Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp, pappa dreper meg pga Internett-regninga ...


Anbefalte innlegg

Eidsiva levere jo langt fra til hele norge, dreier seg vel stort sett om hedmark og oppland.

 

Bor selv 6,7km borte fra sentralen, og har linje fra eidsiva, linja fungerer helt fint den, hadde noen problemer til å begynne med, men nå har jeg hastighetenjeg skal ha, og alt funker helt fint.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
siden du sa du bodde langt vekke fra sentralen, så er det vel kanskje mulig å få radio adsl??? kjenner noen som har det, det funker som fy det. Vet ikke leverendøren, men det var noe lokalt tror jeg.

For det første er det ikke ADSL hvis det er trådløst, DSL-teknologiene er kabelbaserte.

Jeg hørte noe om radio-bredbånd av en kar for en stund siden, en lokal butikk som skulle prøve å ordne det. Ble aldri noe av. Den samme butikken sendte ut et skriv i posten for noen uker siden om at hvis de fikk 50 kontrakter skulle de bygge ut DSL i området han og jeg bor i. Jeg spurte butikken (som leverer DSL fra Direct Connect) om hvor mange kontrakter de hadde fått etter omtrent to uker etter at de hadde sendt ut nevnte skriv, de hadde omtrent halvparten så mange som de trengte.

 

Juke: EDGE krever ikke 3G (UMTS).

Lenke til kommentar
Eidsiva levere jo langt fra til hele norge, dreier seg vel stort sett om hedmark og oppland.

 

Bor selv 6,7km borte fra sentralen, og har linje fra eidsiva, linja fungerer helt fint den, hadde noen problemer til å begynne med, men nå har jeg hastighetenjeg skal ha, og alt funker helt fint.

Hvilken hastighet får du på den kabellengda?

Lenke til kommentar

8 timer pr dag på internett? la oss gjøre ett regnestykke:

 

8 timer på inett

7 timer på skolen(du bor hjemme, går ut i fra at du går på skole)

8 timer søvn

 

= 23 timer

=1 time liv.

 

 

mitt råd er: kom deg ut av rommet....

 

mener ikke å være stygg men, 8 timer!!!!!!

 

 

mvh

Musa

Lenke til kommentar

Kabel-tv, ja. Hvorfor tenkte ikke jeg på det også? *klask*

 

Internett via TV-kabelen bør være det beste alternativet noen har nevnt her så langt, vil jeg tro.

 

nerdVANNA: Okay, da bør Edge også være en mulighet. Ble bare litt usikker siden Edge står under 3G i menyen på sidene til Netcom.

 

Edit: Skrivefeil...

Endret av Juke
Lenke til kommentar
8 timer pr dag på internett? la oss gjøre ett regnestykke:

 

8 timer på inett

7 timer på skolen(du bor hjemme, går ut i fra at du går på skole)

8 timer søvn

 

= 23 timer

=1 time liv.

 

 

mitt råd er: kom deg ut av rommet....

 

mener ikke å være stygg men, 8 timer!!!!!!

 

 

mvh

Musa

Vel, nå er jo ikke å være oppkoblet mot nettet synonymt med å sitte forran pc'en..

Lenke til kommentar
Bor jo på landet så arbeid er det massevis av... men er ikke så glad i arbeid at det gjør noe... :thumbdown:  :ermm:

Nei, da får du jo bare satse på at faren din fremdeles vil sponse 'fritiden' din da...

 

Det er ikke mange timers jobbing i måneden som skal til for å dekke en betydelig

del av 6000,- hver tredje måned. Spørsmålet er vel mer om det er du eller faren din som bør jobbe de ekstra timene for å betale for din nettbruk.

 

Kommer jo litt an på hvor gammel du er og da; er man 10-12 år så kan man ikke forventes å jobbe, men da bør man vel også regne med litt begrensninger i nettbruken - det er for mange ikke helt problemfritt å plutselig få en håndfull tusenlapper i uforutsette ekstrautgifter.

 

Er du 16+ derimot og det er jobb tilgjengelig så hadde jeg inndratt modemet på dagen hvis jeg var faren din - ihvertfall til du betalte halvparten av ditt eget forbruk.

Endret av Shimano
  • Liker 1
Lenke til kommentar

6000;- Hahaha.. Åå det er bare en dråpe i havet.. Da jeg og bror min bodde hjemme, for noen år siden når vi hadde ISDN og brukte Dual ISDN så hadde vi telefonrekning på

19 000;- +, 12 500;- og en på 8000;- +, i overkant av et halvt år.

 

Internetten var iallefall 65-70% av rekningene.. Da var di ikke særlig glade hjemme.

Bror min skylder dem forsatt penger for hardt internett bruk :D

 

Man betaler i dyre dommer for dritt internett!!

 

Husker jeg lo hardt da rekningen kom. Var spesifisert å var ei over 70 siders (med print på begge sider dvs over 140 sider!) telefonrekings-hefte :D

Endret av oorzako
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...