Gå til innhold

Hvordan lage soft edges rundt selve bildet...?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bruker "Marquee Tool" for å få soft edges rundt bildet...

 

Med Marquee tool, velger du hvor mye feather du vil ha.. og prøv deg frem.

Du kutter det ved å delete det..!!

 

 

I denne eksemplet var selve bildet 300x300 og med "Marquee Tool" valgte jeg

5px i feather, og markerte hele bildet....til slutt holder du inn "CTRL + SHIFT" og trykker tasten "i" (inverse).. så trykker du tasten "delete" et par ganger.

 

Resultatet ble som følgende:

 

Soft edges

Lenke til kommentar

Som jeg skreiv på forrige post som omhandlet akkurat det samme, (bortsett fra at du da brukte Paint Shop) så bruk Blur Tool!

I toolboxen du har på venstre side (hvis du ikke har flyttet den) så ligger dette på venstre side, nr 6 fra toppen! Det har et ikon som en dråpe! Hvis du har bilde av en hånd der hvor jeg sier det skal ligge, så bare trykker du og holder museknappen! da kommer det opp en liten meny med bla.a Bloor Tool!

Da velger du det, setter størrelsen til så stor du vil ha den, (evt bruker merker av området du skal blurre så du får rette kanter), så tar du musa ut på bildet, trykker i kanten, og drar musa over de delene av bildet du vil ha blurra!

Håper dette var en god nok forklaring! :)

 

Hvis du absolutt skal bruke Filter -> Blur, så må du merke av så mye av kanten som du vil ha blurret. Dette kan du gjøre ved å velge Rectangular Marquee Tool (øverst til venstre i toolboxen) så markerer du rundt kanten. Trykker på Shitf og holder den inne (for å "avmakere" et område) og merker av et område så det blir som en ramme rundt bildet! Da kan du velge Filter->Blur! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...