Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp, pappa dreper meg pga Internett-regninga ...


Anbefalte innlegg

Må si jeg blir litt målløs asså.

 

Nå er det lett å bli moraliserende og lekse opp og ned, og det brenner så veldig inni meg å gjøre det...men jeg skal prøve å holde...igjen litt.

 

Men det jeg må si som gjør meg matt, og sjokker..og litt trist, er den totale mangel på samvitighet du utttrykker i disse postene. At du faktisk sitter å bruker penger som ikke er dine, og setter din far i en situasjon hvor han må betale for ditt (mis)bruk. Og at du topper det hele med å argumentere på hvorfor du ikke vil jobbe er fordi du ikke liker det, og det vil gjøre at du kan være mindre på nette.

 

Hva er dine ambisjoner i livet? Hva har du lyst til å bli? Har du noen mål du vil oppnå? Er dette måten å gjøre det på?

 

Jeg skal innrømme at jeg mener at internett burde være et statelig annliggende og at alle som bor i Norge skulle hatt bredbånd. Det skaper sosiale forskjeller på de som har tilgang, og på de som ikke har det. Så på den måten er jeg veldig sympatisk til ditt behov.

 

Men dette er ikke måten å gjøre det på....

 

Finn det billigste abonnente, kutt ned på tiden, få deg en jobb og hjelp faren din til å betale.....men jeg tipper dette er råd for døve ører.

 

Eller øyner jeg et håp:

Slik jeg ser det nå tror jeg jeg skal kutte internett helt ut for å heller få penger for å arbeide litt, jeg må kutte ned litt på Internettbruken

 

AKIRA

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Må si jeg blir litt målløs asså.

 

Nå er det lett å bli moraliserende og lekse opp og ned, og det brenner så veldig inni meg å gjøre det...men jeg skal prøve å holde...igjen litt.

 

Men det jeg må si som gjør meg matt, og sjokker..og litt trist, er den totale mangel på samvitighet du utttrykker i disse postene. At du faktisk sitter å bruker penger som ikke er dine, og setter din far i en situasjon hvor han må betale for ditt (mis)bruk. Og at du topper det hele med å argumentere på hvorfor du ikke vil jobbe er fordi du ikke liker det, og det vil gjøre at du kan være mindre på nette.

 

Hva er dine ambisjoner i livet? Hva har du lyst til å bli? Har du noen mål du vil oppnå? Er dette måten å gjøre det på?

 

Jeg skal innrømme at jeg mener at internett burde være et statelig annliggende og at alle som bor i Norge skulle hatt bredbånd. Det skaper sosiale forskjeller på de som har tilgang, og på de som ikke har det. Så på den måten er jeg veldig sympatisk til ditt behov.

 

Men dette er ikke måten å gjøre det på....

 

Finn det billigste abonnente, kutt ned på tiden, få deg en jobb og hjelp faren din til å betale.....men jeg tipper dette er råd for døve ører.

 

Eller øyner jeg et håp:

Slik jeg ser det nå tror jeg jeg skal kutte internett helt ut for å heller få penger for å arbeide litt, jeg må kutte ned litt på Internettbruken

 

AKIRA

Amen..

 

Jeg husker godt når jeg satt med modem for mange år siden.. Jeg gjorde alt jeg kunne for å holde regningen på rundt 400-500 kroner, for at det ikke skulle bli for dyrt for min mor som betalte regningen. Det var ikke ofte jeg skeiet ut og satt for noe mer enn det. Er du så glad i nett så burde du se deg om etter billigere internettløsninger som adsl/sdsl eller telenor150, istedenfor å sitte der å bruke tusenlapper på tusenlapper. Kutt ned på internettbruken, bruk maskinen din til noe annet enn internett, har du ingen spill? Jeg ser at du har sjekket på online.no, men man skal ikke stole helt på den tlf søkingen, så det er bra at du mailer dem. :thumbup:

Lenke til kommentar

Bor over 10.000 meter fra sentralen jeg! (ja over _1_ mil)...

 

Men har SDSL fra Catch (1024-1024 899,- pr mnd.) :tease:

 

Tror ikke dette går lenger. Sist jeg snakket med catch så fortalte de at det var slutt på å og legge inn med lengde over 4.5km etter press fra telenor/bravidia. Så om jeg trenger folk til å sjekke ut linja mi (feil etc) så må jeg betale dette fra egen lomme.

 

Sjekk opp satelitt muligheten. Har selv hatt europeOnline, noe som bare var dritt. Men det har skjedd en del i den siste tiden på den fronten. Var en her på forumet som kunne fortelle om posetiv resultater med dette via et svensk firma, om jeg nå husker rett.

 

Online150 er ok. Men hold deg langt vekke fra tiscali. Dette er etter min oppfattnig noe av det mest useriøse firma jeg har vært borti... (kanskje bedre nå når telenor har kjøpt dem opp..) :hmm:

Lenke til kommentar
8 timer pr dag på internett? la oss gjøre ett regnestykke:

 

8 timer på inett

7 timer på skolen(du bor hjemme, går ut i fra at du går på skole)

8 timer søvn

 

= 23 timer

=1 time liv.

 

 

mitt råd er: kom deg ut av rommet....

 

mener ikke å være stygg men, 8 timer!!!!!!

 

 

mvh

Musa

pass munnen din!!

 

det der ligner farlig mye meg, og det liker jeg ikke å se.. :hrm:

hehe.. sanheten er hard gitt! :!: Mange som burde fått seg et liv. Jobber selv som håndtverker og inn i mellom så får vi slike ungdomer som skal utplassers, og det er helt utrolig hvor lite praktisk som sviver i hode på en del av dem. Men det skal sise at de fleste tilpasser seg rimlig fort og 'vokser' kraftig på liten tid.

Er vel bare slik det er i dag... Så mitt forslag måtte være å sende alle 14-15 åringer på 6 mnd'rs kostskole ink. fysisk hardt arbeid.. :!: :!:

Lenke til kommentar

Ja... AKIRAx24, det er egentli det værste av alt... Du har rett i alt, men jeg har syke prioriteringer :no::cry:

 

Kan vel gjøre et forsøk på å ringe andre Internettleverandører i dag, ellers blir det vel NetCom

 

Internettregninga kommer hver tredje mnd. + telefonregninga, pappa sa i gårkveld at det er telefoner fra hustelefonen til mobil som trekker opp. :hmm: Men jeg er ikke sikker, jeg skal se gjennom regninga, men jeg er rimelig sikker på at Internett ligger med en høy sum.

 

gud som prioriteringene mine irriterer meg... konferanse i dag... wish me luck :(:p

Lenke til kommentar

Var det ikke noen som så på forslaget mitt angående trådløst nettverk? Det er jo mye mulig at det er noen som bor nærmere sentralen, som har ADSL og kanskje vil dele oppkoblingen med deg mot at du f.eks hjelper til med regninga. (ADSL snakker vi vel om pris mellom 300 til 600 / 2.).

Lenke til kommentar

Kor gammel er du? Kan du flytte på hybel og studere snart?

Eg hadde flytta på flekken.

Tenk deg ein stundent hybel med 10mbit i veggen, 1 pizza ovn, og ein haug med grandiser eller bigone'r.

 

Studentrotter er jo så vidt ute av rommet sitt. Er jo ikkje så lenge forelesningene tar.

 

Eller sjekk ut trådlaust og naboer...

Lenke til kommentar
8 timer pr dag på internett? la oss gjøre ett regnestykke:

 

8 timer på inett

7 timer på skolen(du bor hjemme, går ut i fra at du går på skole)

8 timer søvn

 

= 23 timer

=1 time liv.

 

 

mitt råd er: kom deg ut av rommet....

 

mener ikke å være stygg men, 8 timer!!!!!!

 

 

mvh

Musa

pass munnen din!!

 

det der ligner farlig mye meg, og det liker jeg ikke å se.. :hrm:

hehe.. sanheten er hard gitt! :!: Mange som burde fått seg et liv. Jobber selv som håndtverker og inn i mellom så får vi slike ungdomer som skal utplassers, og det er helt utrolig hvor lite praktisk som sviver i hode på en del av dem. Men det skal sise at de fleste tilpasser seg rimlig fort og 'vokser' kraftig på liten tid.

Er vel bare slik det er i dag... Så mitt forslag måtte være å sende alle 14-15 åringer på 6 mnd'rs kostskole ink. fysisk hardt arbeid.. :!: :!:

Dritt lei skolegutter du også? :!:

 

Med en gang det dukker opp noen på kontoret vårt, så forsvinner alle montørene ut døren før de får satt seg :thumbup:

Lenke til kommentar
Online 150 for deg vil hjelpe en del, selv om det kun dekker 3,5 timer om dagen.

3,5 timer om dagen... dersom du inngikk en avtale med din far om at han sponset deg med et snitt på 3,5 - 4 timer per dag, så kunne du betale resten. Du vet, det er ikke bare å få alt man peker på. Tingen er det at dere må holde orden på hvem som bruker nettet når, for jeg regner med at det ikke bare er du som bruker nettet, og med en slik avtale ville det igjen være urettferdig for deg om de andre skulle snylte på tiden din. Skjønt, jeg hadde ikke turd å preke om rettferdighet på en stund var jeg deg, dessuten kan din far også innføre en regel om at det skal ikke være mer enn 4 timer per dag uansett hvem som bruker... Det er vel uansett du som bruker nettet mest. Dessuten kan dere kanskje presse ned prisen minimalt hvis dere passer på at dere surfer samtidig (gitt at dere har flere pcer tilkoblet da riktignok). Den lille ulempen da er at du vil få lavere hastighet men regner med at din far ikke laster ned mye musikk og filmer, samt spiller de heftigste onlinespillene, det går vel mest i dagbladet og nettavisen vil jeg tro...

Lenke til kommentar

Oioioioi... Jeg kan tenke meg min fars reaksjon om den regninga hadde dumpet ned i postkassa vår.. :realmad: Tror ikke jeg kunne ventet meg spesielt mye mer økonomisk hjelp fra den fronten, eller noe annet.. Nå skal det jo sies at det er ganske lenge siden jeg bodde hjemme så det er ikke realt å sammenligne med dengangs BBS'er, men allikevel.. Andre har sagt det før og sagt det bedre men: Skjerpings! Du er heldig som har foreldre som åpenbart har en fleksibel økonomi..

Lenke til kommentar

jeg husker bare reaksjonen på kona mi og meg når vår datter hadde brukt 3800,- på msn i løpet av 3 mnd. da ble det leven her hjemme.. da ble det i familieråd innvilget ett lån til 11åringen på 3800 som hun måtte betale tilbake over to år. da måtte hun som alltid syns det er pyton og nerdete å lese aviser begynne å gå med de på søndager. og det lånet svei skikkelig.. etter det ble det bredbånd her i huset.

Lenke til kommentar
da ble det i familieråd innvilget ett lån til 11åringen på 3800 som hun måtte betale tilbake over to år.

 

Er det bare meg eller virket det litt strengt mot en 11 år gamel pike?

Misforstå meg rett her, det er bra at barn blir økonomiskbeviste, men å gå med avisen i to år fordi hun har gjort en feil virker veldig strengt. Husk at foreldrene også har ansvar i en slik situasjon. Regner derfor med at hun hadde fått streng beskjed om de økonomiske følgene av slik msn bruk, samt flere advarsler over lengre tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har uten problem sittet på nettet i 13 timer i strekk på selveste nyttårsdagen og snakket med folk på MSN, ja. No problemo

 

Jeg sitter for det meste og snakkker med folk på MSN og leser på hardware samt spiller Mediwar, Darkthrone og Keep Pimpin

 

Er ingen med tråløst nettverk i nærheten, ingen med bredbånd for den saks skyld...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...