Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp, pappa dreper meg pga Internett-regninga ...


Anbefalte innlegg

En kompis av meg som hadde 5k siste mnd med isdn. Selv regna jeg litt på hvor mye vi måtte ha vært på nettet for 5k på en mnd på den tiden vi hadde isdn (utgifter en tilfeldig mnd delt på antall timer), og fant en gitt timepris som tilsvarte 5000 delt på timepris = alle timene hele mnd! (sånn bortimot, tok ikke hensyn til oppkoblingsgebyr). Så spørsmålet mitt er: hvordan klarer du det? Slår du ikke av nettet om natten?

 

NextGenTel tilbyr adsl alpha. Tidligere var dette et tilbud som gjaldt for de som ikke kunne få de andre abonnementene. Mener dere skal (ihvertfall skulle før) kunne få et eller annet abo derfra. Sjekk tlf nr på nextgentel.no du (eller andre bredbåndsleverandører).

 

Finnes det ingen isdn/"modem-abo" uten tellerskritt?

 

Selv hadde jeg pappa sitt brukernavn/passord til telenor da vi hadde isdn. Der kan du sjekke hvor mye du har brukt nettet og hvor mye regningen ligger på. Sørga alltid for å ha regningen på 450-500 slik at pappa ikke kunne klikke på meg samtidig som at prisen ble et argument for å få bredbånd.

 

edit: Sloth_lien: vi fikk regning hver mnd med telenor...

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Modem også ja.. dakar! :)

 

Hentet fra Telenor.no:

 

For å unngå at telefonregningen blir større enn lommeboka har vi innført rabattordningen Online 150 for storsurferne på Internett.

Ved full utnyttelse av Online 150 - det vil si når du bruker opp alle de forhåndsbetalte 150 surfetimene i løpet av en måned - vil minuttprisen være nede i 5,6 øre.

 

På dagtid vil det si at du surfer opptil 70% billigere enn med vanlig minuttpris. Skulle du overskride de 150 timene, er prisen fortsatt så lav som 9.5 øre minuttet resten av måneden. I forhold til ordinær dag- og kveldspris på 14 og 19 øre vil også dette utgjøre en sterk prisreduksjon.

Med Online 150 slipper du også å betale noe startpris på oppkoblingene dine.3

 

Edit: ISDN uten tellerskritt hadde vært noe tenker jeg! :D Finnes det? I såfall hvor?

Endret av Sloth_lien
Lenke til kommentar
MYE! Sist regning var vel på ca. 5000 for 3 måneder (tror det er vanlig å få regning så ofte). Og da kommer telf i tilleg,

 

Edit: etter dette skiftet jeg til Telenor 150.. Har ikke hatt det så lenge!

Hvor får en tak i telenor 150? :D

Gjett EN gang a! :p

www.telenor.no! nærmere bestemt: http://privat.telenor.no/default.aspx?a=goProduktOnline150

 

Hvis du har Telenor ISDN fra før kan det gjøres om til 150 på to-tre museklikk

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ja, emnet sier vel det meste, jeg trenger hjelp, internettregninga kom nå... den var på 6000 inkludert 1000 kroner i rabatt. Pappa er ikke gla i meg i dag :cry:

 

Vi må gjøre noe drastisk, noen som har forslag? Vil ikke kutte ned på antall timer på nettet da... :ermm:

 

Må vel bytte abonnement eller noe.

 

EDIT: Har vel tele2 eller telenor i dag.

Du tar feil ! Pappa er nok fortsatt veldig glad i deg. Men han er selvfølgelig ikke hoppende glad over at sønnens surfevaner og kostnad. Men som i Torbjørn Egner's sitt

"dyrene i hakkebakkeskoge." Spist er spist.

 

Men du kan sikkert få lov til å gjøre en del jobber i hjemmet, slik at far/mor kan jobbe litt ekstra for å dekke surfingen din.

 

Ett flott utgangspunkt ville være å nappe ut den lille sorte /grå ledninger som går mellom Datamaskin og telefonplugg.

 

Så litt lengre frem i tid, etter mye hardt arbeide ute og inn , kan du sjekke om en installasjon av ADSL er mulig.

 

;-)

Lenke til kommentar
ADSL er tingen, kan jo få ganske så heftige løsninger for den prisen der...

Og hvor mye tid er det egentlig du har sitti foran nettet?

Det skal ikke så mye til for å få ei internettregning på 6000kr. 5-6 timer daglig, og det skal jeg vedde på er snittet for MANGE av dette forumets brukere.

Lenke til kommentar

jeg har regnet på dette med telenor 150

 

5,6 øre år minutt * 60 minutt hver time * 24 timer i døgnet * 30 døgn i mnd. * 3 mnd = 7257.6 kroner

 

150 timer hver mnd * 60 minutt pr time = 9000 minutt * 5,6 øre pr minutt = 504 * 3 mnd = 1512

 

7257,6 - 1512 = 5745,6

 

dette er såklart 24/7 så det vil jo lønne seg veldig mye, noen som vet noe om oppsigelsestid til telenor?

Lenke til kommentar
At du raner faren din vel !!!

Den påstanden vil jeg forsåvidt si meg enig i. Det er vel å regnes som mer eller mindre en selvfølge at du, med en grei far, skal få bruke internett til surfing og kanskje også spilling, men det får være grenser for hva en far skal gidde å betale. Derimot burde din far forsøke enda litt hardere å finne et mer passende abo, evt pushe på leverandørene om utbygging, for det er det eneste som kan få dem til å rikke på de feite, late lverandørrumpene sine (ihvertfall hvis dere er mange nok).

 

edit:

Det skal ikke så mye til for å få ei internettregning på 6000kr. 5-6 timer daglig, og det skal jeg vedde på er snittet for MANGE av dette forumets brukere.

Jeg hadde da ofte et snitt på over 3 (kanskje 4) timer daglig mener jeg å huske; vi betalte vel aldri stort mer enn 600 på en mnd... :ermm:

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar
ADSL er tingen ja... men sentralen ligger 6500 meter unna huset vårt, noe som er for langt, vil tro jeg sitter på nettet rundt 8 timer pr dag? +-

Sjekk ut Online150 eller Tiscali sitt opplegg, det finnes visstnok også en 24/7 for ISDN for ca 1200,- i mnd, link ble postet her for ca 14d siden.

Her er den posten du sikter til.

Det skulle bli den nette sum av 1176,50 for fastpris 64kbit isdn pr. måned

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...