clayman_ Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 jeg har 1024 ram fra før av. tenkte å kjøpe et bedre merke (kingston). går det ann kjøre begge disse å få et bedre system? eller blir d overkill og pcen blir dårligere ? rammen jeg har nå er en Apacer pc3200 Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 2048 vil jo vera det beste valget. Nei pcen vil nok itj bli dårligare. Lenke til kommentar
clayman_ Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 gamer mye... vil jeg få bedre ytelse osv ? Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Du treng vel itj meir enn 1024mb til spill, mao i skrivande stund krever spilla itj meir enn 1024( rett på meg viss eg tar feil). Hmm, 2048mb? Du får vel kanskje litt bedre ytelse men men. La meg seie det slik: desto meir desto bedre.. Lenke til kommentar
clayman_ Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 får jeg bedre fps osv da? bedre jobbing under systemet til videored. osv? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Du vil ikke få bedre FPS i dine spill med 2GB RAM. Men spilla kan laste litt raskere. Anbefaler deg heller 1GB RAM av kvalitet. Vet jo ikke åssen hovedkort og CPU du har, så kan dessverre ikke gi deg noen andre råd... Lenke til kommentar
clayman_ Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 jeg har en 1024 ram brikke som jeg kan sette inn i den nye pcen min som jeg får snart. hk: asus sli deluxe cpu: amd 64 3500+ gpu: gf 6800gt ram: kingston hyperx 1024 ddr400 osv. Lenke til kommentar
Den normale mann Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Er det noe vitsi med så mye ram ah? Jeg synes det blir litt unødvendig å kjøpe mer enn 1 GB. 1GB er jo mye fra før. Ville vel heller kjøpt bedre harddisk og prosessor jeg. Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 1GB holder for alle personer som ikke driver med ekstreme ting som profesjonell videopredigering++ På den andre siden så er det jo fint å ha noe å gå på i f.eks de nyeste spillene som bruker ca 1000MB (1GB) RAM. Så har du råd kan du fint kjøpe det, har du ikke råd så fortvil ikke 1GB holder. Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 allikevel er det folk som er dødsivrig etter å få det nye 64-bit os'et til MS, for da kan dem kjøre mer enn 4GB RAM... Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 jeg har en 1024 ram brikke som jeg kan sette inn i den nye pcen min som jeg får snart. hk: asus sli deluxe cpu: amd 64 3500+ gpu: gf 6800gt ram: kingston hyperx 1024 ddr400 osv. Siden du skal ha deg det Asus kortet, som er dual channel, så må du kjøre med 2 like brikker for å få kjørt de i dual channel, som igjen gir best ytelse. Altså 2 x 512MB eller 2 x 1024MB brikker. Helst brikker av kvalitet da, ikke Value. Lenke til kommentar
perstian Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 (endret) Det er ikke noe vits å kjøpe mer enn 1GB minne. Jeg tror det var slik at windows ikke klarer å bruke mer enn 768MB eller noe sånt, men hvis du kjører 2GB så regner jeg med at du kan kjøre maaange flere prosesser enn det du gjør med 1GB EDIT: Hvis hovedkortet støtter Dual Channel så kjøper du 2stk 512MB brikker fra Kingston. F.eks disse (Kingston PC3200 HyperX DDR 1024MB KIT Non-ECC Ultra Low Latency (2-2-2-5-1)) Endret 7. mars 2005 av perstian Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Jeg tror det var slik at windows ikke klarer å bruke mer enn 768MB eller noe sånt, Avhengig av operativsystem. 64bit kommer om itj så lenge.... Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Jeg tror det var slik at windows ikke klarer å bruke mer enn 768MB eller noe sånt, Avhengig av operativsystem. 64bit kommer om itj så lenge.... begrensingen for et 32-bit system er 4GB, så da er det i så fall noe grunnlaggende galt med Windows's operativsystem, alikevel tror jeg ikke den påstanden er riktig, jeg tror et Win32-os er i stand til å håndtere 4GB. Hvis deter tilfelle at det kun støtter 768MB pr. idag, så betyr det at det er ingen garanti at et Win64 system klarer å støtte det et ekte 64-os skal klare å takle heller. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 På det gamle Intel systemet mitt hadde jeg 2GB minne, nå på AMD systemet har jeg 1GB. Klarer meg med det jeg har nå, men det er noen få situasjoner der jeg savner 2GB minne. 1GB er vel sånn passe kan du si, ville iallefall ikke hatt noe mindre enn det! Lenke til kommentar
perstian Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 jeg har nå lest igjennom det jeg skrev og funnet ut at jeg skrev det litt "enkelt" det jeg mente var at windows ikke bruker mer enn 768MB minne på full belastning (eller noe sånt ) og da er det ikke vits med mer enn 1GB pga. at det er mer enn nok og du kan kjøre mange prosesser med deg, men hvis du skal kjøre MAAAANGE prosesser samtidig så lønner det seg nok med 2GB. men hvis hovedkortet ditt støtter Dual Channel så bør du finne et minne som har lavest CL som mulig og er Dual Channel Lenke til kommentar
clayman_ Skrevet 7. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2005 omg. jeg kjøper ikke mer enn 1024mb jeg har en til brikke jeg kan sette inn... dere må jo lese da Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Du treng vel itj meir enn 1024mb til spill, mao i skrivande stund krever spilla itj meir enn 1024( rett på meg viss eg tar feil). Hmm, 2048mb? Du får vel kanskje litt bedre ytelse men men. La meg seie det slik: desto meir desto bedre.. fins ingen spill som krever mer en 512. Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Nja.. Nokre spill har ihvertfall minimum krav på 512mb ram men men. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå