Gå til innhold

Er det farlig å drikke mye vann?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som skjer når man drikker alt for mye vann er at det ødelegger konsentrasjonen av elektrolytter. Det er derfor vi i ambulansen aldri gir H2O som infusjonsvæske, men heller en løsning av saltvann, natriumsklorid og elektrolytter.

1105_Theo-Dur-infusjon_1mg_.jpg

 

Av og til gis det 2-3 liter av denne væsken rett inn i blodbanen ved hjelp av en venekanyle, da er det greit at elektrolyttbalansen i blodet kan opprettholdes.

veneflon3.jpg

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
det er sånn folk på ecstasy dør, de drikker alt for mange liter vann på alt for kort tid fordi de danser så mye, og da blir de som sagt forgiftet..

 

men i nykter tilstand skal det mye til fordi du kommer til å spy når kroppen sier ifra om at du har fått nok vann

er det ikke fordi at man ikke kjenner at man er sliten og dør av utmattelse? jeg kan godt ha feil siden dette bare er et rykte jeg har hørt.

3794966[/snapback]

 

Ryktet ditt er feil.. Hvor har du hørt det? :)

 

EDIT;Gammel post dette... :hmm:

Endret av The_Free_Man
Lenke til kommentar
Sitter å drikker ganske mye vann har jeg funnet ut!

Når jeg spiller CS:S så går det ett glass vann i løpet av en eller to runder!

 

Er dette farlig for kroppen? Fordeler, ulemper?

3793570[/snapback]

 

 

Vitenskaps/sunnhetsfolk eller hva man skal kalle dem sier at man burde drikke rundt 3 liter vann om dagen, det er sunt for deg ;)

 

vann er ganske digg å drikke om man venner seg til det om du skal gå ned i vekt også er det dritt bra å drikke mye vann og spise bare grovt brød i lunch ol.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Går jo bra å se på pisset sitt da. Er det veldig gult, drikk mer. Er det helt blankt, ro litt ned.

 

Og tror det er litt sånn at så lenge man har tilgang på mat eller drikke i umiddelbar nærhet, så fyller man på. Hadde jeg hatt britisk konfekt ved siden av dataskjermen hadde jeg sikkert spist opp en pose med det også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...