Gå til innhold

Hvilke produsenter er best på 6800GT og Ultra?

Anbefalte innlegg

Skal løpe å kjøpe meg enten et 6800GT eller 6800U i morra...PCI-E altså! Og da lurer jeg på, en gang for alle: Hvem produserer de desidert beste modellene av disse skjermkortene i PCI-E, og hvor er de rimeligst og tryggest å anskaffe? Jeg kan tillate meg selv å bruke 4500 kr....kaaaanskje så mye som 5000 kr. :whistle: Dette klarer dere å svare på ;) (selv om dere sikkert har gjort det hundre ganger før, uten at jeg kunne finne noe spesifikke tilfeller av det i forumet). Takk!:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det var et post her et sted der det stod at den største forskjellen på produsenter er hva pakken inneholder og hvordan kortet ser ut... aå det her egentlig ikke så mye å si... endelsen er mye viktigere...

finner jeg den posten, skriver jeg ifra :p

Lenke til kommentar

Her står det noe om skjermkort bla:

Best produsent av kort (Powercolor, ASUS, ABIT, Gainward osv)

ATi og nVidia lar disse produsentene lage sine egne versjoner av skjermkortene deres. Et eksempel, nemelig Sapphire Radeon 9800 Pro mot PowerColor 9800 Pro.

De yter så og si helt likt. Den eneste forskjellen mellom produsentene kan være design og bundle. (Bundle er det som følger med skjermkortet, spill og programvare etc.)

Detter her er også noe du kan se på(står ingenting om produsenter, da, men kan hjelpe, hvis du fortsatt er i tvil)'

lykke til :D

Lenke til kommentar

Billigste & på lager jeg så i prisguiden var

6800GT: PoV

6800U: Gainward (NB!)

Begge er veldig bra produsenter.

UANSETT hvilken produsent du velger, så tror jeg du blir fornøyd :thumbup:

EDIT: Det Ultra kortet er bare på tilbud til i morgen, så hvis du vil ha "billig" Ultra burde du slå til ikveld.

Endret av hds
Lenke til kommentar

Oki, bra tips dette her;)...ser det tilbudet på Gainward sitt 6800U kort...Men har hørt litt rykter om misfornøyde kjøpere av Gainward i det siste...:/ hva sier dere til det? XFX har et 6800U kort på Komplett btw - er det noe spesielt å si om dette? :) og til slutt..Leadtek..de har et dritfett 6800U kort som jeg hungrer etter...men hvor kan jeg kjøpe det eventuelt? Ser dårlig ut her i Norge... Leadtek

Lenke til kommentar

XFX og BFG Tech er Nvidia's Premium Partners. De får håndplukke GPU'er før alle andre produsentene, og kan derfor nå bedre overclocks. XFX og BFG Tech 6800 Ultra kjører med 425MHz core speed, istedenfor 400MHz som er default. Noen XFX kort leveres med 450MHz core clock også!

BFG Tech har i tillegg livstidsgaranti på sine kort.

For tiden selger MPX.no XFX Geforce 6800 Ultra til 3499,- ! (satt ned fra 4399,-, komplett tar rundt 4600 for samme kort!)

Lenke til kommentar

Nå har jeg da bestilt det Gainward 6800U PCI-e kortet som var på tilbud for kr. 4500 fram til og med i går på Komplett.

Angående det at BFG er en av premium partners og at de selger 6800U kort overklokket som standard billig på mpx er en fin ting, men i mitt tilfelle var det et PCI-e 6800U kort jeg var ute etter ;)

Noen som kan komme med sine erfaringer Gainward sine PCI-e 6800U kort? Eller kanskje mer spesifikt dette kortet? Hardware

Håper noen kan svare greit på dette :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...