Gå til innhold

Hvilke band synes dere er oppskrytte?


TLZ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Metallica: lager rett og slett tam og kjedelig musikk og har alt for mange diggere i forholdt til hva de hadde fortjent.

 

Iron Maiden: jeg synes rett og slett de SUGER.

 

Him: personlig er jeg overbevist om at det er stort sett ingen som liker musikken dems (det håper jeg vertfall ikke)

 

50 cent: vel oppskrytt og oppskrytt, det er vel egentlig ingen som noen gang har sagt noe bra om musikken hans men uansett..

jeg hater den fyren, han klarer bare å rappe om hvor tøff han er som har blitt skutt og hvor mye han tjener, eneste grunnen til at han er kjnt er at han er god til og selge livshistorien sin og han blir ytstyrt med bra beats.

 

og så klart alle som ligger på vg lista ovs. all listepop

Lenke til kommentar
Him: personlig er jeg overbevist om at det er stort sett ingen som liker musikken dems (det håper jeg vertfall ikke)

*rekker opp handa*

 

Synes ihvertfall de er ok, men har hørt alt for lite til å utale meg skiggelig om dem. :shrug:

Lenke til kommentar
...

Sondre Lerche

Gåte

......

litt seint, men er TOTALT uenig!

 

Sondre Lerche er en av de få i Norge som faktisk tør å spille litt anderledes, med finurlige akkorder, varm stemme og bra tekster. Han lager alt av låtmaterialet sitt selv, og gutten er vel ikke mer en 21 år! Barnerumpe mao.

Som dere sikkert skjønner så har jeg dyp respekt for Sondre Lerche, og har sett han live 3 ganger, og har aldri skuffet.

 

Gåte er også et band som tør å gjøre noe annet enn disse mainstream-bandene, skikkelig trøkk i folkemusikk-sjanger.

 

F@en også, jeg som trudde du hadde bra musikksmak Haltan.. ;)

Lenke til kommentar

jeg må faktisk si meg enig i at Lerche er oppskrytt. musikken hans er kjedlig og ensformig, altså noe en persjon som egenglig ikke har noe musikaltk innsikt kunne ha lagd(hvis han kunne 3-4 gitar grep, altså :!: )

 

syntes lerche har fått mye skryt som jeg mener han ikke fortjener.

det er min mening på saken :cool:

Manowar. støre møkaband skal du seriøst leite lenge etter. At folk kan like nasjonalistiske "krigere" som er så patetiske er for meg ubegripeligt.

det blir litt stemning av å ha et slik image veit du!

det var det som gjorde at jeg først valgte å kjøpe en manowar cd. hadde hørt om det fra en kamerat, og syntes de hørtes litt "morsomme" ut. så viste det seg at musikken deres faktisk var veldig bra!

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar
jeg må faktisk si meg enig i at Lerche er oppskrytt. musikken hans er kjedlig og ensformig, altså noe en persjon som egenglig ikke har noe musikaltk innsikt kunne ha lagd(hvis han kunne 3-4 gitar grep, altså :!: )

jeg skjønner at du ikke vet hva du snakker om når du sier 3-4 grep. En klassisk Lerche sang består gjerne av en kromatisk nedgang med modeleringer (les : toneartskifte), dur-moll overganger osv.

 

Du kan gjerne si at du ikke liker musikken hans, det respekter jeg fullt ut, men når du sier at en persjon uten musikalsk innsikt kunne ha lagd det han har lagd, så er du rett og slett barnslig og usaklig. Det sier mer om din musikalske innsikt enn hans.

Lenke til kommentar

Selv om jeg ikke er noen Sondre Lerche fan så må jeg også si at mye av det skrytet han har fått synes jeg er fortjent. Karen er utvilsomt en dyktig musiker og tatt alderen i betraktning blir det enda litt mer imponerende. Vil absolutt ikke plassere musikken hans i 3-4 greps sjangeren heller da de låtene jeg har hørt/sett av denne karen absolutt ikke er noe "listepop" saker. (Tiltross for at ting han har laget har ligget på listene).

Lenke til kommentar
jeg skjønner at du ikke vet hva du snakker om når du sier 3-4 grep. En klassisk Lerche sang består gjerne av en kromatisk nedgang med modeleringer (les : toneartskifte), dur-moll overganger osv.

 

Du kan gjerne si at du ikke liker musikken hans, det respekter jeg fullt ut, men når du sier at en persjon uten musikalsk innsikt kunne ha lagd det han har lagd, så er du rett og slett barnslig og usaklig

ja, det var usaklig, men det er ikke riktig at sangene til lerche er kompliserte/vansklige sanger, for det er de ikke! de er trege, rolig og lette!

ja jeg har grunn lag for å si dette! mutter ba meg komme hjem til brusdagen hennes å spella "2way monolog".

å den var langt i fra komplisert!

Sondre Lerche har oppnådd mye nettopp fordi han er et musikalsk geni

nå dro du den alt for langt!

det er så få "musikalske genier" at å søle dem bort på Lerche blir for dumt!

for å være et musikalsk geni må du nok oppnå MYE mer enn det han har gjort

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar
ja jeg har grunn lag for å si dette! mutter ba meg komme hjem til brusdagen hennes å spella "2way monolog".

å den var langt i fra komplisert!

mulig den radioversjonen du har hørt ikke er altfor komplisert.. *teller* ca. 9-10 forskjellige grep i den... Den versjonen som er på plate er nesten dobbelt så lang og har en såkalt "bru" som endrer tempo og toneart, men det er kanskje ikke antall grep som forteller om sangen er komplisert uansett..

 

 

Two-way monologue er også en av Lerches lettere sanger, og den mest spilte, fordi den skal treffe main-stream folket, som de fleste liker. Jeg personlig er ikke spesielt fan av den låta.

 

 

EDIT : melding #666 :devil::devil::devil:

Endret av dga01
Lenke til kommentar
Him: personlig er jeg overbevist om at det er stort sett ingen som liker musikken dems (det håper jeg vertfall ikke)

Jeg kjenner mange som liker HIM. Selv takler jeg ikke de sakene der. Blir litt uggen av å høre på det.

 

Nei, ikke min greie.

jeg tror stort sett den eneste grunnen til at folk "liker" det,

er det idiotiske merket dems.

og ikke minst masse reklame fra viva la bam

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...