argongass Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 (endret) Morn. For ordens skyld, så har jeg lest dokumentasjonen på Nrk, og de andre trådene her på forumet(har altså noembed=1 i mplayerplug-in.conf. Kjører Gentoo, firefox 1.01, mplayerplug-in 2.66 og mplayer1.0pre5_r5. Det som skjer når jeg kompilerer mplayerplug-in på vanlig måte, er at i Firefox får logget inn, ser menyen til venstre, alle knappene under spilleren mangler (nettradio etc. ) men de er der, kan klikke på de (de vises bare ikke). Når jeg så klikker på et program vises navnet på det valgte programmet på vanlig plass, og så skjer det ikkeno. Prøvde så å kompilere mplayerplug-in for opera EXTRA_ECONF="--enable-x" USE="-gtk2" emerge -av mplayerplug-in det som skjer da i opera, er at jeg kan logge inn, velge program, Mplayerplug-in-ikonet kommer opp, den vanlige progress-baren kommer opp, ca 90% full, muspekeren blir en klokke, i det hele tatt: det ser veldig bra ut, men så skjer det ikke noe mer.. Hva i svarte? kan det ha noe med USE-flaggene å gjøre? USE="kde -gnome gtk mmx mmx2 sse sse2 acpi alsa dvd avi cdb cdr divx4linux dvdr emacs imagemagick opengl pcmcia kdeenablefinal" Endret 7. mars 2005 av argongass Lenke til kommentar
argongass Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 mplayerplug-in.conf fila mi, sånn i alle tilfelle #debug=0 #logfile=$HOME/mpp.log #vo=xv,x11 #ao=arts,esd,oss #download=1 #dload-dir=$HOME/tmp #keep-download=0 noembed=1 #cachesize=256 #use-mimetypes=0 #enable-real=0 enable-wm=1 enable-qt=1 enable-mpeg=1 #qt-speed=med #rtsp-use-tcp=0 #nomediacache=0 Lenke til kommentar
whoi Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Kan være at mplayer ikke har blitt compilert med støtte for det som trengs for å se på nrk sin webtv. Jeg får ihvertfall sett det med følgende oppsett: emerge -pv mplayer These are the packages that I would merge, in order: Calculating dependencies ...done! [ebuild R ] media-video/mplayer-1.0_pre5-r5 -3dfx +3dnow +3dnowex +X -aalib +alsa (-altivec) +arts +avi -bidi +cdparanoia -debug -dga -directfb +divx4linux -doc -dvb +dvd +dvdread -edl +encode -esd -fbcon -ggi +gif +gtk -i8x0 +ipv6 -jack -joystick +jpeg -libcaca -lirc +live -lzo +mad -matroska -matrox +mmx +mmx2 +mpeg -mythtv +nas +network +nls +nvidia +oggvorbis +opengl +oss +png +real -rtc +samba +sdl +sse -sse2 -svga -tga -theora +truetype -v4l -v4l2 -xanim -xinerama +xmms +xv +xvid -xvmc 0 kB Lenke til kommentar
argongass Skrevet 7. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2005 Konge! virker nå, la til live-flagget, da lastet den ned live-pakken, og da virket det. Tusen takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå