Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Trenger info om kraniebrudd...

Anbefalte innlegg

En nær kamerat av meg falt ned fra en bygning i fylla i går. I dag fikk jeg vite at han har kraniebrudd...

Kan noen forklare meg ved hjelp av info om dette og om det er veldig farlig? Kan han få langvarige skader pga. dette?

Takk for hjelpen..

Endret av Fredric
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kraniebrudd er jo brudd på hodeskallen og omfanget av bruddet er selvfølgelig med å bestemme hvordan det går med han.

Han kan være heldig og komme ut fra det uten varige skader, men det kan nok også gå andre veien.

Endret av rkg1000
Lenke til kommentar

Man kan jo ikke få et konkret svar på en lege siden.. alt kommer ann på hvor stort brudet er. Du burde snakke med de på sjukehuset. Regner med at han ligger på sjukehus enda.

Med andre veien mener jeg at han kan få varige skader.

Endret av rkg1000
Lenke til kommentar

Om han blir skadet eller ei, og hvor stort omfanget er/hva som blir skadet, avhenger i stor grad av hvor bruddet er, hvor stort bruddet er, hvilken behandling han fikk, hvilken tilstand han var i etterpå, hvor robust han er, osv., osv.

Det er umulig å si noe sikkert med kun den infoen du har nå.

Og å gi gode/vonde forhåpninger er vel kanskje ikke så lurt det heller.

Prøv å få deg en god natts søvn der du tenker minst mulig på det. Les f.eks en morsom bok på sengen rett før du sovner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...