Gå til innhold

Hvilke band synes dere er oppskrytte?


TLZ

Anbefalte innlegg

Edit: Maiden-debatten dreier seg om oppskryting, som jo er tema i denne tråden. Forstår derfor ikke hvorfor Headcleaver snakker om å gå tilbake til topic. Er ikke Maiden inkludert i en slik topic, siden han begynner å prate om et annet band for å "gå topic"?

For en gangs skyld, er jeg enig i deg, anth. For en gangs skyld.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jamen så fint da. Godt du ikke er enig med meg hele tiden forresten. Hva hadde et debattforum vært om alle skulle være enige i alt?

Her er det kraftig uengihet i hva som er oppskrytt eller ikke, og Maiden.fansen ser på det som en selvfølge at vi egentlig ikke skal nevne Iron Maiden i slike sammenhenger... Merkelig det der egentlig.

Lenke til kommentar
Et veldig godt eksempel på at Maiden-fans nesten utelukkende tyter om Maiden og skryter dem opp!

 

Iron Maiden - Hallowed Be Thy Name

Iron Maiden - Running Free

Iron Maiden - The Phantom of the Opera

Mötorhead - Line in the Sand

Mötorhead - The Game

Manowar - Brothers of Metal

.... - Metalingus

 

 

.... = husker ikke navnet

så når han spør om en låt som er en god sommerlåt for meg, skal jeg altså ikke skrive en låte som er akkurat en god sommer låt for meg? du ser vel hvor skrekkelig dumt det du skriver her er? selvfølgelig skal jeg og andre nevne de sangene som er gode sommerlåter for oss, når det er det det spørres om!

Du tror sier at ingen fans skryter opp bandet? Alle Maiden-fans har så god smak at de kommer med objektivt korrekte uttalelser i alle sammenhenger hvor Iron Maiden er nevnt?

du klarer virklig ikke skille mellom oppskryting og fakta. hvis en maiden fan skriver:

ahh! maiden er bezt azzz! fy faen, alt annet suxxxxxx!!!11!!! maiden 4 tha win! og slike usaklige innlegg hadde det vært ok. men når det er innlegg hvor de/jeg bare skriver favoritt/sommer sangene deres/mine blir det noe helt annet enn å oppskryte bandet.

Spis hatten din:

Søk etter "Pink Floyd" i musikkforumet

61 sider med treff

 

Søk etter "Iron Maiden" i musikkforumet

75 sider med treff

det er 11 sider i forumet med begge bandene, hvorav de fleste hvor det er treff om begge band ikke handler om bandene engang.

Skulle jeg nevnt Pink Floyd i alle sammenhenger uansett hva som blir spurt etter, ville jeg kalt det ensporet og oppskryting.

du skjønner det ikke du. hvis maiden har laget favoritt låten min, så nevner jeg den låten i en tråd hvor det spørres om "hvilke er din favoritt låt". er det feil av meg?

nei!

Forstår derfor ikke hvorfor Headcleaver snakker om å gå tilbake til topic

fordi dette har gått over til diskutering av et band, og hva det vil is å skryte opp et band, ikke diskutering om hvilke band som er oppskrytt.

du må slutte å vri alt til det gir en helt annen mening enn det orginalt har.

 

edit:

Her er det kraftig uengihet i hva som er oppskrytt eller ikke, og Maiden.fansen ser på det som en selvfølge at vi egentlig ikke skal nevne Iron Maiden i slike sammenhenger

nå må du ikke begynne å finne på ting for deg selv. hvor har jeg skrevet at du ikke får lov til å kritisere maiden? det jeg reagerer på er at du har bestemt deg for å føre korståg mot maiden fans, og praktiserer kritikken din i alle tråder - uansett tema.

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar
så når han spør om en låt som er en god sommerlåt for meg, skal jeg altså ikke skrive en låte som er akkurat en god sommer låt for meg? du ser vel hvor skrekkelig dumt det du skriver her er? selvfølgelig skal jeg og andre nevne de sangene som er gode sommerlåter for oss, når det er det det spørres om!

Det var jo du selv som nektet på at et maiden-fan nevner Iron Maiden i alle sammenhenger (enten på PM eller her i tråden. Husker ikke helt)

 

du klarer virklig ikke skille mellom oppskryting og fakta. hvis en maiden fan skriver:

ahh! maiden er bezt azzz! fy faen, alt annet suxxxxxx!!!11!!! maiden 4 tha win! og slike usaklige innlegg hadde det vært ok. men når det er innlegg hvor de/jeg bare skriver favoritt/sommer sangene deres/mine blir det noe helt annet enn å oppskryte bandet.

Der tok du det ut av sammenhengen. Utgangspunktet var at du sa følgende:

men hvis en maiden fan sier: oi, så god dave murry er til å spille gitar, er dette fakta og ikke noe den personen sier bare fordi han liker bandet.

 

det er 11 sider i forumet med begge bandene, hvorav de fleste hvor det er treff om begge band ikke handler om bandene engang.
Hva hjelper det? Det er flere innlegg om Maiden enn Pink Floyd. Og da er ikke alle innleggene hvor Iron Maiden kortes ned ti Maiden inkludert en gang.

 

fordi dette har gått over til diskutering av et band, og hva det vil is å skryte opp et band, ikke diskutering om hvilke band som er oppskrytt.

du må slutte å vri alt til det gir en helt annen mening enn det orginalt har.

Ja, fordi en Maiden-fan ikke tåler å se at andre kaller bandet for oppskrytt, uten å lage en stor diskusjon av det hele... Det er jo du som oppfordrer til dette.

Lenke til kommentar
nå må du ikke begynne å finne på ting for deg selv. hvor har jeg skrevet at du ikke får lov til å kritisere maiden? det jeg reagerer på er at du har bestemt deg for å føre korståg mot maiden fans, og praktiserer kritikken din i alle tråder - uansett tema.

Ærlig talt kjære Headcleaver. Gi meg en eneste link til et innlegg hvor dette korstoget er? Ja, foruten i den lille debatten vi fører nå da. På forige side var det en som ventet på at en Maiden-fyr skulle komme. Og hva skjedde?

 

Kan inkludere at jeg ikke har noe imot Iron Maiden, og at jeg faktisk liker musikken deres. Finn et sted hvor jeg har gitt uttrykk for å ikke like musikken deres, og hvor jeg går imot bandet med kraftig negaiv kritikk.

Lenke til kommentar
Jeg synes da Nirvana er oppskrytt. :thumbdown: Men de var jo pionerer i Grunge-musikken, det skal de ha. Men jeg mener det blir litt boring etterhvert, sangene blir så like.

Går du litt dypt inn i nirvana og får tak i ting som ikke MTV tok del i så finner du en liten skattekiste.

Lenke til kommentar
fordi dette har gått over til diskutering av et band, og hva det vil is å skryte opp et band, ikke diskutering om hvilke band som er oppskrytt.

du må slutte å vri alt til det gir en helt annen mening enn det orginalt har.

 

edit:

Her er det kraftig uengihet i hva som er oppskrytt eller ikke, og Maiden.fansen ser på det som en selvfølge at vi egentlig ikke skal nevne Iron Maiden i slike sammenhenger

nå må du ikke begynne å finne på ting for deg selv. hvor har jeg skrevet at du ikke får lov til å kritisere maiden? det jeg reagerer på er at du har bestemt deg for å føre korståg mot maiden fans, og praktiserer kritikken din i alle tråder - uansett tema.

Når man diskuterer, kan man diskutere alt fra lompe, til Maiden. Og i dette tilfelle, Maiden. Og jeg syntes selvfølgelig at Maiden er oppskrytt og burde stappes opp [det tørr jeg ikke si her, for da får jeg warn.] og glemmes. Med en gang vi diskuterer Maiden, blir du hissig og sur. Og når man prater om å skryte, er det også å diskutere, diskutere om hvordan det blir skrytt opp. Og hva er det vi diskuterer her i denne tråden, headclever? Jo, nemlig, oppskrytte band. Derav Maiden.

 

Om folk har lyst til å føre korstog mot Maiden, som forøvrig ikke er bra, la de gjøre det. Du trenger ikke irritere deg over alt, vet du.

 

*være irritert* :mad:

Lenke til kommentar

du er vanskelig å diskutere med. du vrir alt du ser andre skriver, slik at det passer det du selv vil at det skal stå der. dessverre skal jeg opp kl 06:45 på jobb i morgen så jeg tar heller diskusjonene da. får håpe du har fått alkoholet ut av blodet i morgen, og ser litt klarere da.

 

godnatt.

 

edit:

inlegget var mot anth altså

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar

Vet du hva Headcleaver: Hvis du ikke ser hvordan du selv vridde det til, så synes jeg regelrett synd på deg.

Men som sagt i startinnlegget med litt andre ord:

Et Maiden-fan ser ikke at han selv prater om bandet hele tiden, eller skryter folk lei av det. Sånn er det å være fanboy...

 

Edit: Ser du at jeg eller Jan-Erik har Pink Floyd i signaturen vår? :roll:

Skal selv opp 0600, så du tapte den diskusjonen med glans (skylde på leggetiden du, puh).

Endret av anth
Lenke til kommentar
Vet du hva Headcleaver: Hvis du ikke ser hvordan du selv vridde det til, så synes jeg regelrett synd på deg.

Men som sagt i startinnlegget med litt andre ord:

Et Maiden-fan ser ikke at han selv prater om bandet hele tiden, eller skryter folk lei av det. Sånn er det å være fanboy...

 

Edit: Ser du at jeg eller Jan-Erik har Pink Floyd i signaturen vår? :roll:

Jeg begynner å like deg, anth!

 

Men til topic.

Headclever er en god gammel fanboy. Han vet ikke når han skriver om overnevte band, eller ikke. :)

Lenke til kommentar

Men det at jeg har maiden i min signatur er fordi at musikk er livet mitt og maiden er mine guder. Reklamer ikke noe som helst. prøver heller å fortelle litt om hvem jeg er. Men de 8000 som var i spektrum for å se maiden, hadde du spørt hver enkelt ved ingangen om de gikk for å se hva de mener er herlig musikk eller bare dro så hadde du nok fått et ekstremt grovt overtall med folk som skulle høre musikk de elsker. Så liksom, de som er utenfor den sirkelen av maiden likere dere kan jeg skjønne at syns vi skryter dem opp. Men det er jo bare fordi dere ikke er på innsiden og liker musikken. Og det er en ekstremt stor sirkel det er snakk om. Og det at headcleaver sier maiden sanger som sommer sanger osv er hannes mening. så f.eks hylo poste om tool i en musikk video tråd ":ohmy: har du ikke sett tool video?" som han var unormal liksom. Kan jeg si det som oppskryting og da? og hva med avataren hannes??????? hylo altså. Og din anth, du har ikke noe i signatren men du har rush klistra på panna di i avataren så ikke gå ut på headcleaver angående hans mening av sommersanger er maiden reklame og oppsrkyt.

 

edit: når folk jeg kjenner osv sier de ikke liker maiden så blir jeg litt sånn hmmmm? (hvis de ellers liker metal) Og i 70% av de tilfellene har de hørt kanskje bare 5 sanger, og hender jeg gir bort maiden perlene og en liten fan blomstrer. Skjer ikke hver gang men. Om de rett og slett bare ikke liker det når de har fått hørt litt mer osv så er det ikke værre enn at jeg forstår det er ikke dems greie. Og koser meg med maiden selv

Endret av skate4life
Lenke til kommentar

Nei, bare tok igjen for det dere sa om headcleaver og signaturen (om deres avatarer) og om det at han hadde posta maiden sanger som SINE sommer favoritter var hannes mening om det, samme som du posta tool video'er som DINE beste musikk video'er. Så å ta han på det er å ta seg selv.

Lenke til kommentar
...å snakke om favorittbandet sitt? :dontgetit:

Poenget er visst vanskelig å forstå? Skulle jeg nevnt Pink Floyd i alle sammenhenger uansett hva som blir spurt etter, ville jeg kalt det ensporet og oppskryting.

Sant nok, men som jeg tidliger skrev i tråden så har alle band (ihvertfall noen) fans som er slik...

(selv om jeg kan være enig i at noen band har en overvekt av dem...)

 

Ang. sommerlåter så synes jeg sangene bør ha en relevans til sommeren på en måte... men for all del, post what you please... :shrug:

 

EDIT: Fælt så kvasse folk plutselig ble?

 

skate4life: Sorry, men Tool ER faktisk anerkjent(dvs. ikke bare Toolfans som mener det) for å ha noen av de mest orginale og beste musikkvideone. Jeg er ikke såå godt bevandret i Maiden-verden men hvis jeg ikke tar feils å har de ikke noen sanger som har direkte relevans til sommeren... :shrug:

 

Du reklamerer jo, reklamen forteller litt om hvem du er. Ser ikke noe big deal med det...

 

Altså, denne tråden handler om band som er oppskrytt. Og det betyr ikke at det blir ulovelig at folk(gjerne fans) skryter opp sine respektive band, det er jo så og si normal praksis?

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...