Gå til innhold

Hvilke band synes dere er oppskrytte?


TLZ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Personlig synest jeg at Dimmu Borgir er veldig oppskrytt!

 

Meningsløs brøling er det vel ingen som liker. :ermm:

 

Vet ikke så mye om salgs tall, men på en eller annen måte har han blitt populær.

Hvem han?

Og brølingen er ikke meningsløs, Shagrath skriker tross alt en tekst.

 

Men ja.. Dimmu er oppskrytt. De skulle gitt seg etter Stormblåst, evt. fortsatt i samme baner.

Lenke til kommentar
Opeth er fan ikke oppskrytt.

 

GLint: Jeg krever en begrunnelse! ;)

Begrunnelse på kvifor han synast Iron Maiden er oppskrytt? Held det ikkje å sei at han synast dei er oppskrytt? Då meinar han vel ganske enkelt at bandet ikkje er så bra som mange vil ha det til. Begrunnelse er overflødig meinar eg.

 

 

 

bytt ut navn *rulle med øya så det gjør vondt mot pTv-*

Lenke til kommentar
TLZ at du kan si at maidens grunge metal i førsten er stilmessig lik brave new world......

grunge metal?

Begge albumene er erketypisk 80talls british heavy metal.

Iron Maiden og Killers er litt sånn (garasje) grunge skrape metal men så kom vanlig metal og den dag i dag er det litt mer sånn høytidelig metal syns jeg, blitt litt roligere men alikevel hardt på en måte

Lenke til kommentar
2. Hører på de albumene nå, stilmessig så er de kliss like.

det er også feil. de har forandret seg relativt mye, men forandringen i maiden går sakte og over 5-6 album, i steden for fra et album til et annet. hvis du hører på The Number of the beast, så hører på the X-factor, så igjen hører på Dance of death, må du være dauhørt og tonedøv for ikke å høre at musikken har forandret seg. men du har rett i at det ikke er som soad, hvor et album høres helt ulikt forgjengeren.

 

: hør foresten først på "Running Free" så hører du på "No More Lies". det er helt forsjellig sound

 

men så må du også huske at maiden fans vil høre maiden. de vil ikke høre noe annet crap som harris og co har kokt sammen på 30min bare for å endre musikkstilen litt. det virker på meg som om noen av dere antimaiden gutta ikke helt forstår akkurat dette. det er ingen hemelighet at maidenfans er noen av verdens mest "lojale" fans, og vi vil høre maiden og ikke noe annet. hadde du vært på en av konsertene hadde du fortsått dette.

 

Det jeg mener er at sangene deres har utrolig stort potensial og at Maiden ikke klarer å ta det ut 100%.

Jeg synes f.eks at Etheral, Cradle of Filth, Graveworm og Children of Bodom spiller Maiden sine sanger ti ganger bedre enn det Maiden selv gjør.

ok, jeg misstolket deg. men jeg er uansett hel uenig. black/death metal bandene som har laget coverlåter av maiden sanger er for en maiden fan ikke annet en flaut å høre på.

 

må ha med:

PS: Skulle ikke tro at det var samme gruppe...?

 

 

HAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHA!!!! :!: 

:ermm:

 

edit: stor quote

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar
bytt ut navn *rulle med øya så det gjør vondt mot pTv-*

Ao.

 

Kva skal folk med ein begrunnelse? Begrunnelsen på kvifor nokon synast dei er oppskrytt seier seg vel sjølv? Om eg synast nokon er oppskrytt er det fordi eg meinar at dei ikkje spelar så bra som 'alle' vil ha det til, ganske enkelt.

 

(Nicket er ptv- forresten, ikkje pTv- :p)

Lenke til kommentar
bytt ut navn *rulle med øya så det gjør vondt mot pTv-*

Ao.

 

Kva skal folk med ein begrunnelse? Begrunnelsen på kvifor nokon synast dei er oppskrytt seier seg vel sjølv? Om eg synast nokon er oppskrytt er det fordi eg meinar at dei ikkje spelar så bra som 'alle' vil ha det til, ganske enkelt.

Noen kan mene at de er oppsrkytt fordi alle vennene sier å de er sååå bra også er det ikke det, annet kan være at media har hatt dem masse i søkelyset så de har fått en større status enn de skulle ha osv. mange ting som kan få dem til å føles oppskrytte

Lenke til kommentar

Disse trådene fører jo bare til bråk. Folk skyter på alt de personlig ikke liker, og kaller det oppskrytt. Hva om noen av dere kunne skille mellom personlig smak og begrepet opskrytt?

De som ikke liker Beatles, mener at de er oppskrytt. De som liker Beatles, mener at de ikke er oppskrytt.

 

Tar et eksempel på det motsatte:

 

Jeg synes Tangerine Dream er veldig oppskrytt i visse kretser. Kun et fåtall av den sotre mengden album de har, fungerer slik de skal. Og 90% av musikken deres kan kjede folk ihjel. Allikevel liker jeg bandet godt, men de er og blir opskrytt.

Endret av anth
Lenke til kommentar
Disse trådene fører jo bare til bråk.

Jeg må bare spørre: hater du å diskutere?

Å være uenig er ikke det samme som bråk, diskusjonene her har vært litt harde, men jeg vil likevel påstå at de ikke har gått over streken. Diskusjon er gøy! :p

 

headcleaver: Joda, jeg har faktisk fått med meg at det er slik Iron Maiden er, de er tro mot fansen. Det er jo akkurat derfor de stagnerer, fordi de prøver ikke noe annet enn å være det bandet de alltid har vært; Iron Maidne. De var nyskapende i sin tid, men fant et stil og slo seg ned ved denne. Det er DETTE jeg mener drar ned Iron Maiden noe sinnsykt, selv liker jeg best band som utvikler seg. Og som du sa så er System of a Down et godt eksempel på det omvendte, de er "ikke" tro mot fansen med at de holder på sounden sin, men kommer med noe nytt. Serj har faktisk sagt at han ikke vil gi fanen fks. ennda en Toxicity, samme hvor mye de ville ønske det.

 

For å ta hovedpoenget, jeg mener at uvikling er en svært viktig del av et band og når man ikke utvikler seg så blir det kjedelig for det meste er i samme stil. Av samme grunn synes jeg fks. Darkthrone er veldig oppskrytt, eller Hammerfall for den slags skyld(selv om jeg egentlig setter Maiden over de). De 2 albumene han nevnte har litt forskjell ja, men det er øreliten. Maiden er maiden og vil alltid være Maiden(ser det ut til). Dette blir for meg den store feilen med dette bandet.

 

Ang. "Hahah"'n min. Han skrev at man skulle tro at det var laget av 2 forskjellige band, det er tull og vås spør du meg. Begge deler er så Iron Maiden og britisk metal så det overhode er mulig å bli selv om den ene er ørlite forskjellig som fks. at gitaren har litt mer distortion....

 

Men nu tror jeg vi lar denne ligge for vi har begge presentert hvert vårt syn med alel argumenter og kommer nok ingen vei herfra... ;)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Men nu tror jeg vi lar denne ligge for vi har begge presentert hvert vårt syn med alel argumenter og kommer nok ingen vei herfra... ;)

hvorfor det? jeg syntes det er knatrende morro å diskutere med folk som kommer med skikklig argumenter, slik som du gjorde med innlegget ditt nå.

 

derfor vil jeg gjerne fortsette diskusjonene litt til ;)

 

For å ta hovedpoenget, jeg mener at uvikling er en svært viktig del av et band og når man ikke utvikler seg så blir det kjedelig for det meste er i samme stil

det har du nesten rett i. men selv om Maiden spiller nwobhm, og alltid har gjort det, er det alikevel relativ stor forsjell fra sang til sang. hvis du setter i et maiden album, er det null problem å høre at det er maiden, men det er heller ikke noe problem å høre hvilke sang det er. altså sangene maiden lager er forsjellige fra hverandre, men tro til sjangeren, noe jeg syntes er heidundranes bra. Never change a winning team.

 

@ det om system of a down: Personlig syntes jeg de har trukket seg for langt unna sin orginale sound. setter du i SOAD's første album og hører på det, så kliner til med noen låter fra S.T.A vil en som ikke kjenner til bandet mest sannsynlig ha problemer med å høre at begge cd'er er system of a down.

 

Begge deler er så Iron Maiden og britisk metal så det overhode er mulig

ja, det har du rett i. det han sa var ikke riktig, jeg quotet det fordi jeg syntes du prøvde å få fram poenget på den komisk måte ;)

 

 

edit: skal ha me dlitt mer:

 

Disse trådene fører jo bare til bråk

ja, oftest gjør de dessverre det. er vi heldige så holder diskusjonene seg så saklig og fin som den har gjort de siste postene har vært.

 

Hva om noen av dere kunne skille mellom personlig smak og begrepet opskrytt?

ja, det er mange som har problemer med dette. det er tiltider litt irriterende :ermm:

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar
Dere misforstår meg totalt. Det jeg mener er at sangene deres har utrolig stort potensial og at Maiden ikke klarer å ta det ut 100%.

Ganske så tung påstand det der. Hva gjør deg istand til å bedømme at IM ikke klarer å formidle akkurat det bildet de ønsker med musikken sin? Har de noen gang indikert at de ikke spiller låtene sine slik de 100% står inne for, fordi "de ikke klarer å utnytte potensialet i sine egen låter"!!? :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...