formantor Skrevet 19. november 2001 Del Skrevet 19. november 2001 Trenger en Laptop PC til hjemmestudioet mitt. Hvilken skal jeg kjøpe? Skal koble lydkort og MIDI via USB. Den skal helst ikke ha integrert lydkort. min 256 mbram min 1 gHz Pris spiller ingen rolle Tips? Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 19. november 2001 Del Skrevet 19. november 2001 Alle bærbare i dag har innebygget lydkort (til og med håndholdte har lyd), men kobler til ekstern MIDI enhet som igjenkjennes av OS'et kan du velge den enheten som input enhet. Dell har alltid meget bra priser og nyeste teknologi. Har selv Tosihba Satellite Pro 4600 med PIII 800MHz og den har fungert fint for meg (WinXP Pro og 512MB ram :smile:). Har dog ikke brukt den til musikk. En ting å huske på er at bærbare generelt har trege disker på 4200rpm eller noe sånt, ikke akkurat ideelt for lydeditering osv. Antall lyd innganger og utganger pleier heller ikke å være noe å skryte av. Telcontar Lenke til kommentar
chaltione Skrevet 26. november 2001 Del Skrevet 26. november 2001 snart kommer det bærbar harddisk på 80 GB med 10000rpm hastighet, det holder vel? forslag: Dell Latitude C400 1.2 GHz 128-1024 MB ram 1,6 kilo!!!!! USB innebygd lydkort, men det kan disables! feteste slimline maskinen til dell! Lenke til kommentar
lindp Skrevet 26. november 2001 Del Skrevet 26. november 2001 Skaff deg en bærbar med integrert firewire port. Sjekk http://www.motu.com/english/motuaudio/828/body.html ... Lenke til kommentar
jan rune Skrevet 26. november 2001 Del Skrevet 26. november 2001 hvis du driver med musikk må du kjøpe mac ingen vei utenom.dessverrre Lenke til kommentar
[L]337-Zonic Skrevet 29. november 2001 Del Skrevet 29. november 2001 Quote: On 2001-11-19 12:54, formantor skrev:Trenger en Laptop PC til hjemmestudioet mitt.Hvilken skal jeg kjøpe? Skal koble lydkort og MIDI via USB. Den skal helst ikke ha integrert lydkort.min 256 mbrammin 1 gHzPris spiller ingen rolleTips? Apple har gode applikasjoner og bærbare PC-er (Power)til dette, det er vel det nærmeste du kommer. Men bærbare PC-er egner seg egentlig ikke til redigering av bilde og lyd ennå - dessverre. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 29. november 2001 Del Skrevet 29. november 2001 En G4 Titanium er sikkert konge da. 2.5 cm høy og 5 t batteritid. Mitt førstevalg om jeg hadde hatt pengene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå