Gå til innhold

skal ha ny "high end" lcd skjerm

Anbefalte innlegg

har gått gjennom guiden på hw.no og funnet noen skjermer som f.eks:

BenQ 20,1" LCD Monitor, FP2091

Samsung SyncMaster 213 T

LaCie 20" LCD Monitor Photon Vision II

den skal brukes primært til grafisk/web produksjon men også til film redigering og 3d produksjon...

har egentlig budsjett på rundt 12 000,- men gjør ikke noe om jeg kan spare litt.

for øyeblikket lener jeg mest mot samsung... mest fordi den er litt billig... men er det så lurt....???

noen som har noen forslag???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville sett mest på LaCie eller den HjalmarJalla linker til. Samsungen er ikke særlig bra, har selv hatt den og var ikke imponert utenom størrelsen. De andre alternativene er definitivt bedre.

Edit: se på denne linken er på HW, test av LaCie.

Endret av stigen1
Lenke til kommentar

Skjerm 1 skal eg ikkje uttale meg om, har ikkje vore borti den.

Skjerm 2, styr unna om du ikkje vil bli kalla rødmesteren etterpå, for den skjermen har veldig forkjærligheit for rødt.

Skjerm 3, LaCie er ikkje eit heilt ukjent merke for grafikere, finnes eige kalibereringsverktøy til LaCie sine skjermer

Netshop har hatt ein del tilbud på LaCien med på 7500,- viss eg ikkje husker heilt feil. Kanskje kommer dei igjen også.

Ein annan skjerm som kan vere til vurdering er Nec sin 2080ux+ (som er eigentleg same skjerm som LaCien, laCie kjøper skjermer av nec og bygger dei litt om)

I 99% av tilfella vil ein ikkje så forskjell på skjermene så det smartaste er å kjøpe den billigaste av dei.

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...