Earendil Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Er det nokon som har peiling på kor mykje eg må betale i toll på denne lille saken? Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 $109 er ganske nøyaktig 700NOK. Så må du legge til frakt, og gange hele sulamitten med 1,25. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Feil. Spørsmålet er hvor mye toll som skal betales, ikke hvor mye moms som skal betales. Svaret er derfor 0 kr. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Så lenge ikke varen overstiger 1000kr så betaler du kun 25% (?) moms. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Flyttes over til webshopdiskusjon-kategorien der dette spørsmålet passer bedre inn. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 (endret) Det står jo VAT included. Blir ikke da VAT trukket fra beløpet før den sendes? Man skal vel ikke betale både VAT og MVA vel? Endret 7. mars 2005 av Carnifex Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Normalt sett skal butikken som sender trekke fra VAT på sendinger ut av landet? Så kommer 25% mva på den norske grensen, og avhengig av transportør kommer et fortolling/utleggsgebyr på mellom 50-250,- i tillegg. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Normalt sett skal butikkene gjøre det, men som oftest må du si ifra. Lenke til kommentar
bengh Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Neppe lønnsomt hvis man bryter 200,- kr grensen med mindre man kjøper noe dyrt. Ser at Posten tar NOK 210,- ++ bare for å behandle pakken og det er før toll og avgifter påløper. (Dette er for bedrifter, for private har de ikke engang opplyst dette). Er nok en grunn til at de som selger spill velger å prise til NOK 199,- og ikke selger det aller nyeste.... Hva med å sende en forspørsel til Posten og spørre konkret ? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) Så lenge ikke varen overstiger 1000kr så betaler du kun 25% (?) moms. Feil. Toll er kun på spesielle varer, som feks klær og mat. Er ikke slik at om varen er verdt mer enn så og så mye så kommer det toll i tillegg til moms. OC-Freak, jeg er usikker på om butikkene gjør dette, jeg tror det er slik at du må få gjort dette selv etterpå. EDIT: Forenklet tollbehandling for private koster fra 70-120,- Dette er det eneste gebyret i tillegg til frakt og moms. Endret 8. mars 2005 av Alastor Lenke til kommentar
chil Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 få dem til å sende som gave så betaler du 0kr i frakt gebyrer mvh og alt annet "tull" Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Og denne butikken vil da bryte internasjonale tollbestemmelser. Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) Butikken der sendte dessverre ikkje til Noreg, så derfor kjøpte eg denne: http://www.consolesandgadgets.com/catalog/...products_id/978 I følge butikken måtte eg kun betale 8 pund i porto. Var litt for lite, tykkjer eg. Trur ikkje dei tok med MVA som eg må betale i Noreg, så eg reknar med at eg må betale det samme av det matta er verdt i porto. Noreg altså. Edit: Skreiv feil Endret 8. mars 2005 av Earendil Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) Det er jo ikke opp til butikker i utlandet å holde orden på hva tollreglene er inn til alle verdens land heller Det må man finne ut av selv. Endret 8. mars 2005 av Bitex Lenke til kommentar
chil Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Og denne butikken vil da bryte internasjonale tollbestemmelser. uuu nei egentlig ikke, de bryter norske toll grenser, skulle vært lov å sende innen EU uten å betalte MVA 2 ganger. Ja ja vet at norge ikke er med i EU men vi er med i Eus, Lenke til kommentar
Cobos Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Chil: Faktisk å merke en vare som gave er å bryte de internasjonale tollbestemmelsene. "Alle" land har et samarbeid om tollbestemmelser, ikke størrelsen på avgiftene men heller om merking og klasser av varer såvel som merking. I tillegg vil posten normalt fortolle alle varer fra en butikk som varer uavhengig om det står gave på den. Men som sagt tidligere, det er BARE toll på varer som klær og mat i tillegg til avgiftsbelagte varer som: alkohol, tobakk, bensin og biler f. eks. Derimot er det MVA på omtrent alle varer på 25%, og et fortollingsgebyr (som kalles det men i praksis kan kalles et mva-gebyr siden det i praksis er det det fungerer som). That's it... Og dette er blitt sagt i dette boardet nesten en gang hver eneste uke.... hva med at man prøver søkefunksjonenen Cobos Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 Så eg må kun betale portoen i frå England til Noreg og MVA? Må eg legge til MVA med portoen, eller skal eg rekne uten den? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 tollvesenet tar med frakten når de regner moms. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Butikken der sendte dessverre ikkje til Noreg, så derfor kjøpte eg denne: http://www.consolesandgadgets.com/catalog/...products_id/978 I følge butikken måtte eg kun betale 8 pund i porto. Var litt for lite, tykkjer eg. Trur ikkje dei tok med tollen som eg må betale i Noreg, så eg reknar med at eg må betale det samme av det matta er verdt i porto. Noreg altså. Du må ikke betale toll! Du betaler moms og et gebyr. Toll er noe fullstendig annet. Lenke til kommentar
magfa Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Uendret i 29 år Tollgrensen på 200 kroner har vært uendret siden 1975. Ifølge Regjeringen er dette for at folk lettere skal klare å huske beløpet. LØL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå