Skagen Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 (endret) Novation Supernova II Rack (SNIIR) - Virtual Analog Synthesizer Fant endelig en billig SNIIR synth modul! Ifølge www.vintagesynth.org har SNIIR en estimert verdi på mellom $1 200 - $3 000, ca 7 400 - 18 000 norske kroner, alt ettersom i hvilken stand synthen er i. Jeg fant flere brukte SNIIR i varierende stand, noen manglet skruknotter, dårlig display o.l. rundt 10 000 - 16 000,- Etter en stund ga jeg opp å lete i Norge, og letet i Sverige hvor den billigste jeg fant var på 9900 SEK med noen mindre defekter/mangler. Eksemplaret mitt har kun hadt èn eier, kun studiobrukt, så den har minimalt med kosmetiske feil! Med på kjøpet mitt fikk jeg med orginal embalasje, manual, nyeste OS ferdig installert. Så i denne standen vil jeg estimere verdien på synten til rundt 16 000,- Og til hvilken pris fikk jeg denne? 8000,- På selgerens (Jon) hjemmeside kan man se han selger store deler studioet sitt. Var ren tilfeldighet jeg kom i kontakt med Jon. Skulle egentlig kjøpe en av hans Roland JP-8000, men ombestemte meg og fortalte jeg letet etter SNIIR istede, da han tilbød å selge sin SNIIR Mange takk til Jon for kjøpet! - Skagen - www.skagen.ws Edit: Skrivefeil Endret 6. mars 2005 av skag1 Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Trodde han var fra Sverige, jeg... Denne fyren er jo fra Norge. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 Trodde han var fra Sverige, jeg... Denne fyren er jo fra Norge. Neida, Jon er egentlig fra Finnsness, Troms. Men han bor i Oslo nå Lenke til kommentar
P.Jaro Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Novation Supernova II Rack (SNIIR) - Virtual Analog Synthesizer Fant endelig en billig SNIIR synth modul! Ifølge www.vintagesynth.org har SNIIR en estimert verdi på mellom $1 200 - $3 000, ca 7 400 - 18 000 norske kroner, alt ettersom i hvilken stand synthen er i. Jeg fant flere brukte SNIIR i varierende stand, noen manglet skruknotter, dårlig display o.l. rundt 10 000 - 16 000,- Etter en stund ga jeg opp å lete i Norge, og letet i Sverige hvor den billigste jeg fant var på 9900 SEK med noen mindre defekter/mangler. Eksemplaret mitt har kun hadt èn eier, kun studiobrukt, så den har minimalt med kosmetiske feil! Med på kjøpet mitt fikk jeg med orginal embalasje, manual, nyeste OS ferdig installert. Så i denne standen vil jeg estimere verdien på synten til rundt 16 000,- Og til hvilken pris fikk jeg denne? 8000,- På selgerens (Jon) hjemmeside kan man se han selger store deler studioet sitt. Var ren tilfeldighet jeg kom i kontakt med Jon. Skulle egentlig kjøpe en av hans Roland JP-8000, men ombestemte meg og fortalte jeg letet etter SNIIR istede, da han tilbød å selge sin SNIIR Mange takk til Jon for kjøpet! - Skagen - www.skagen.ws Edit: Skrivefeil Hei! Var innom hjemmesiden din og lyttet til musikken du hadde der. Faktisk så var det utrolig bra. Tjener du penger på det du mekker? Mvh P.Jaro http://www.nes.tv Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 11. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2005 Hei! Var innom hjemmesiden din og lyttet til musikken du hadde der. Faktisk så var det utrolig bra. Tjener du penger på det du mekker? Mvh P.Jaro http://www.nes.tv Nei, tjener absolutt ingenting. Er bare en fritidshobby. Morsomt at du likte musikken da! Det som ligger på siden er kun laget med software. Må bare få teken på Cubase SX2, så kommer det nok flere låter med Supernova'en Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Vil bare si at det er litt teit å legge ut den Satie's Gymnopedie No.1 å late som om det er du som har laget den. Jeg har hørt sangen før og den er veldig kjent. Har lett gjennom mp3 samlingen min nå men klarte ikke finne den selvsagt. Mulig det er Moby, men om det ikke er han så skal jeg banne på at det ikke er du som har laget den hvertfall. Den coyrighten kan du stikke en viss plass Lenke til kommentar
P.Jaro Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Vil bare si at det er litt teit å legge ut den Satie's Gymnopedie No.1 å late som om det er du som har laget den. Jeg har hørt sangen før og den er veldig kjent. Har lett gjennom mp3 samlingen min nå men klarte ikke finne den selvsagt. Mulig det er Moby, men om det ikke er han så skal jeg banne på at det ikke er du som har laget den hvertfall. Den coyrighten kan du stikke en viss plass Det er ei låt av Erik Satie, men "skagen" har laget en ny kreaiv versjon. Det kommer frem under "Additional information" på siden til Skagen. Stå på Skagen Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Supernova II er en koselig synth det. Jeg er en av forumets få synthfreaks (har 6 selv, både ekte analoge og virtual analoge). Men den når ikke helt opp til Alesis Ion, som er mye nyere og har 3 oscillatorer og masse filtre som emulerer filtrene i gamle klassiske analogsynther. Men helt klart en rå synth. Vil du lære om analog syntese, send meg en PM så skal jeg sende deg noen linker (tar litt tid å grave de fram). SN2 bruker subtractive synthesis, noe nesten alle analogsynther gjør også. Så ethvert dokument som snakker om de, gjelder på denne også. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 (endret) Takk takk! Har tittet litt på Ion, men de lyddemoene jeg klarte å finne imponerte meg ikke like mye som de av Supernova'en. Derfor jeg gikk for Supernova. Og flere sa Supernova'en egnet seg godt til ikke-trance stilarter, så da var ikke valget vanskelig Ideèn var en JP-8080 (rack-utgave av JP-8000), men denne skal visstnok være best til trance, samt bare 2 timbre om jeg ikke husker feil nå. Har pusslet litt med softsynth, bl.a i Reason og med VSTi, så jeg har en hvis formening om hva analog syntese er. Også var det en god manual til Supernova'en som beskriver dette i detalier om hvordan de forskjellige bølgeformene harmonierer, PWM, sync, skew, formant width, ring modulasjon osv. edit: leif Endret 13. mars 2005 av skag1 Lenke til kommentar
P.Jaro Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Takk takk! Har tittet litt på Ion, men de lyddemoene jeg klarte å finne imponerte meg ikke like mye som de av Supernova'en. Derfor jeg gikk for Supernova. Og flere sa Supernova'en egnet seg godt til ikke-trance stilarter, så da var ikke valget vanskelig Ideèn var en JP-8080 (rack-utgave av JP-8000), men denne skal visstnok være best til trance, samt bare 2 timbre om jeg ikke husker feil nå. Har pusslet litt med softsynth, bl.a i Reason og med VSTi, så jeg har en hvis formening om hva analog syntese er. Også var det en god manual til Supernova'en som beskriver dette i detalier om hvordan de forskjellige bølgeformene harmonierer, PWM, sync, skew, formant width, ring modulasjon osv. edit: leif Har vært på jakt etter en supernova 2 selv, men egentlig kommer man meget langt med Reason. Reason 3.0 har jo nå kommet ut, noen skryter den langt opp i skyene. Har en Virus Acces TI under bestilling, men begynner å bli frustrert over ventingen. Så Virus + Reason ++++ gjør susen (håper jeg da) Mvh P.Jaro Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 (endret) Har vært på jakt etter en supernova 2 selv, men egentlig kommer man meget langt med Reason. Reason 3.0 har jo nå kommet ut, noen skryter den langt opp i skyene. Har en Virus Acces TI under bestilling, men begynner å bli frustrert over ventingen. Så Virus + Reason ++++ gjør susen (håper jeg da) Mvh P.Jaro Joda, Reason kan brukes til mangt, men er litt morsomt med ekte hardware. Også sier folk at hardware høres mye varmere og fetere ut. Vet ikke helt jeg, men det var ikke vanskelig å lage supersaw lyder som river i stykker øretrommene med SNIIR Eneste kjipe med Reason er at det ikke støtter hardware, så man må ty til ReWire mot Cubase e.l. Hadde man kunne laget en seq. track i Reason og assigned denne til hardware-synthen på akkurat samme måte (note, automasjon, osv.) som med de kunstige maskinene hadde Reason vært en drøm! Dog, man skulle også hadt en kunsting I/O maskin i racken slik at man kunne kjøre lyden igjennom effektene o.l. i Reason. Må slutte å drømme jeg nå Heldigvis har det endelig kommet er brukbar kompressor i 3.0. COMP-01 er jo ubrukelig! Får håper at jeg og Cubase blir litt bedre venner etterhvert - er tungt å måtte lære det bare for å kunne bruke synthen. Så langt er også intrykket mitt at cubase er noe klønete. Edit: leif Endret 13. mars 2005 av skag1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå