Gå til innhold

Hvilke band synes dere er oppskrytte?


TLZ

Anbefalte innlegg

Som musikkelsker med bred smak, må jeg si..:

 

Hvor ofte ser du Chick Corea på VG lista? Pat Metheny? Joan Armatrading? Klassisk musikk? Ikke det, nei.

 

Det er veldig få artister / grupper jeg faktisk liker mye nå, bl.a. elsker jeg musikken og tekstene til Anne Grete Preus, Suzanne Vega og Tori Amos :love:

 

Generelt er så mye av dagens listemusikk hypet, og består av ferdigsydde studiopakker, at jeg ikke gidder låne det et halvt øre. Norsk eller utenlandsk, whatever. Å kalle grupper som synger med bred USA slang "norsk musikk" er i seg selv tragisk (f.eks. Big Bang, visst er de dyktige, men har like mye med norsk musikk å gjøre som en jakthund på katteutstilling).

 

I så måte finnes det ikke den liste som er lang nok om jeg skal begynne å liste opp oppskrytte artister og band. Gå til de alternative hyllene i musikksjappa, styr utenom mainstream listene. Kjøp CDer med grupper og artister du aldri har hørt om før, og det kan ligge en stor og positiv overraskelse der alene.

Endret av Sundiver
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Norsk eller utenlandsk, whatever. Å kalle grupper som synger med bred USA slang "norsk musikk" er i seg selv tragisk (f.eks. Big Bang, visst er de dyktige, men har like mye med norsk musikk å gjøre som en jakthund på katteutstilling).

 

I så måte finnes det ikke den liste som er lang nok om jeg skal begynne å liste opp oppskrytte artister og band. Gå til de alternative hyllene i musikksjappa, styr utenom mainstream listene. Kjøp CDer med grupper og artister du aldri har hørt om før, og det kan ligge en stor og positiv overraskelse der alene.

Grunnen til at det kalles norsk musikk er ikke at de spiller en sjanger med opphav fra norge, det er det faktum at de er norske som avgjør. Selv Anne Grete Preus er skyldig der.

Eneste sjanger opphav vi har i norge er joik og folkemusikk, men det er langt fra det eneste vi kaller norsk musikk.

Dropp attituden....

Lenke til kommentar
Har kansje flaks, men har aldri hørt noen whine om HIM,

HÆ???

 

_ALLE_ med litt selvinnsikt hater HIM. De er utvilsomt verdens verste band!

 

/me sitter og venter på at anth skal komme med et innlegg.

 

:--P

Nå forstår jeg ikke helt, du leste vel hele inlegget, jeg mener at jeg aldri har hørt noe whine om hvor bra HIM er, ikke om hvor dårlig. Og hvis du leser slutten av inlegget mitt så kan du se at jeg skriver at jeg langt ifra liker musikken HIM lager.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...