pev Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 (endret) Hei. Jeg har lagt inn Debian AMD64 Sarge på servern min. Det er en AMD Athlon 64 3400+ prosessor. Jeg skal installere Counter-Strike 1.6 dedicated server. Jeg har lasta ned steam.tar.gz og har extracta den, men når jeg skal kjøre steam-filen så skjer dette: ./steam -bash: ./steam: No such file or directory ls steam steam.tar.gz Det virker som om den ikke finner fila når jeg skal prøve å starte den, men jeg vet at jeg er i riktig mappe! Har også prøvd chmod +x steam, men det ser ikke ut til å fungere noe bedre. Noen som vet hva som er galt? Jeg har prøvd å re-installere Debian og alt #topic endret av moderator# Endret 6. mars 2005 av Jankee Lenke til kommentar
pev Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 -rwxr-xr-x 1 1016 users 7506846 2004-09-22 13:54 steam Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Øhm, kva med å gå inn i steam-mappa først? cd steam Lenke til kommentar
pev Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 Det er ikke noe steam mappe, det er filen som heter steam Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Men du må være inni katalogen du extractet filene til for å kunne kjøre filen. Eller legger den seg i katalogen du var i? Sikker på at du ikke trenger å kompilere programmet? Lenke til kommentar
pev Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 Den la seg i katalogen jeg var i. Jeg har gjort dette mange ganger før uten problemer. Gjorde akkurat det samme da, men denne gangen så virker det som at maskinen ikke finner filen eller noe! Når jeg skriver cd steam så kommer det: -bash: cd: steam: Not a directory Så den vet tydeligvis at det ikke er en mappe, men en fil da Men det hjelper ikke stort Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Vel, du må ha gjort noko feil. Når ein pakkar ut Steam får ein ei mappe med alle nødvendige filer. Pleier vel å legge seg i /usr/steam elns. Lenke til kommentar
pev Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 Når man extracter steam.tar.gz legger filene seg i den katalogen man er i med mindre man gjør noe annet. Jeg har fulgt denne: http://japje.nl/steam/install Har alltid funka før jeg skifta fra vanlig Debian til Debian AMD64 Lenke til kommentar
olear Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Vel, du må ha gjort noko feil. Når ein pakkar ut Steam får ein ei mappe med alle nødvendige filer. Pleier vel å legge seg i /usr/steam elns. Har satt opp mange CS servere. STEAM på Linux inneholder bare en fil og den heter steam. Lenke til kommentar
olear Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Har lagt ut den STEAM jeg bruker på mine servere. http://packages.godheim.org/steam.tar.gz Håper det hjelper. Lenke til kommentar
pev Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 Jeg skal prøve, takk skal du ha Lenke til kommentar
pev Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 Det funker fortsatt ikke Samme problemet. Jeg tror det må være noe galt med maskinen min. Har prøvd å kjøre andre programmer f.eks psybnc og det funka helt fint. Skjønner ikke hva som kan være galt Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Bare for litt debuggings morroskyld: Hva gir stat steam deg? (Må naturligvis kjøres i samme mappe som steam ja.) Lenke til kommentar
pev Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 (endret) File: steam Size: 7506846 Access: 0755/-rwxr-xr-x blablabla :S Endret 6. mars 2005 av pev Lenke til kommentar
Learning To Fly Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Har også prøvd chmod +x steam, men det ser ikke ut til å fungere noe bedre. Bare for å være sikker, du har prøvd chmod +x ./steam? Siden du skreiv uten ./ her. Lenke til kommentar
pev Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 Har også prøvd chmod +x steam, men det ser ikke ut til å fungere noe bedre. Bare for å være sikker, du har prøvd chmod +x ./steam? Siden du skreiv uten ./ her. Prøvde nå, men lite skjedde Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 -rwxr-xr-x 1 1016 users 7506846 2004-09-22 13:54 steam kan dere tullinger faktisk _lese_ hva han har skrevet? Det viser tydelig at det er en FIL som heter steam, og at den har execute rights. Så ./steam skal fungere. Har du noe rart oppsett på serveren? no execute på filsystemet eller lignende? Er det din server du kjører det på? Lenke til kommentar
pev Skrevet 7. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2005 Jeg er ikke no ekspert på Linux, så det der ble gresk for meg Jeg har bare installert Debian AMD64 og kjørt base-config, ikke no mer Det er min egen server det kjøres på, ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå