Gå til innhold

Hvilke band synes dere er oppskrytte?


TLZ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
For min del var SOAD bra helt til fjortissene begynte å høre på det siste albumet og de føk til topps på VG-lista...

No offence, men jeg synes det du skrev der var patetisk.

Musikken blir altså dårlig av at mange hører på den?

 

Du virker for meg som en som prøver å høre på det som er mest underground og "kul" som mulig, vel her må jeg ødelegge litt for deg. Helt ifra første album har SOAD vært store innen rock, og når Toxicity kom så fikk de komersiell suksess også. Det vil si, "fjortisser" hørte også på det. Så du har faktisk likt dem når "fjoritsser" også liker dem. Så beklager kamerat, du er ikke så undeground, antipop, og tr00 som du liker å tro..... :ermm:

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
For min del var SOAD bra helt til fjortissene begynte å høre på det siste albumet og de føk til topps på VG-lista...

No offence, men jeg synes det du skrev der var patetisk.

Musikken blir altså dårlig av at mange hører på den?

 

Du virker for meg som en som prøver å høre på det som er mest underground og "kul" som mulig, vel her må jeg ødelegge litt for deg. Helt ifra første album har SOAD vært store innen rock, og når Toxicity kom så fikk de komersiell suksess også. Det vil si, "fjortisser" hørte også på det. Så du har faktisk likt dem når "fjoritsser" også liker dem. Så beklager kamerat, du er ikke så undeground, antipop, og tr00 som du liker å tro..... :ermm:

Mesmerize er et superkommersielt album... Derfor ga jeg opp System!

 

Det der med fjortissene var bare en bonus som kom med på kjøpet for å understreke mitt poeng... Ikke prøv å belær meg :nei:

Lenke til kommentar
Mesmerize er et superkommersielt album... Derfor ga jeg opp System!

 

Det der med fjortissene var bare en bonus som kom med på kjøpet for å understreke mitt poeng.

Toxicity var også kommersielt, hva er poenget ditt?

Kommersielt og dårlig er ikke synonymer. (Men kommersielt er selvfølgelig mindre underground, og det er som kjent ikke så "kult" i noen kretser..)

 

Understreke poeng? Du kunne skrevet at du ikke likte det nye albumet pga at du synes de har fått mer kommersiell sound. Det er noe helt annet enn å whine meningsløst om at du ikke liker et band fordi det er populært(blant fjortisser).

 

Forøvrig er uenig i at Mesmerize er så voldsomt mer kommersielt enn Toxicity, men den diskusjonen for vi nok ikke ta i denne tråden. (start tråd, evt. PM hvis du er interessert i å diskutere :p)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Kan dere slutte å svare rett etter hverandre??? F**n hvor irriterende med to kompiser som prøver å gjøre et poeng... :thumbdown:

 

Min forståelse av ordet "kommersielt" er at man rir på en bølge av fans eller penger som musikken baseres på isteden for å bli laget for musikkens egen skyld. Dessuten er det nye albumet egentlig nesten et soloprosjekt for Daron Malakian som jeg strengt tatt ikke er like enig med som Sergj... Dette siste gidder jeg ikke å gå dypere i.

 

Toxicity var ikke kommersielt etter min mening med unntak av høydepunktene, men her må du også ta med i beregningen det sosiale/ politiske budskapet. Sett fra et musikalsk synspunkt, bruker de mange tonale kadenser (akkordrekker/ akkordprogresjon). Du tror at jeg er anti-kommersiell. Du tar feil! Vil bare ikke ha Britney stappet opp i rassen :no:

Lenke til kommentar
Du tror at jeg er anti-kommersiell. Du tar feil!

Ok, beklager. Når du skriver at du ikke liker noe pga. at mange fjortisser liker det så gav det ihvertfall meg et intrykk av at det var det.

 

 

Men on topic:

Synes KISS er veldig oppskrytt. Føler at mye av musikken deres bygger på make-imaget deres og at musikken rett og slett er tam, selv om de har noen låter med litt underholdningsverdi...

Lenke til kommentar

Du har helt rett angående KISS, men det er noe som heter "Glam". Vi bør takke de for Wig Wam :w00t::thumbdown: (Håper forresten Wig Wam er en parodi, men etter å ha sett de Live ser det ut som de mener alvor...)

 

Glam er noe som man bør holde seg langt unna om din musikksmak fortsatt er ubesudlet og ren. Vi bør takke KISS for Pantera og System. Det er alt! Men du har fortsatt helt rett :)

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar
(Håper forresten Wig Wam er en parodi, men etter å ha sett de Live ser det ut som de mener alvor...)

De er nok dessverre dønn seriøse.

 

Beatles er oppskrytt, eller så er det bare det av musikken deres applerer fint lite til meg.

Jeg kan ihvertfall ikke forstå hvordan de kan ha solgt så mye av den skiten.

Lenke til kommentar
Du har helt rett angående KISS, men det er noe som heter "Glam". Vi bør takke de for Wig Wam :w00t:  :thumbdown: (Håper forresten Wig Wam er en parodi, men etter å ha sett de Live ser det ut som de mener alvor...)

 

Glam er noe som man bør holde seg langt unna om din musikksmak fortsatt er ubesudlet og ren. Vi bør takke KISS for Pantera og System. Det er alt! Men du har fortsatt helt rett :)

Kiss har da sceneshow.... hvem kan vel motstå Gene Simmons sin sexye tunge... eller de kosleige "vi-er-tøffe-fordi-vi-klarer-å-se-kulere-ut-enn-sirkusklovnen-sminken)...

 

Overvurderte band?... vel...

 

AC/DC

GnR

U2

Maroon 5

...

Backstreet Boyz... (de vil jo omtales som et band fra nå av...)

Endret av HenHau
Lenke til kommentar

Haha, U2 er oppskrytt ?

Øhh, ja, nå har jeg hørt det og :ermm:

 

U2 er OVERHODET ikke oppskrytt, det er blandt verdens beste band noensinne!

Kan noen nevne grunner til at U2 er oppskrytt ?

 

Merkelig at U2 sammen med Pink Floyd og Madonna er de som drar flest publikum på konserter...

 

Edit; Leste første post og leste at jeg ikke skulle kommentere andre..

Greit nok, men lar innlegget mitt stå uansett,

Endret av Menkromsen
Lenke til kommentar
Haha, U2 er oppskrytt ?

Øhh, ja, nå har jeg hørt det og :ermm:

 

U2 er OVERHODET ikke oppskrytt, det er blandt verdens beste band noensinne!

Kan noen nevne grunner til at U2 er oppskrytt ?

 

Merkelig at U2 sammen med Pink Floyd og Madonna er de som drar flest publikum på konserter...

 

Edit; Leste første post og leste at jeg ikke skulle kommentere andre..

Greit nok, men lar innlegget mitt stå uansett,

Vi har vel alle vår smak. The Edge er kul nok... men kan ikke fordra Mr. U2 himself: Bono, for han tror han er verdens beste uten å være det...

 

Jeg mener U2 har en 5-6 sanger som er okey... best of platen funker (selv om jeg ikke er fan av best of plater....)

 

Derfor mener jeg de er oppskrytt... pga. at det er folk som deg som mener at de er blandt de beste. Du liker sikkert ikke min musikksmak, jeg liker til en viss grad din... Da U2 er eneste band på min liste av mest oppskrytt som passerer ørene uten at jeg tenker "Hjelp!"...(vel U2 og back in black... ellers er det søppel)..

 

Det finnes vel de der ute som elsker Slash-jeg-er-kul-og-tror-jeg-er-verdens-beste-gitarist... smaken er som baken

 

Edit: leif

Endret av HenHau
Lenke til kommentar

Velvet Revolver.... kjendiser slengt sammen og voila! :thumbdown:

 

 

Den som sa i tråden her om at Iron Maiden var oppskrytt, begrunn! (sivblom kalte du deg)

 

Iron Maiden er det mest ekte bandet jeg noengang har vært borti. Fansen er over alt. De kunne sotti opp en konsert i hajamakajada og det hadde vært utsolgt. De er legender. Når de kom opp på scena i spektrum så brukte jeg faktisk litt tid på å tenke at det der er levende mennesker. Fikk sånn gude følelse om dem! :p De er ikke oppskrytte i det hele tatt, men det som er at de som liker METAL liker maiden liksom (nesten da) om det er kølsvart metal eller hva som helst, så det blir liksom en klynge med folk som digger de 30% som henger seg på de virkelig ekte fansa og da kan det virke litt som om folk bare drar for å dra på maiden osv. Men alle syns det i grunn er bra på en måte så liksom det er ikke oppskrytt på en måte. Vanskelig å forklare, skulle ønske jeg kunne slå deg i trynet i stedenfor.

Endret av skate4life
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...