Gå til innhold

Problemer med ./steam CS-oppsett på linux

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tusen takk for all hjelp så langt folkens! Er det noen som har noe siste tips før jeg gir opp Debian AMD64 ?

Tips til annen distro som egner seg bra til _ren_ spillserver med amd64 støtte?

Lenke til kommentar
Tusen takk for all hjelp så langt folkens! Er det noen som har noe siste tips før jeg gir opp Debian AMD64 ?

Gentoo for 64bit, eller Slackware/Arch for 32bit.

Lenke til kommentar

Tror jeg skal prøve meg på Gentoo. Er den ok til server da? Trodde det var litt mer "desktoplinux".

:hmm:

Lenke til kommentar

Tror jeg skal prøve meg på Gentoo. Er den ok til server da? Trodde det var litt mer "desktoplinux".

:hmm:

Gentoo fungerer ypperlig som server. Har hatt en Gentoo server på jobb i over ett år nå og vi har aldri hatt noen problemer.

Lenke til kommentar

Når Gentoo er installert så sitter du med et minimum av installerte programmer, og så bruker du portage (pakkesystemet) til å installere det du trenger.

Selv steam ligger i portage og kan enkelt installeres med emerge halflife-steam.

Edit: Steam-ebuildet er masked for alt annet enn x86 (32-bit), men kan sikkert tvinges gjennom på amd64 også. Spørsmålet er bare hvor mye du egentlig tjener på 64-bit om boksen bare skal være steam-server, om den ikke skal gjøre annet så er det kanskje like greit å bare legge inn x86-versjonen.

Edit2: For å overstyre portage og legge inn steam må du først legge inn emul-linux-x86baselibs.

Så kan du dra en echo 'games-server/halflife-steam -amd64' >> /etc/portage/package.keywords.

Endret av zyp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...