Gå til innhold

Oppgradering til nytt hw


Anbefalte innlegg

Hei, trenger litt hjelp.

 

 

Sitter nå med en Athlon Xp 2100(Thoroughbred 266) og 1 gig ram. Sliter litt med å spille nfsu2 og hl2. har et 9800 kort(ikke pro).

 

Lurte på om det er best å oppgradere med en Sempron 2400,333 og klokke den litt. Ser jeg noe forskjell om jeg oppgraderer? Hørte at sempron er det samme som "naken" athlon.

 

Jeg har planer å oppgradere om ca. 1 år, vet ikke helt hva jeg skal gjøre før den tiden kommer. ;)

 

 

 

Trenger anbefalinger.

På forhånd takk.

 

 

db

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Akkurat hvilken type ram er det du har?

Ser ut som det er cpu som er flaskehalsen i det systemet der ja, men ellers ser jo oppsettet ditt ut til og klare hl2 fint. En nu amd cpu er ikke så dyr uansett, ville tro det er verdt og oppgradere ja.

Hei, har to litt forskjellige brikker 512, 3200 samsung og en noname 2700.

 

mvh

 

db

Lenke til kommentar
Kansje en pc3200 ram brikke istede for 2700 og et nytt grafikkort

Det er litt uaktuelt å bytte ut rammen. Har lyst å betale minst mulig og få en bedre maskin til jeg skal oppgradere senere.

 

 

Hva er da ytelsesforskjell om jeg oppgraderer til en sempron 2500? For jeg noe bedre system etter det?

 

 

mvh

db

Lenke til kommentar

vis du går for en Sempron 2800 eller en XP-M 2400 tror jeg du vil merke mye større effekt enn en 2500.(du kan bruke den m-cpuen)

 

vis du eks. går for et NForce2 HK + en 2600\2800 gjetter jeg du kommer til å få best forbedring til rimeligst pris(vet ikke hvor mye et demo nf2 kort ligger på nå, jeg ga 300 for et for 3 uker siden)

 

bytte skjermkort er bortkastet når man kjører et 9800! kjører de samme spillene greit med et FX5600 og det er et møkkakort, tro meg!

har prøvd men Matroxen min (Parhelia) klarer ikke HL2 men NFSU2 klarer den

Lenke til kommentar

En Mobile CPU i min Stasjonære, det var litt interessant.

 

Må tenke litt, det er ikke verdt å betale 1000 kroner for hd og cpu, når jeg skal oppgradere senere. Har bare 2k til oppgradering allikevel. Får da bare vente til oppgraderingen eller må jeg kjøpe noe brukt, kan ikke betale mer enn 600,- nå. Skal se om jeg finner noe billig.

 

 

Takker for alle svar.

 

mvh.

db

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...