stigfjel Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Da hadde vel tlf. folka sagt det. Det er slett ikke sikkert. Stol ikke på telefonsupport med mindre du får snakke med andrelinjesupport. Folka som sitter på andrelinjesupport har som regel peiling. De som sitter på førstelinjesupport har bare en FAQ-liste å gå etter. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 (endret) På mitt intel kort må jeg ha driverdiskett til intel S-ATA kontrolleren. nja, er det en sjanse for at slike drivere faktisk ligger i recovery cden? Slik fungerer det på min HP maskin... Endret 6. mars 2005 av Christian86 Lenke til kommentar
Janne_blondie Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 Det er AKKURAT det som ikke fungerer! Vi har akkurat formatert.. Hm....brukerfeil? Er det S-ATA harddisker må du ofte ha en driverdiskett og trykke F6 under installasjonen av XP for å installere drivere til S-ATA kontrollerne slik at diskene kan finnes av installasjonsprogrammet. Kan ligne det ja men normalt så skal du slippe å legge inn s-ata drivere på Intel chipsett men den kan være det er en 3parts s-ata brikke på hovedkortet og da må du legge inn drivere med F6 i oppstart. Virket Pc`n greit helt til du skulle legge inn Xp på nytt? Neehh... Ikke egentlig. Internett virket jo ikke.. Det var grunnen til at vi formaterte+ at jeg har masse dritt på dataen jeg ville bli kvitt.. Så, fungerer alt fint, helt til jeg skal innstalere XP Lenke til kommentar
Poppe Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Da må du nok få tak driverene og legge de på diskett og trykk f6 i oppstarten av Xp,da er du nok oppe å går igjen.. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Du skal ikke behøve å reformatere harddisken på grunn av at internet ikke fungerer. Det kan også være en ekstern feil, altså feil med selve internet-oppkoblingen. Lenke til kommentar
Janne_blondie Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 Hvor kan jeg finne de da? Lenke til kommentar
Janne_blondie Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 Floppy = diskett? Vanlig diskett? Lenke til kommentar
Poppe Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Ja,Dell Pc`r kommer uten diskettstasjon nå om dagen hvis du ikke bestiller det ekstra. Lenke til kommentar
Janne_blondie Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 Jeg har det jeg Lenke til kommentar
Poppe Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Har du den driver cd`n som fulgte med?Og hva heter Pc`n din og hvor gammel er den? Lenke til kommentar
sjoko Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 På dell optiplex serien er det mulig å trykke ctrl+alt+d for å kjøre en disk/ide test for å sjekke om noe er gale. Jeg vil anbefale deg å gå inn på Dell.no's support sider (fra en maskin som er oppe og går selvsagt), skrive inn service tag'en (serienr) på maskinen din, der skal alle drivere du trenger eller vil trenge ligge Lykke til R Lenke til kommentar
Janne_blondie Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 Har du den driver cd`n som fulgte med?Og hva heter Pc`n din og hvor gammel er den? Har ikke cd´en. Dell Dimension 8400 Kjøpte den i høsten 2004. Lenke til kommentar
Poppe Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Har du den driver cd`n som fulgte med?Og hva heter Pc`n din og hvor gammel er den? Har ikke cd´en. Dell Dimension 8400 Kjøpte den i høsten 2004. Ok,du må kansje ordne med et Aray først også så jeg anbefaler deg å ringe Dell support å si at du tror det er et driver problem og så be om å få snakke med en som er greie på det...Det kan du ikke ha fått først,for her er det noen ting som må prøves først før en går på hardware`n. Lenke til kommentar
Janne_blondie Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 btw, tror du/dere jeg har fått datan til å fungere innen to uker? Må jobbe med skole og vil ikke sitte på skoledataene Lenke til kommentar
Slonken Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Kjenner du ikke en som har litt peil som kan se litt på Dell maskina di og eventuelt ringe Dell for deg? Kan ofte være lettere for support gutta å forstå hva som er feil om en som er litt kyndig forklarer feilen. MEN, når maskinen var hos Dell burdte prodlemet uannsett vært løst på en mer proff måte enn dette. Lykke til!! Lenke til kommentar
Janne_blondie Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 har ikke jeg Peil kansje? Er egentlig enig med deg. Dell burde prøvd dataen, og sjekka om den funka før de sendte den tilbake! Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Er det drivere som er problemet (du kan ikke installere windows xp uten å bruke ekstra drivere for sata) kan du ganske så sikkert finne dem her: http://support.euro.dell.com/no/no/index.a...spx&segment=DHS Lenke til kommentar
Poppe Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Er det drivere som er problemet (du kan ikke installere windows xp uten å bruke ekstra drivere for sata) kan du ganske så sikkert finne dem her:http://support.euro.dell.com/no/no/index.a...spx&segment=DHS Er du sikker på at hun ikke må sette opp et Aray først? Jeg måtte sette opp det på et Intel hovedkort jeg hadde selv om jeg hadde bare en s-ata disk. Og til trådstarter,dette skal kunne ordnes på 5 minutter bare du treffer en som har greie på det hos Dell. Hvis du finner servicetag nummeret så kan vi sikkert hjelpe deg her på forum også:-) Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 humm, nei? legg driverene på diskett.. putt disketten i, start opp installasjons cd`en til win xp, trykk f6 og gjør det som står på skjermen.. ganske enkelt egentlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå