Gå til innhold

Skyteepisoden med Giuliana Sgrena - Irak

Anbefalte innlegg

Hvis jeg skal bli like rar i hodet som olsen, ville jeg sagt at hun egentlig ikke ble kidnappet, at det hele var et narrespill for å gi penger til opprørerene. Men det virker ganske dristig og litt for sykt ut til å være sant.

Nja, si ikke det. Jeg har det fra sikre kilder (røyksignaler fra andre siden av fjorden) at noe lukter fisk, og jeg tror kredibiliteten hennes kommer til å slå sprekker på lik linje med et relativt gammelt murhus om ikke så lenge. Det blir jo spennende å se hva slags informasjon hun sitter inne med som var så livsfarlig for amerikanerene at de prøvde å drepe henne...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde amerikanerne villet ha henne død hadde hun forsvunnet - enkelt og greit.

Et eller annet sted har ikke kommunikasjonen fungert. Shit happens.

Kommunisten diskutteres også på vgd og dette innlegget sier jo litt da:

"- Amerikanerne skjøt med vilje, sier Guiliana.

Et oppsiktsvekkende intervju. Det var så rørende å lese om hennes opplevelser og

anklagelser mot amerikanerne i Dagbladet at jeg nesten måtte kikke på hennes tidligere journalistiske virksomhet for å sette hennes uttalelser i en kontekst:

- Jeg hater USA (skrev hun i "Iraqis in US and British prisons" 29 December 04)

- Jeg hater USA (skrev hun i "Two thousand victims in Fallujah" 26 November 04)

- Jeg hater USA (skrev hun i "Napalm Raid on Falluja?" 23 November 04)

- Jeg hater USA (skrev hun i "Stop the massacre" 12 November 04)

- Jeg hater USA (skrev hun i "Falluja massacred by bombs" 21 October 04)

- Jeg hater USA (skrev hun i "US crimes in Iraq" 05 June 04)

Så ble Giuliana nok tragisk kidnappet av USAs motstandere i Irak. Under en dramatisk aksjon slapp hun derimot etterhvert fri. Og da sa hun:

- Jeg hater USA (http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/03/06/425390.html)"

Dette innspillet var skrevet av en Morgtul. Her er hele tråden:

http://vg.transact.no/Item.asp?GroupID=131...verdig%21%21%21

Endret av Sire
Lenke til kommentar

Hørte på radioen at nå skulle amerikanske soldate få kurs i hvilke kjøretøy de internasjonale styrkene kjører i :ohmy:

Er jo bare JÆVLIG bra at de ikke har klart å prestere å gjort det før de dro ned til irak.

Sier bare kanskje litt om amerikanerene...

Lenke til kommentar
Ville vel ikke gambla på å kjøre fort mot et checkpoint fordet.

Forresten, bilder av bilen her:

http://littlegreenfootballs.com/weblog/?en...as_Car&only=yes

Det var ikke en skur av kuler, den hadde bare blitt beskutt av en stridsvogn. Ser du ikke inngangshullet til granaten mellom vindusviskerene?

Edit: det kan forresten også se ut som om det venstre forhjulet er skutt i stykker.

Endret av jephque
Lenke til kommentar
Den italienske utenriksministeren hevder også at skytingen mot bilen først begynte etter at den hadde stoppet, og at det ikke ble avfyrt varselskudd. Ifølge Fini ble det skutt med flere automatvåpen mot bilen i 10-15 sekunder.

Den erfarne krigsjournalisten har skrevet en kommentar i den italienske avisen Il Manifesto der hun forteller hvordan Calipari reddet livet hennes i de skjebnesvangre minuttene angrepet foregikk.

Her har plutselig 10-15 sekunder blitt til minutter...

Til tross for at den avdøde agenten Nicola Calipari forsøkte å dekke henne, ble Sgrena skadd av de 300-400 prosjektilene som penetrerte bilen de satt i.

Ja, vi ser jo tydelig at bilen har blitt penetrert av 300-400 skudd.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

er bombesikker på at en hver vernepliktig i Norge ville ha greid å få 15-20 treff mot en frontrute på en bil som var på vei mot dem på 200 meters avstand. En amerikansk soldat holder vel minst et like bra nivå som en norsk menig. Konklusjonen av dette er at hvis amerikanerne ville ha drept alle som satt i bilen hadde de ikke hatt noen problemer å gjøre det. Spesielt hvis det var en panservogn som avfyrte skuddene, hvorfor ikke bare smelle av en granat?

Lenke til kommentar
er bombesikker på at en hver vernepliktig i Norge ville ha greid å få 15-20 treff mot en frontrute på en bil som var på vei mot dem på 200 meters avstand. En amerikansk soldat holder vel minst et like bra nivå som en norsk menig. Konklusjonen av dette er at hvis amerikanerne ville ha drept alle som satt i bilen hadde de ikke hatt noen problemer å gjøre det. Spesielt hvis det var en panservogn som avfyrte skuddene, hvorfor ikke bare smelle av en granat?

Poenget var at kvinnfolket med samboer har faret med løgn hele tiden, noe som har blitt oppdaget av resten av verden, samt den italienske justisministeren, for lenge siden.

Lenke til kommentar
Seriøst olsen, go fuck yourself.

Thank You :roll:

Helt alvorlig.. Hvis du skal være en fredselskende godgutt kan du jo skifte avatar. Det er ikke akkurat som om sovjet har vært supersnille i sin framferd heller. Den røde armé gikk ikke av veien for å voldta, torturere og lemleste sivile.

Det er tydelig at du avskyr usa og det er jo helt greit, men innleggene dine er paranoide og latterlige..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...