.

EDIT: En utfording å finne deler til best pris, that is..

Endret av Zythius
Lenke til kommentar
Litt off topic..

Et problem i mange diskusjoner, mine venner, er at for noen handler PC litt om å få mest for pengene mens for andre så er ikke det viktig. Dette gir litt rare diskusjoner.

Dette er et godt poeng og mange har også forskjellige meninger om hva et godt kjøp er...

Er et godt kjøp et billig kort som duger til spillene som finnes i dag eller er det et litt dyrere kort som kjører dagens spill skikkelig bra og duger til spill som kommer om et år?

Lenke til kommentar
Litt off topic..

Dette er et godt poeng og mange har også forskjellige meninger om hva et godt kjøp er...

Er et godt kjøp et billig kort som duger til spillene som finnes i dag eller er det et litt dyrere kort som kjører dagens spill skikkelig bra og duger til spill som kommer om et år?

Det jeg sier er ikke at 6600GT er et dårlig kjøp, det gir faktisk mye for pengene.. men det er først når du setter to sammen at det suger!

Uansett om jeg fikk to stk. 6600GT gratis ville jeg ikke ha monter begge sammen i SLi.. dette pga de mange negative effektene SLi gir! (les først i tråden)

Endret av ArticOC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...