HASS Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Har tatt en del videoklipp med mitt Olympus C-765 UZ kamera. Klippene lagres i formatet .mov. Når jeg prøver å åpne filene i Windows Movie Maker for å lage en videofilm så går ikke dette .. Vil dette si at videoklippene i kameraet ikke kan redigeres i et eksternt program - hvordan skal jeg da kunne sette sammen klippene til en film ??? Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Dette er (Apple) Quick Time format. Du kan selvsagt spille den av gratis med Quick Time, kjøper du Quick Time Pro for ca USD 30 (ca 200 kr?) så kan du redigere den også, samt eksportere til allehånde alternative videoformater som du kan redigere med andre programmer. Det finnes kanskje gratis-alternativer også, men de kjenner jeg ikke. Lenke til kommentar
HASS Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 (endret) Takk for hjelpen - Quick Time Pro er kjøpt ... Endret 6. mars 2005 av HASS Lenke til kommentar
Bertram Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Synes vel kanskje at dette ikke var et helt godt kjøp. Går du inn på nett og søker etter MOV2AVI kan du laste ned et prg. der du kan omgjøre MOV filer til AVI filer. Disse kan du igjen benytte i WMP. Lykke til Lenke til kommentar
sarc Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 NeroVision Express 3 støtter også mov-formatet. Programmet tillet enkel videoredigering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå