Gå til innhold

Kor mykje må eg betale i toll frå utlandet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Neppe lønnsomt hvis man bryter 200,- kr grensen med mindre man kjøper noe dyrt. Ser at Posten tar NOK 210,- ++ bare for å behandle pakken og det er før toll og avgifter påløper. (Dette er for bedrifter, for private har de ikke engang opplyst dette).

Er nok en grunn til at de som selger spill velger å prise til NOK 199,- og ikke selger det aller nyeste....

Hva med å sende en forspørsel til Posten og spørre konkret ?

Lenke til kommentar
Så lenge ikke varen overstiger 1000kr så betaler du kun 25% (?) moms.

Feil. Toll er kun på spesielle varer, som feks klær og mat. Er ikke slik at om varen er verdt mer enn så og så mye så kommer det toll i tillegg til moms.

OC-Freak, jeg er usikker på om butikkene gjør dette, jeg tror det er slik at du må få gjort dette selv etterpå.

EDIT: Forenklet tollbehandling for private koster fra 70-120,-

Dette er det eneste gebyret i tillegg til frakt og moms.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Butikken der sendte dessverre ikkje til Noreg, så derfor kjøpte eg denne: :)

http://www.consolesandgadgets.com/catalog/...products_id/978

I følge butikken måtte eg kun betale 8 pund i porto. Var litt for lite, tykkjer eg. Trur ikkje dei tok med MVA som eg må betale i Noreg, så eg reknar med at eg må betale det samme av det matta er verdt i porto.

Noreg altså. :hrm:

Edit: Skreiv feil

Endret av Earendil
Lenke til kommentar
Og denne butikken vil da bryte internasjonale tollbestemmelser. :roll:

uuu

nei egentlig ikke, de bryter norske toll grenser, skulle vært lov å sende innen EU uten å betalte MVA 2 ganger. Ja ja vet at norge ikke er med i EU men vi er med i Eus,

Lenke til kommentar

Chil:

Faktisk å merke en vare som gave er å bryte de internasjonale tollbestemmelsene. "Alle" land har et samarbeid om tollbestemmelser, ikke størrelsen på avgiftene men heller om merking og klasser av varer såvel som merking. I tillegg vil posten normalt fortolle alle varer fra en butikk som varer uavhengig om det står gave på den.

Men som sagt tidligere, det er BARE toll på varer som klær og mat i tillegg til avgiftsbelagte varer som: alkohol, tobakk, bensin og biler f. eks.

Derimot er det MVA på omtrent alle varer på 25%, og et fortollingsgebyr (som kalles det men i praksis kan kalles et mva-gebyr siden det i praksis er det det fungerer som).

That's it...

Og dette er blitt sagt i dette boardet nesten en gang hver eneste uke.... hva med at man prøver søkefunksjonenen :)

Cobos

Lenke til kommentar
Butikken der sendte dessverre ikkje til Noreg, så derfor kjøpte eg denne: :)

http://www.consolesandgadgets.com/catalog/...products_id/978

I følge butikken måtte eg kun betale 8 pund i porto. Var litt for lite, tykkjer eg. Trur ikkje dei tok med tollen som eg må betale i Noreg, så eg reknar med at eg må betale det samme av det matta er verdt i porto.

Noreg altså. :hrm:

Du må ikke betale toll! Du betaler moms og et gebyr.

Toll er noe fullstendig annet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...