Gå til innhold

Hvilke band synes dere er oppskrytte?


TLZ

Anbefalte innlegg

Nirvana. Et undertall av fine sanger, grei vokalist. enkle kjedelige sanger.

 

Nirvana kom med grunge bølgen på tidlig 90 tallet og ble nokså store. Men hvis man ser på de to andre dominerende grunge-bandene på tidlig 90-tallet, alice in chains og pearl jam, vil man se at nirvana ikke var store greiene. Både Lane Staley (Alice in chains) og Eddie Vedder ( Pearl Jam) er minst på høyde med Kurt cobain vokalmessig. Og sangene er langt bedre, etter min mening. Langt mer givende soloer. Men selvsagt, dette er min mening.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nirvana. Et undertall av fine sanger, grei vokalist. enkle kjedelige sanger.

 

Nirvana kom med grunge bølgen på tidlig 90 tallet og ble nokså store. Men hvis man ser på de to andre dominerende grunge-bandene på tidlig 90-tallet, alice in chains og pearl jam, vil man se at nirvana ikke var store greiene. Både Lane Staley (Alice in chains) og Eddie Vedder ( Pearl Jam) er minst på høyde med Kurt cobain vokalmessig. Og sangene er langt bedre, etter min mening. Langt mer givende soloer. Men selvsagt, dette er min mening.

Kunne ikke vært mer uenig... Jeg synes Pearl Jam er oppskrytt, ser ikke helt det store i det. Men smaken er som baken osv... ;)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

KaYcH: Når folk bruker etc så pleier det å ha en slags sammenheng, fks. at de kommer fra samme plass eller har samme sjanger.... men det har du ikke i den listen min, så umulig for meg å vite hva du mener med etc der...

 

Er enig i at Metallica er oppskrytte, selv om de lagde et par knallgode plater på 80-tallet.

Lenke til kommentar
KaYcH: Når folk bruker etc så pleier det å ha en slags sammenheng, fks. at de kommer fra samme plass eller har samme sjanger.... men det har du ikke i den listen min, så umulig for meg å vite hva du mener med etc der...

Når folk bruker..? :dontgetit:

Det er ofte uvisst hva 'etc.' erstatter, akkurat som i min liste. 'Etc.' indikerer at det er noe mer enn det som står oppgitt, men ikke spesifikt hva. Hadde jeg f.eks. skrevet noe slikt som "Jeg liker ikke musikk som rap fordi <insert begrunnelse>. Band som <insert x antall rap-artister>, etc. er derfor ikke noe for meg.", hadde det vært ganske klart at 'etc.' hadde erstattet omtrent hele rap-sjangeren. Dette gjelder ikke for min liste fordi det ikke nødvendigvis er slik at en bestemt type musikk er oppskrytt. 'Etc.' i mitt forrige innlegg indikerer derfor bare at lista er lengre. Folk bruker 'etc.'/'osv.' i flere sammenhenger enn der det er klart hva det erstatter. Noe mer du lurer på? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...