Janne_blondie Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Hei. Etter 2 ukers venting, kommer endelig min Dell tilbake fra Dell henteservice. Mandag - Dag 1 Vi ringer til Dell Henteservice, for dataen kan plutselig ikke finne noen av harddiskene. (2stk.) De som jobber i telefonen sier at det er hovedkortet det er noe feil med, siden 2 harddisker ikke kan bli ødelagt sammtidig. Etter en del surr i bio´s, blir de enige om å sende en type som skal hente dataen og sende den til _Irland_ fordi Dell (verdens største datakjede) ikke har verksted i norge. Onsdag - Dag 3 En type fra posten kommer og henter dataen. Fredag - Dag 12 Dataen kommer hjem og mamma tar imot, Jeg var ikke hjemme men kom hjem for 2 timer siden. Vi slår på dataen, og det er _akkurat_ samme problem. Jeg lurer seffølgelig på hva Dell egentlig har gjort med dataen, siden det er helt samme feil. så leser vi lappen som lå i esken, og der står det at de har byttet harddisk! Hvor er min gamle harddisk? Hvorfor har de ikke byttet HK? Lenke til kommentar
spetter Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 (endret) Er nok bare å ringe dell og få oppklart missforståelsen ? edit: en av tingene er jo da å spørre om hvorfor de bytte hdd istedenfor hovedkort osv !!?!! Endret 6. mars 2005 av spetter Lenke til kommentar
Janne_blondie Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 (endret) Funker dårlig. Dell svarer ikke på Søndager.. Dessuten, Har ikke så jævlig lyst til å vente i 1 1/2 uke til! Endret 6. mars 2005 av Janne_blondie Lenke til kommentar
spetter Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Du trenger ikke å utelukke å ringe mandag Lenke til kommentar
Janne_blondie Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 Neida. Men hadde vært søtt om Dell kunne hatt _en_ i det minst, som satt og kunne svare på søndager+natt... Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 jeg tror du her heller burde spørre om de kan skaffe en tekniker som ordner det hos deg, siden de ikke fikset problemet første gang..bare ikke kjeft på personen, prøv å få beste løsning som ikke gjør deg uten maskin for lenge. Lenke til kommentar
Janne_blondie Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 Men har de teknikere i norge da? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 dell til en motsetning fra feks Acer benytter teknikere fra Infocare. Jeg personlig legger som regel til on-site service 24 eller 48t, det gjør at tekniker kommer til meg og fikser problemet. Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Men har de teknikere i norge da? Ja, det skal de ha. Lenke til kommentar
Janne_blondie Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 Da prøver jeg å få en tekniker til å komme. Men da må jo han evt. Reparere HK? Lenke til kommentar
Poppe Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Har du prøvd å innstalere Xp på nytt? Lenke til kommentar
Janne_blondie Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 Det er AKKURAT det som ikke fungerer! Vi har akkurat formatert.. Lenke til kommentar
Poppe Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Hvis du har fått formatert så skal det ikke være noe galt. Har du IDE disker eller serial-ata? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 dersom det er hovedkort, og du får tekniker, så vil du neppe se han før på tirsdag/onsdag. delene sendes fra sverige eller noe. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Jeg har 3 års på-stedet-service neste arbeidsdag, og den har fungert veldig bra. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Det er AKKURAT det som ikke fungerer! Vi har akkurat formatert.. Hm....brukerfeil? Er det S-ATA harddisker må du ofte ha en driverdiskett og trykke F6 under installasjonen av XP for å installere drivere til S-ATA kontrollerne slik at diskene kan finnes av installasjonsprogrammet. Lenke til kommentar
Janne_blondie Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 Hvis du har fått formatert så skal det ikke være noe galt.Har du IDE disker eller serial-ata? S-ATA. Lenke til kommentar
Janne_blondie Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 Det er AKKURAT det som ikke fungerer! Vi har akkurat formatert.. Hm....brukerfeil? Er det S-ATA harddisker må du ofte ha en driverdiskett og trykke F6 under installasjonen av XP for å installere drivere til S-ATA kontrollerne slik at diskene kan finnes av installasjonsprogrammet. Da hadde vel tlf. folka sagt det. Lenke til kommentar
Poppe Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Det er AKKURAT det som ikke fungerer! Vi har akkurat formatert.. Hm....brukerfeil? Er det S-ATA harddisker må du ofte ha en driverdiskett og trykke F6 under installasjonen av XP for å installere drivere til S-ATA kontrollerne slik at diskene kan finnes av installasjonsprogrammet. Kan ligne det ja men normalt så skal du slippe å legge inn s-ata drivere på Intel chipsett men den kan være det er en 3parts s-ata brikke på hovedkortet og da må du legge inn drivere med F6 i oppstart. Virket Pc`n greit helt til du skulle legge inn Xp på nytt? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Det er AKKURAT det som ikke fungerer! Vi har akkurat formatert.. Hm....brukerfeil? Er det S-ATA harddisker må du ofte ha en driverdiskett og trykke F6 under installasjonen av XP for å installere drivere til S-ATA kontrollerne slik at diskene kan finnes av installasjonsprogrammet. Da hadde vel tlf. folka sagt det. Det er LANGT fra alle servicefolk som er helt oppegående på mer enn vanlige "bruker feil" problemer - oftest i windows. På mitt intel kort må jeg ha driverdiskett til intel S-ATA kontrolleren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå