Gå til innhold

Mobil til pensjonist


Anbefalte innlegg

Heisann

Trenger tips om en god telefon til en pensjonist.

Kravene er brukervennlighet, brukervennlighet og atter brukervennlighet.

I dette legger jeg:

-Store, gjerne utstående taster

-Stor skjerm med mulighet for å velge store fonter

-Logisk meny og knappelayout

 

Pris, vekt, farge, wap,bluetooth, mp3, kamera osv er ikke viktig. Fokus er å få mobilen akseptert av brukeren som ikke er videre kjent med dagens mobiler.

 

Anybody?

Hjelp mottas med stor takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk, det var mange svar på kort tid!

Keep 'em coming!

 

Nokia telefonene ser interessante ut. 3510i'en ser ut til å ha greie taster.

På Siemens m65 derimot, synes jeg at tastene ser små ut. Stemmer det?

 

mhv

harv

Lenke til kommentar

Kan noen uttale seg om forskjellene mellom nokia 2600 og 3510i mht logikk på menyer, skjermstørrelse og kvalitet, og sist, men ikke minst hvordan tastene oppleves for noen som er litt mindre treffsikker og følsom med fingrene?

 

takk!

Harv

Lenke til kommentar
En annen telefon jeg kan anbefale er Sony ericsson t300., den har enkle taster ser stilig ut,, veier ikke så mye,,

 

+++

 

At sony ericsson har fått MYE skryt for en oversiktlig og ordentlig meny system :thumbup:

Det er veldig mange pensjonister eller eldre folk som ikke takler den joysticken i midten! dette gjelder ikke bare t300 Så det vil jeg ikke anbefale!

 

2600 Har sånne rare bakgrunner i menyene sånn at det kan bli vanskelig å se noen ganger. Hadde selv problemer med dette!

Endret av Lars86
Lenke til kommentar

Vedder på at du får en 3410 for under 500kr nå :!:

Har sett masse pensjonister som har den på TV, og alle er fornøyde :thumbup:

Men den har kanskje ikke alle kravene der, hehe..

6610 da? Kan du slenge på litt mer kan du ta 6610i, som har et kamera det sikkert er mye moro med :yes:

Ellers så er jo 3510i et godt alternativ, ettersom man knapt får kjøpt 3510 lenger ;)

Endret av Hippie-Erlend
Lenke til kommentar
2600 Har sånne rare bakgrunner i menyene sånn at det kan bli vanskelig å se noen ganger. Hadde selv problemer med dette!

korrekt, og de kan ikke fjernes! en annen ting med nokia 2600 er at tastene sitter for dypt slik at det er vanskelig å bruke de nederste tastene. anbefaller selv nokia 6610i som du får for billig penge nå. meget gode taster og du har et valg til å ha extra stor skrift i kontakter, sms har også stor skrift. menyene er enkle

Lenke til kommentar
En annen telefon jeg kan anbefale er Sony ericsson t300., den har enkle taster ser stilig ut,, veier ikke så mye,,

 

+++

 

At sony ericsson har fått MYE skryt for en oversiktlig og ordentlig meny system :thumbup:

Jeg tror ikke den selges mer...

Ja, pluss at tastene ikke er noe særlig vs 3510i f.eks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...