Janne_blondie Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 Dell kommer og henter dataen i morgen forhåpentligvis. Kan ikke akkurat annbefale Dell henteservice, ettersom det viser seg at dustene ikke prøver dataer de har "fiksa". Lenke til kommentar
TEE Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 MEN, når maskinen var hos Dell burdte prodlemet uannsett vært løst på en mer proff måte enn dette. Dell har, som de aller fleste andre, outsourcet service på maskinene sine. Det er ytterst sjelden at man har administrasjon, support, kundeservice og serviceverksted i samme bygg slik en del later til å tro. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Dell kommer og henter dataen i morgen forhåpentligvis. Kan ikke akkurat annbefale Dell henteservice, ettersom det viser seg at dustene ikke prøver dataer de har "fiksa". Har fått en del sånne kommentarer fra kunder selv. Og da viser deg seg faktisk i et gedigent flertall av sakene at serviceverksted har testet før de sender fra seg, og at det er brukerfeil som gjør at de får igjen maskinen med en gang. Sier ikke at det er tilfelle her. Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Har du den driver cd`n som fulgte med?Og hva heter Pc`n din og hvor gammel er den? Har ikke cd´en. Dell Dimension 8400 Kjøpte den i høsten 2004. Mistet/kastet Windows CDen som fulgte med PCen? Eller driver-CDen? Du er kanskje ikke gammel nok til å ha bil, men ville du kastet jekken og reservehjulet? Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) På mitt intel kort må jeg ha driverdiskett til intel S-ATA kontrolleren. nja, er det en sjanse for at slike drivere faktisk ligger i recovery cden? Slik fungerer det på min HP maskin... Dell har ikke recovery CD på samme måte som HP. Du får OS CD + Driver CD. I hvertfall har det vært det på de Dell'ene jeg har vært borti. HPs opplegg er litt bedre der, i og med at du får en fullt fungerende PC når du er ferdig med recovery. Med Dell så må du installere OS først og driverne etterpå (hvis du har S-ATA må du antakelig sørge for å legge inn drivere for dette under OS-installasjonen), ikke at det er noe stor sak, men litt flere muligheter for brukerfeil. Endret 8. mars 2005 av Pengu Lenke til kommentar
TEE Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Dell har ikke recovery CD på samme måte som HP. Du får OS CD + Driver CD. I hvertfall har det vært det på de Dell'ene jeg har vært borti. HPs opplegg er litt bedre der, i og med at du får en fullt fungerende PC når du er ferdig med recovery. HP har levert det systemet med OS CD, driver recovery og application recovery på en del laptoper. Vil si at systemet med recovery fra CD hvor det ganske enkelt legges inn et image er mye bedre ja. Hvertfall for nybegynnere kan en vanlig installasjon av Windows være krevende nok i seg selv. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Dell sitt CD system fungerer. Men det er jo seff bedre med recovery CDs. Jeg har hatt MYE erfaring med dells brukerstøtte og er enig med at de er irriterende uvitende. Den vanlige supporten til Dell er outsourcet til Telenor. Hvis man skal kjøpe pc fra Dell hadde ikke jeg ikke klart meg uten Gull support avtale. De folka som sitter der er Dell sine folk og de vet hva de holder på med. Akkurat i dette tilfellet mistenker jeg det er brukerfeil som er problemet. Sjekk disse punktene: (mulig jeg gjentar noe fra andre her) Starter diskene? begynner de å dirre? Dette indikerer at de har strøm Er diskene kobler skikkelig og riktig? Master Slave på kabel, og på riktig controller på HK. KOmmer de opp i bios? Under post (der med Dell bildet under oppstart), trykk ctrl+alt+d. Dette skal starte Dell maskinene sitt innebygde disk diag program. Denne tast komboen kan variere, og dell support kan gi deg riktig kombo hvis du ønsker det. Etter dette kan vel jeg bare tenke på brukerfeil og feil på selve CD. Lenke til kommentar
Janne_blondie Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 Beskjeden jeg får: "No boot device aviable" "Strike F1 to retry boot, Strike F2 for setup" problemet er at hovedkortet er ødelagt, og InfoCare ikke klarer å bytte HOVEDKORT, men bytter Harddisk istedenfor. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 problemet er at hovedkortet er ødelagt, og InfoCare ikke klarer å bytte HOVEDKORT, men bytter Harddisk istedenfor. InfoCare gjør det de får beskjed om å gjøre av Dell. Bytter InfoCare hovedkort når Dell har bedt dem bytte harddisk får de ikke betalt for jobben. Ring Dell og få de til å gi en skikkelig feilbeskrivelse til InfoCare. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Beskjeden jeg får: "No boot device aviable" "Strike F1 to retry boot, Strike F2 for setup" problemet er at hovedkortet er ødelagt, og InfoCare ikke klarer å bytte HOVEDKORT, men bytter Harddisk istedenfor. Men kommer HDD opp i bios? Er boot device list riktig satt opp? Evnt forklar hvrdan den er satt opp. Lenke til kommentar
Janne_blondie Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 aner ikke hvordan jeg skal forklare hvordan det er satt opp. men bios kan IKKE finne hdd... Lenke til kommentar
Poppe Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Beskjeden jeg får: "No boot device aviable" "Strike F1 to retry boot, Strike F2 for setup" problemet er at hovedkortet er ødelagt, og InfoCare ikke klarer å bytte HOVEDKORT, men bytter Harddisk istedenfor. Alle Pc`r i verden hadde kommet opp med denne feilmeldingen hvis det ikke er innstalert et OS på disken...Så dette er ingen indikasjon på at hovedkortet har feilen. Har du prøvd å laste inn driverene med diskett ved oppstart av Xp? Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 (endret) men bios kan IKKE finne hdd... Men da er det avgjort. Det kan enten være kabler eller HK, siden de har byttet HDD. Tipper nok HK da. Endret 10. mars 2005 av Killer_DT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå