Gå til innhold

Hvilke band synes dere er oppskrytte?


TLZ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gidder ikke quote, men TLZ. Du sa at iron maiden ikke har utvikla seg og at musikken fra førsten var like mye britisk metal som den dag i dag bare at de hadde endra litt på disortion osv osv.

 

Under har jeg lagt ved en liten paint tegning (siden man ikke kan ha mer enn ett mellomrom her så fant jeg det som beste måten og forklare). På begge sider er det to tykke streker, alt innenfor de to strekene er en metal sjanger (britisk heavy metal) og la oss si at Iron Maiden og Killers albuma er 1 mens f.eks Seventh Son Of A Seventh Son osv er 2 også Brave New World og Dance Of Death er 3. så kan man på en måte si at bandet har utviklet seg. Men innenfor den sjangeren. Maaange hadde nok blitt skuffa om Maidens album som kommer til neste år (som bruce sa) plutselig var death metal eller punk for den saks skyld. Uansett, er mye mer som har skjedd igjennom tiden enn å leke litt med knottene på forsterkeren. Men jeg syns Bruce Dickinson sier det best jeg:

 

There are many kinds of metal, I dont know, like death metal goth metal, speed metal, trash metal osv osv. there are many classifications of what types of metal it is. So Iron Maiden? hmmmm?.What do we play?.. I'll tell you what we play. Ill tell you what box to put Iron Maiden in... are we trash? are we speed are we osv osv. I'll tell you what we play. We play Iron FUCKING Maiden!

Og sånn er det med det :)

Endret av skate4life
Lenke til kommentar
TLZ er mer åpen for forandring og vil gjerne oppdage nye ting, mens headcleaver og skate4life har oppdaget noe de liker, og vil fortsette slik.

Exactly. Derfor jeg sa at det var meningsløst å forsette diskusjnen for det ville ikke blitt en diskusjon om Iron Maiden men en diskusjon om et band skal holde seg fult og holdent til stilen sin eller utvikle seg. En smaksak. Jeg synes Iron Maiden er oppskrytt fordi jeg synes at noe som er viktig for et band er at de utvikler seg. Dere synes ikke det, dermed er det jo naturlig at vi er uenige og tviler på at videre diskusjon kommer noen vei. Her er 'smak' et svært relevant ord.

Lenke til kommentar

...................... så du mener at nesten alle band i verden er oppskrytte? er ekstremt få band som har veldig merkbar stil skifte.

 

alle band forandrer seg som regel gradvis, er ikke helt annen musikk type på neste album vettu. er det det du krever så.......jadda!

 

 

å si at iron maiden er oppskrytt pga at de ikke skifter genre syns jeg er dummere å si enn at de ikke kan spille sangene sine som ene sa. I alle fall på linje

Endret av skate4life
Lenke til kommentar

Band utvikler seg gradvis ja, men noen utviker seg bare bitte bitte bitte nesten ingenting for hvert album. Dette vil jeg si at Iron Maiden gjør, de gjør det de alltid har gjort. Lager Iron Maiden, akkurat som det alltid har vært, med en liten vri... men forskjellen er IKKE stor.

 

Jeg har forresten ikke krevd at band skifter genre fra album til album, men at de faktisk utvikler seg. Og ja: det er svært mange band jeg synes er dårlig pga. dette. Som sagt: Jeg synes at det er viktig for et band at de utvikler seg, ihvertfall litt.

 

PS: Gidder ikke å diskutere mer herifra, spådommen min om at diskusjon herfra kom til å gå på viddene fra det som oppprinlig var temaet slo til. Jeg liker ikke Iron Maiden, jeg synes Iron Maiden er oppskrytt. Get over it. Ikke alle kan like favorittbandet ditt, det kan du ikke forvente.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

forventer ikke at alle skal like dem. Ett band er et band. At de ikke forandrer seg gjør det vel ikke til ett dårlig band. jeg vet ikke om noen store kjente band som har endra stil veldig mye. Men din personlig mening om at band burde utvikle seg med stoore steg gjør vel ikke at du syntes att all fokuset på bandet er ufortjent så det er oppskrytt. At de liksom må endre seg masse for at de skal være fortjent i dine øyne liksom. Ville heller fastslå at du ikke liker det de lager, og heller funnet noe du selve kunne like og la oss høre på det. Masse kjente band jeg har sånne ting som at hvis de hadde gjort det og det hadde jeg litk det mer osv. men mener ikke de er oppskrytte fordi de ikke oppfylte dette. De har enkelt og greid lagd musikk som har truffet mange hjerter. Og sånn er det med det, heller bevege seg til side og lytte til det man syns er perfekt fra før av.

Endret av skate4life
Lenke til kommentar
jeg vet ikke om noen store kjente band som har endra stil veldig mye.

De finnes, helt klart. Pink Floyd er et godt eksempel.

 

PS: Jeg har _IKKE_ sagt at de skal endre seg for massene, bare at de skal på en måte utvikle seg. Iron Maiden holder jo stilen sin for massene(les: fansen).

 

Jo, jeg synes et band som har stagnert i så dårlig grad som Iron Maiden er dårlig. Jeeeez... har jeg ikke lov til å mene det? Jeg synes også at mange av sangene deres ikke er så voldsomt fengende(sannsynligiv pga. manglende variasjon, man føler liksom at man har hørt mye av det i andre Maiden sanger)

Lenke til kommentar
PS: Jeg har _IKKE_ sagt at de skal endre seg for massene, bare at de skal på en måte utvikle seg. Iron Maiden holder jo stilen sin for massene(les: fansen).

Siste de gjør, Harris og folket lager SINE sanger, ikke fansens sanger. De lager musikk dem har i hjertet osv. det har jeg hørt dem si flere ganger.

 

Were not out to make money or chicks or whatever. We are married family people who have a love for music and like to express ourself that way

osv. Om du ikke liker musikken så skal jeg ikke si noe om det. Men at de er oppskrytt pga at de ikke tar store skritt for hvert album er litt drøyt i min mening :)

Lenke til kommentar
Men at de er oppskrytt pga at de ikke tar store skritt for hvert album er litt drøyt i min mening :)

Hvorfor kunne du ikke formulert det på den måten med en gang?

Som sagt: dette er en smaksak, ikke så voldsomt diskuterbar. Hvis vi skal diskutere dette videre så får noen ihvertfall starte ny tråd...

Lenke til kommentar

men å si at de lager musikken for at fansen skal like det. noe de har zero grunn til å gjøre er litt...., hadde jeg vært dem og ikke hadde hatt musikken i hjertet hadde jeg sotti meg ned og skrevet meg ut av bandet og heller levd på alle de milionene dem å eie. Vitsen med å streve masse med å lage musikk også ha det tøft on the road rundt i verden når man ikke PERSONLIG brenner for det?

Lenke til kommentar

skate4life: Band skal selvfølgelig gjøre det de personlig brenne for... men altså, får intrykk her at du mener at alle band som forandrer/utvikler seg gjør det fordi andre og ikke de selv vil det? :ermm:

 

Slipknot kan ta's som eksempel, de holdt ved stilen på de 2/3(alt ettersom man tar med det første albumet eller ikke) albumene, fansen likte dette. Men så begynte de personlig å ville lage musikk i en litt annen retning, dette endte med deres siste album. De mistet fans og fikk noen nye. Men gjorde det fordi de brente for det selv.

Lenke til kommentar
Er en del band som etter mitt syn har blitt hypet opp og oppskrytt langt over hvor gode bandene egentlig er.( Listen er selvfølgelig subjektiv, dermed så er deg også sagt at eg synes du kan drite i å kommentere andre sine lister i denne tråden. Folk er forskjelige, deal with it.) <-- Dette gjelder ikke lenger da ingen fulgte det(inkl. meg selv etterhvert :blush:). Det er lov å kommentere andre, men innenfor rimeligheten grenser.

 

Metallica. ja også på 80 tallet! Ikke ta meg feil, de lager ganske brukednde musikk... men sååååå ultra [sett inn fjortissutrykk her] gode som mange skal ha det til er de ikke.

 

Nightwish. Både oppskrytt og nedskrytt, de er ganske brukende musikk. Verken elendig, men ikke såååå bra som mange skal ha det til.

 

(Gammel) Slipknot, dvs slipknot før vol3. Denne musikken er kjedelig, repetiv og umelodiøs. Den har energi, men det er alt.

 

Avantasia. Blitt opphøyet som det ultimate power-prog-metal band.... dette sovner eg av

 

Cannibal Corpse. Kjeeeedelig, repetiv deathmetal. Skulle likt å se disse gutta klare seg uten det ekstreme imaget sitt.

 

Synes forøvrig at mye listepop er sterkt oppskrytt.. men det gidder eg ikke å ta her.

 

Nå vil eg høre deres meninger. Husk, dette er ikke en liste over bandene dere ikke liker(eg liker faktisk noen av de eg har nevnt)... men en liste over band som etter deres syn er oppskrytte.

 

EDIT: Hadde vært veldig greit hvis dere skrev noe mer enn bare band navnet... :p

faen da, sier du metallica er oppskryt. Prøv Garage inc. er enig i resten med deg men ikke metallica! de er geniale!

Lenke til kommentar
Slipknot kan ta's som eksempel, de holdt ved stilen på de 2/3(alt ettersom man tar med det første albumet eller ikke) albumene, fansen likte dette. Men så begynte de personlig å ville lage musikk i en litt annen retning, dette endte med deres siste album. De mistet fans og fikk noen nye. Men gjorde det fordi de brente for det selv.

:!: du kan ikke noe om det du snakker om, snakket med en venn (slipknot fan til døden) og han fortalte meg at gutta kom til studio med musikk som manageren sa at de ikek kunne bruke, for det måtte være hardere. Også lagde de det (altås ikke det de hadde fra sjelen) så hææhææææ

 

edit: fan ikke faen

Endret av skate4life
Lenke til kommentar

Har lest utallige intervjuer med Slipknot og aldri fått med meg det. Har dog fått med meg at produsenten de hadde på det nye albumet sa følgende "Dere er et veldig ekstremt band, men husk at stillhet også kan være ekstremt". Dett fikk følger for platen i form av at den ble mye mer dynamisk og variert enn de noen gang har vært. Og at det ikke er fra sjelen? Det har jeg ALDRI fått med meg fra Slipknot selv. Jeg har hørt det fra flere "forfalne" fans som ikke likte det nye albumet, men ikke fra Slipknot i intervjuet selv.

 

Jeg tror nok vennen din tar feil, hvis du ska overbevise meg så får du linke til autentisk intervju med Slipknot der de inrømmer at de ikke lagde det med sjelen sin..

 

PS: De som er "fan til døden" blir ofte blinde og mister totalt realitet ang. favorittbandet sitt så det at han er fan til døden gjør det ikke et det spor mer troverdig.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
men altså, får intrykk her at du mener at alle band som forandrer/utvikler seg gjør det fordi andre og ikke de selv vil det? :ermm:

Jeg sa alt det med maiden gjør sitt fordi DU sa masse om at maiden lagde musikk og ikke endret åga fansen :roll:

 

og han kameraten min som sa det digger det nyeste fra slipknot alikevel. Men hver gang jeg ser han sier jeg noe møk om det som står på t-skjorta\genseren (SLIPKNOT) også snakker vi litt og da sa han det. Men han liker det nye forde.

Endret av skate4life
Lenke til kommentar
men altså, får intrykk her at du mener at alle band som forandrer/utvikler seg gjør det fordi andre og ikke de selv vil det? :ermm:

Jeg sa alt det med maiden gjør sitt fordi DU sa masse om at maiden lagde musikk og ikke endret åga fansen :roll:

Tror ikke du at det er en relevans mellom hva fansen vil ha og hva bandet brenner for? Dere sier jo at Maiden brenner for fansen, og dermed brenner de for å lage musikk som fansen liker. Siden de har lyst til å lage musikk for fansen sin. Mao. være trofast mot fansen sin...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...