Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp, pappa dreper meg pga Internett-regninga ...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
EDIT: Beenie, 3 ord, pengemangel

3 ord:

get a job

 

eller eventuelt kutt ner på tiden foran dataen/skaff adsl

Beenie? 2 tastetrykke til deg: ALT + F4

Du hjelper ikke i det hele tatt å er usaklig.

 

to the point: Som de andre sier, har sdsl lenger rekkevidde. Har du skjekke med telenor, ngt osv på nettet prøv å ring dem å spørr, KAN hende du får et annet svar.

 

vist du betaler 6000kr i månen for bare ISDN, lønner det seg kanskje å leige et lite rom elns i "byen" (næmeste plass med adsl) og instalere adsl der? heh neida :D

Lenke til kommentar
det er folk her som ikke er enige i at trådstarter skal betale regninga :whistle:

Det finnes folk her som er enige i at trådstarter ikke skal betale hele regninga. (yes, you're looking at him)

 

Din far kunna da uansett ha ventet seg en regning på minst noen hundrelapper, og ellers viser jeg også til det jeg skrev i mitt forrige innlegg...

 

edit: ellers kunne dere ha kommet til en avtale ala telenor 150: du får surfe for inntil et visst beløp per mnd og utover det betaler du selv. Hvis dere får til noe slikt da...

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

hahaha.. det du "kan" gjøre er å bruke mobilen til internett.. telenor har en fast pris på datatrafikk 1mb eller mer i døgnet 20 kr... (gprs - 3g)

men 36kbit max er ikke mye å skryte av..

 

eller den saken til netcom ja...

Endret av kjellthore
Lenke til kommentar
hahaha.. det du "kan" gjøre er å bruke mobilen til internett.. telenor har en fast pris på datatrafikk 1mb eller mer i døgnet 20 kr... (gprs - 3g)

men 36kbit max er ikke mye å skryte av..

 

eller den saken til netcom ja...

Netcoms 3g/umts tilbud på 500,- pr. måned har vel en max hastighet på 384 kbit

Lenke til kommentar

Angående Internett over mobiltelefon og slikt:

Netcom har ikke 3G-dekning hvor han bor (det vet jeg da jeg er en venn av ham, og dermed vet hvor han bor (og jeg har selv sett på mulighetene for 3G-oppkobling)), han må i så fall ty til Telenor. Prisen vil da mer enn halveres (maksimalt 30 kroner dagen for dataoverføringer fra Telenor (selv sitter jeg koblet opp med GPRS nå), som blir omtrent 900 kroner per måned, eller omtrent 2700 kroner per kvartal), mens forbruket kan økes. Hvis Netcom utvider dekning til å dekke mer enn selve byen her (hadde han bodd der ville han ikke ha trengt å vurdere trådløst) kan dette igjen omtren halveres.

 

kjellthore: På GPRS kan man oppnå godt over 38kbps, faktisk i overkant av 50. Han kan også bruke 3G-nettet Telenor på et eller annet vis fant for godt å bygge her, for samme pris, og oppnå nesten halvparten av farten han ville fått med de tregeste ADSL-linjene, nemlig 384kbps (ikke mye sammenlignet med en god linje, men betydelig mer enn hans nåværende omtrent 46kbps (modemet hans klarer ikke å oppnå full hastighet).

 

 

Zuluzion: Trådløst ADSL blir nok heller vanskelig, men det finnes trådløse Internett-tilkoblinger (for eksempel over mobiltelefon-nettene).

Lenke til kommentar
Bør skaffe deg Adsl fort som mulig. Dette minner litt om meg for for 2-3 år siden da jeg spillte ao. Fikk 11000kr i regning. :hrm:

S**** det hva liv og røre hjemme den dagen. Nei uff. Siden den dagen hva det kun adsl :love:

Han bor 6400 meter unna telefonsentralen, som er lengre enn ADSL tillater.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...