Jihadinmymind Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 (endret) En nær kamerat av meg falt ned fra en bygning i fylla i går. I dag fikk jeg vite at han har kraniebrudd... Kan noen forklare meg ved hjelp av info om dette og om det er veldig farlig? Kan han få langvarige skader pga. dette? Takk for hjelpen.. Endret 6. mars 2005 av Fredric Lenke til kommentar
MemorY Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 (endret) Kraniebrudd er jo brudd på hodeskallen og omfanget av bruddet er selvfølgelig med å bestemme hvordan det går med han. Han kan være heldig og komme ut fra det uten varige skader, men det kan nok også gå andre veien. Endret 6. mars 2005 av rkg1000 Lenke til kommentar
Jihadinmymind Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 Hva mener du med andre veien? Jeg er desperat på info... Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 vil du ha noe konkret svar på dette så henviser jeg til en av de mange legesidene vi har i Norge. Tror de kan svare på dette mye bedre enn folk på HW.no Lenke til kommentar
MemorY Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 (endret) Man kan jo ikke få et konkret svar på en lege siden.. alt kommer ann på hvor stort brudet er. Du burde snakke med de på sjukehuset. Regner med at han ligger på sjukehus enda. Med andre veien mener jeg at han kan få varige skader. Endret 6. mars 2005 av rkg1000 Lenke til kommentar
Jihadinmymind Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 Jeg finner ingen ting på google... noen andre som finner noe? Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Stebroren min fikk en meget tung gjenstand i hodet. Han fikk sprekker i kraniet, og legene sa at dette var bra, for når noe sånt skjer kan det skapes et trykk inne i hode, om man da har en sprekk i skallen er dette trykket ufarlig. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 eller kan man havne i koma og dø..hjernen svulmer opp og man får indre blødninger, siden kranien ikke kan utvides, kobles hjernen helt ut når det kommer trykk i skallen.. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Om han blir skadet eller ei, og hvor stort omfanget er/hva som blir skadet, avhenger i stor grad av hvor bruddet er, hvor stort bruddet er, hvilken behandling han fikk, hvilken tilstand han var i etterpå, hvor robust han er, osv., osv. Det er umulig å si noe sikkert med kun den infoen du har nå. Og å gi gode/vonde forhåpninger er vel kanskje ikke så lurt det heller. Prøv å få deg en god natts søvn der du tenker minst mulig på det. Les f.eks en morsom bok på sengen rett før du sovner. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 eller kan man havne i koma og dø..hjernen svulmer opp og man får indre blødninger, siden kranien ikke kan utvides, kobles hjernen helt ut når det kommer trykk i skallen.. Det er hva som kan skje om man ikke får brudd på skallen, ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå