Gå til innhold

Nrk Webtv problemer..[løst]

Anbefalte innlegg

Morn.

For ordens skyld, så har jeg lest dokumentasjonen på Nrk, og de andre trådene her på forumet(har altså noembed=1 i mplayerplug-in.conf. Kjører Gentoo, firefox 1.01, mplayerplug-in 2.66 og mplayer1.0pre5_r5. Det som skjer når jeg kompilerer mplayerplug-in på vanlig måte, er at i Firefox får logget inn, ser menyen til venstre, alle knappene under spilleren mangler (nettradio etc. ) men de er der, kan klikke på de (de vises bare ikke). Når jeg så klikker på et program vises navnet på det valgte programmet på vanlig plass, og så skjer det ikkeno.

Prøvde så å kompilere mplayerplug-in for opera

EXTRA_ECONF="--enable-x" USE="-gtk2" emerge -av mplayerplug-in

det som skjer da i opera, er at jeg kan logge inn, velge program, Mplayerplug-in-ikonet kommer opp, den vanlige progress-baren kommer opp, ca 90% full, muspekeren blir en klokke, i det hele tatt: det ser veldig bra ut, men så skjer det ikke noe mer.. Hva i svarte? kan det ha noe med USE-flaggene å gjøre?

USE="kde -gnome gtk mmx mmx2 sse sse2 acpi alsa dvd avi cdb cdr divx4linux dvdr emacs imagemagick opengl pcmcia kdeenablefinal"

Endret av argongass
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mplayerplug-in.conf fila mi, sånn i alle tilfelle

#debug=0
#logfile=$HOME/mpp.log
#vo=xv,x11
#ao=arts,esd,oss
#download=1
#dload-dir=$HOME/tmp
#keep-download=0
noembed=1
#cachesize=256
#use-mimetypes=0
#enable-real=0
enable-wm=1
enable-qt=1
enable-mpeg=1
#qt-speed=med
#rtsp-use-tcp=0
#nomediacache=0

Lenke til kommentar

Kan være at mplayer ikke har blitt compilert med støtte for det som trengs for å se på nrk sin webtv. Jeg får ihvertfall sett det med følgende oppsett:

emerge -pv mplayer

These are the packages that I would merge, in order:

Calculating dependencies ...done!
[ebuild   R   ] media-video/mplayer-1.0_pre5-r5  -3dfx +3dnow +3dnowex +X -aalib +alsa (-altivec) +arts +avi -bidi +cdparanoia -debug -dga -directfb +divx4linux -doc -dvb +dvd +dvdread -edl +encode -esd -fbcon -ggi +gif +gtk -i8x0 +ipv6 -jack -joystick +jpeg -libcaca -lirc +live -lzo +mad -matroska -matrox +mmx +mmx2 +mpeg -mythtv +nas +network +nls +nvidia +oggvorbis +opengl +oss +png +real -rtc +samba +sdl +sse -sse2 -svga -tga -theora +truetype -v4l -v4l2 -xanim -xinerama +xmms +xv +xvid -xvmc 0 kB

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...