TomVika Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Hei Viss eg har forstått det rett er det bare muligt med en 4-kanals forsterker å drive 4 høytalere og ikkje sub? Så viss eg skal ha to høytalere fremme i dørene (5") pluss to seperate diskanter(1") på dashbordet og to 6x9 bak i hattehyllen og ein sub(10-12"), så må eg enten ha en 5 kanals forsterker, eller er det muligt å koble dei små høytalere fremme direkte i spilleren siden dei ikkje trenger så mye, eller en monoforsterker til suben og en 4-kanals til resten? Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Jeg vil klart anbefale en monoblokk til forsterkeren. Men billigste løsning for deg er å brokoble 2 av kanalene på 4 kanalsen til subben og drive 6*9 med de to restrerende kanalene. Fronthøytalerne må du dermed koble til CD spilleren. Da slipper du å trekke kabler fra kofferten fra forsterkeren helt frem til de fremre dørene. På en annen side vil lyden sannsynligvis bli bedre om du har en monoblokk til forsterkeren og bruker en 4 kanals til resten av høytalerne i bilen. Det kommer litt an på hvor mye penger du har lagt i høytalere egentlig. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Selv standardhøyttalere blir bedre med sterker. En golf med standardhøyttalere kobla til en TRU forsterker kom ganske høyt opp i en konkurranse i England i fjor. Vil anbefale å drite i 6*9 i hattehylla av uendelig mange grunner som du gjerne må føle deg fri til å søke på forumet om Vil anbefale en 4kanaler til å drive en 10" eller 12" og et komponentsett fremme. Sjekk ut Eltek og det nye snadderet fra Soundstream som du får mer info om her. Lenke til kommentar
Morel Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) Soundstream er en grei forsterker. VGA 800.5 kr. 4500,- Mvh Pål Endret 31. januar 2006 av Morel Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Løp og kjøp! Handler du også elementer av Morel kan du være sikker på å ha fått solid kvalitet rundt baut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå