Heia Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 Har to pc`er i nettverk, de er kobla opp gjennom en Unex 10/100 mbit switch..Når jeg flytter data mellom disse to gjør jeg det via ftp...Når jeg laster opp til "serverpc`en" går dette med akseptabel hastighet, ligger på en 7-8 mbyte/sek, men når jeg skal laste ned til "klientpc`en", fy rakkern da går det tregt 6-700 kbyte/sek..Begge nickene er satt opp til å kjøre 100mbit, "serverpc`en" kjører på W2K, "klenten" på 98SE..Begge systemene er ellers rimelig oppegående... Noen forslag? [ Denne Melding var redigert av: Heia på 2002-06-25 18:26 ] Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 Jeg har et likt problem på de LAN`ene jeg er på. Har testet på 10 og 100 Mbit, men den bruker nesten en halv time på en fil på rundt 500-700 MB! Lenke til kommentar
Heia Skrevet 25. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2002 Ja, det er irriterende ikke å finne ut hvorfor... Lenke til kommentar
eiga Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 Ett lite eksperiment du kan teste er å bytte TP-kabelene mellom serveren og klienten. Sjekk om ikke resultatet blir motsatt da (upload/download). Er det det, er en av kabelene dårlig (Dårlig kontakt/ for mye opptvunnet). Gi tilbakemelding av resultatet! Det har vært i alle fall en lignende post tidligere. Lenke til kommentar
Keyzer Skrevet 28. juni 2002 Del Skrevet 28. juni 2002 Legg inn nye drivere til nettverkskortet. Det funka for meg. Lenke til kommentar
wola Skrevet 28. juni 2002 Del Skrevet 28. juni 2002 hørt om flaskehals? det kan være d at 98 og 2k ikke funker bra sammen... en aldrig så liten formatering kan oxo gjøre susen.... eller d kan være feil drivere... tok jeg med allt? mvh wola Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå