Gå til innhold

problem med Dell hente"service"

Anbefalte innlegg

Hei.

Etter 2 ukers venting, kommer endelig min Dell tilbake fra Dell henteservice.

Mandag - Dag 1

Vi ringer til Dell Henteservice, for dataen kan plutselig ikke finne noen av harddiskene. (2stk.)

De som jobber i telefonen sier at det er hovedkortet det er noe feil med, siden 2 harddisker ikke kan bli ødelagt sammtidig.

Etter en del surr i bio´s, blir de enige om å sende en type som skal hente dataen og sende den til

_Irland_ fordi Dell (verdens største datakjede) ikke har verksted i norge.

Onsdag - Dag 3

En type fra posten kommer og henter dataen.

Fredag - Dag 12

Dataen kommer hjem og mamma tar imot, Jeg var ikke hjemme men kom hjem for 2 timer siden.

Vi slår på dataen, og det er _akkurat_ samme problem. Jeg lurer seffølgelig på hva Dell egentlig har gjort med dataen, siden det er helt samme feil.

så leser vi lappen som lå i esken, og der står det at de har byttet harddisk! :dontgetit:

Hvor er min gamle harddisk? Hvorfor har de ikke byttet HK? :mad::realmad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er AKKURAT det som ikke fungerer!

Vi har akkurat formatert..

Hm....brukerfeil?

Er det S-ATA harddisker må du ofte ha en driverdiskett og trykke F6 under installasjonen av XP for å installere drivere til S-ATA kontrollerne slik at diskene kan finnes av installasjonsprogrammet.

Lenke til kommentar

Hm....brukerfeil?

Er det S-ATA harddisker må du ofte ha en driverdiskett og trykke F6 under installasjonen av XP for å installere drivere til S-ATA kontrollerne slik at diskene kan finnes av installasjonsprogrammet.

Da hadde vel tlf. folka sagt det. :hmm:

Lenke til kommentar

Hm....brukerfeil?

Kan ligne det ja men normalt så skal du slippe å legge inn s-ata drivere på Intel chipsett men den kan være det er en 3parts s-ata brikke på hovedkortet og da må du legge inn drivere med F6 i oppstart.

Virket Pc`n greit helt til du skulle legge inn Xp på nytt?

Lenke til kommentar

Hm....brukerfeil?

Da hadde vel tlf. folka sagt det. :hmm:

Det er LANGT fra alle servicefolk som er helt oppegående på mer enn vanlige "bruker feil" problemer - oftest i windows.

På mitt intel kort må jeg ha driverdiskett til intel S-ATA kontrolleren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...